برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

اسکرچ جونیور برای کودکان

 

اول از همه، چه نوع حرکاتی را می اسکرچ جونیور خواهیم به Pongo اختصاص دهیم؟ تمام حرکات موجود در استخر آبی "Moves" قرار دارند.

 

فرض کنید می خواهیم Pongo در صحنه به راست و چپ  و بالا و راست حرکت کند. این حرکات باعث تغییراتی در موقعیت اسپرایت (یا هر شی) در صحنه می شود. به طور کلی، هر "موقعیت" در صحنه با مختصات، بر حسب x و y توصیف می شود. به عنوان مثال، اگر به ناحیه الف اسکرچ جونیور  ها نگاه کنید، می بینید که پونگو در موقعیت فعلی خود دارای مختصات زیر است: x = 6، y = - 97. x ها موقعیت های افقی و y ها عمودی را توصیف می کنند. موقعیت ها

 

حرکت خراش

 

ابتدا سعی کنید Pongo را به صورت دستی در اطراف  اسکرچ جونیور صحنه حرکت دهید. چه تغییراتی در مشخصات تماس او می بینید؟

 

بریم سراغ برنامه نویسی! بلوک‌های «add…to x» و «add…to y» را بکشید و رها کنید، دو بار برای هر بلوک. اکنون باید به Scratch بگوییم که چه زمانی به x و y اضافه شود. برنامه نویسی کودکان اسکرچ جونیور در رزرو "رویدادها"، بلوک "When the key… is press" را انتخاب کنید و آن را روی یکی از بلوک اسکرچ جونیور  های حرکتی در ناحیه اسکریپت ها قرار دهید.

 

خراش-رویداد-حرکت

 

اگر روی قسمت "فضا" کلیک کنید، یک منوی کشویی چندین کلید را برای انتخاب به شما ارائه می دهد.

 

حرکت خراش

 

از آنجایی که ما بلوک را روی حرکت موقعیت x قرار دادیم، و اسکرچ جونیور  بنابراین می‌خواستیم Pongo را به راست یا چپ حرکت دهیم، می‌توانیم یکی از فلش‌های صفحه کلید (راست یا چپ) را به عنوان رویداد ماشه انتخاب کنیم. فلش مناسب را انتخاب کنید، شبیه سازی را اجرا کنید و ببینید چه اتفاقی می افتد. پونگو به سمت راست حرکت می کند، درست است؟ اما چگونه می توان آن را به سمت چپ حرکت داد؟ خوب، ما همان عملیات را اسکرچ جونیور  با بلوک رویداد دیگری تکرار می کنیم، که می خواهیم آن را روی بلوک حرکتی دیگر x که از قبل در ناحیه اسکریپت ما قرار دارد، قرار دهیم. برای این اسکریپت، فلش سمت چپ را انتخاب کنید، شبیه سازی را اجرا کنید و ببینید چه اتفاقی می افتد…. Pongo فقط به سمت راست  Scratch Junior  حرکت می کند! برای چی ؟ یک لحظه فکر کنید و سعی کنید قبل از خواندن ادامه مطلب، چیزی را در فیلمنامه خود تغییر دهید…

 

 

[ بازدید : 5 ]

[ دوشنبه 9 بهمن 1402 ] 20:43 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

برنامه اسکرچ از مبتدی تا حرفه ای

از پروژه اسکرچ حمایت کنید

 

Scratch توسط گروه تحقیقاتی Lifelong Kindergarten در آزمایشگاه رسانه MIT توسعه یافته است. برنامه اسکرچ  توسعه توسط کنسرسیومی که بنیاد ملی علوم (N.S.F.)، مایکروسافت، بنیاد اینتل، نوکیا و آزمایشگاه رسانه MIT را گرد هم می آورد، تامین می شود.

 

صفحه مشارکت‌کنندگان را مشاهده کنید و فهرست مشارکت‌کنندگانی را که برنامه اسکرچ  برای توسعه Scratch با یکدیگر همکاری کردند، بخوانید.

 

برای یافتن کتاب، تی شرت و سایر کالاهای اسکرچ، از فروشگاه اسکرچ دیدن کنید.

 

برای اطلاع از رویدادهای مربوط به Scratch، به صفحه کنفرانس های Scratch و سایت های Scratch Day مراجعه کنید.

 

nsf-logo.gif پروژه اسکرچ بر اساس تحقیقاتی است که توسط بنیاد برنامه اسکرچ  ملی علوم پشتیبانی شده و با شماره 0325828 ثبت شده است. نظرات، یافته‌ها، نتیجه‌گیری یا توصیه‌های بیان شده در این سایت صرفاً بر عهده نویسندگان آنها است و لزوماً منعکس کننده موارد نیست. دیدگاه های بنیاد ملی علوم (NSF).

 

کشیدن و رها کردن برنامه نویسی: Scratch

ارسال شده در 4-7, 8-12, AppliedDesignSkillsTechnologies, English, Resource | برچسب‌شده با ADST، الگوریتم‌ها، برنامه، برنامه‌ها، برنامه‌نویسی، رایگان، برنامه‌ریزی درسی، STEM، استفاده از معلمان

whatisit.png

خراش

 

آرم Scratch توسط MIT Media Lab، اصلاح شده (CC BY-SA)

 

Scratch یک زبان برنامه نویسی ساده با کشیدن و رها کردن برای برنامه اسکرچ  کودکان در هر سنی است تا اصول برنامه نویسی را بیاموزند. این برنامه رایگان است و هم به عنوان یک برنامه وب و هم به صورت دسکتاپ در دسترس است. ScratchJr برای سنین 5 تا 7 سال در تبلت های اندروید و iOS موجود است. با Scratch می‌توانید هر چیزی را ایجاد کنید: انیمیشن‌ها، داستان‌ها، روایت‌ها و بازی‌هایی که سخت‌افزاری مانند MakeyMakey را می‌توان به آنها متصل کرد.

 

ویژگی های آخرین نسخه 2.0 Scratch:

 

حساب دانش آموز و معلم

داده های ابری

بلوک های کدگذاری را بکشید و رها کنید

آپلود فایل ها از کامپیوتر

عناصر خود را ترسیم کنید

بلوک های سفارشی

حسگر ویدیویی

ویرایشگرهای وکتور، بیت مپ و رنگ

ویرایشگر صدا

ضبط ویدئوی پروژه

به اشتراک گذاری پروژه

 

Scratch یک راه ساده و سرگرم کننده برای بچه ها برای یادگیری برنامه اسکرچ  اصول اولیه برنامه نویسی / کدنویسی و تمرین مشارکت محاسباتی است. با استفاده از بلوک‌های سفارشی که می‌توانید آن‌ها را بکشید و رها کنید، می‌توانید دنباله‌ای از رویدادها بسازید و اساساً اقداماتی را که باید توسط یک عنصر خاص انجام شود کدگذاری کنید. می‌توانید عناصر را از کتابخانه Scratch اضافه کنید، از رایانه خود آپلود کنید یا خودتان را بکشید. با ScratchJr بچه ها حتی  برنامه اسکرچ از سن 5 سالگی می توانند کدنویسی را یاد بگیرند! برنامه نویسی بصری، مانند آنچه در Scratch استفاده می شود، مربوط به برنامه درسی اصلاح شده BC، به ویژه برنامه درسی ADST است.

 

ScratchEd فضای آنلاینی را برای معلمان فراهم می کند که در آن می توانند منابع آموزشی را برای Scratch مشاهده کنند، با سایر مربیان تعامل کنند و داستان های خود را به اشتراک بگذارند. در آنجا، معلمان می‌توانند نمونه‌هایی را بیابند که چگونه می‌توانند Scratch را برای درگیر کردن دانش‌آموزان در موضوع خود و الهام گرفتن به کار ببرند.

 

این راهنمای فعالیت‌های خلاقانه برای کودکان قرن بیست  برنامه اسکرچ و یکم را بررسی کنید تا ایده‌هایی را در مورد نحوه ادغام فعالیت‌های برنامه‌نویسی، هم بدون برق و هم وصل (با استفاده از Scratch) در کلاس درس بررسی کنید.

 

همچنین نگاهی به راهنمای محاسبات خلاق ایجاد شده توسط اعضای تیم تحقیقاتی ScratchEd در هاروارد بیندازید.

 

how-to-get-started-360x80.png

 

1. به وب سایت Scratch بروید یا برنامه دسکتاپ را دانلود کنید.

 

اگر به وب‌سایت می‌روید، می‌توانید آن را امتحا برنامه اسکرچ ن کنید (که هیچ یک از کارهای شما ذخیره نمی‌شود) یا ابتدا به Scratch بپیوندید و سپس ایجاد کنید (به این ترتیب می‌توانید کار خود را ذخیره و به اشتراک بگذارید).

 

 

برای عضویت روی دکمه آبی رنگ Join Scratch کلیک کنید و تمام اطلاعات مورد نیاز را پر کنید. همچنین باید ایمیل خود را تایید کنید.

 

 

 

پس از ورود به سیستم، از نوار ابزار بالای صفحه،  اینجا روی «ایجاد» کلیک کنید و یک پروژه جدید را شروع کنید یا اگر می‌خواهید ابتدا به دنبال الهام باشید، «کاوش» را بزنید.

 

 

 

اگر تصمیم دارید نرم افزار را در رایانه خود دانلود کنید، اینجا را کلیک کنید و سپس انتخاب کنید که برای کدام پلتفرم دانلود می کنید.

 

 

فایلی را که دانلود کردید باز کنید و نصب کنید.

 

 

 

2. رابط برنامه مبتنی بر وب و دسکتاپ یکسان است.

 

بلوک‌های کد را از منوی «اسکریپت‌ها» (با رنگ قرمز) به برنامه اسکرچ  فضای ساختمان در سمت راست بکشید و رها کنید. بلوک ها را برای تعریف یک سری اقدامات وصل کنید.

یک پس‌زمینه صحنه و کاراکترها/اشیاء جدیدی به نام sprites (با رنگ نارنجی مشخص) از کتابخانه Scratch اضافه کنید، از رایانه آپلود کنید یا خودتان را ترسیم کنید.

همانطور که جن های جدید ایجاد می کنید روی آنها کلیک کنید تا اقدامات آنها را برنامه ریزی کنید.

پروژه نهایی خود را در صفحه نمایش پروژه (با خطوط آبی) مشاهده کنید. روی پرچم سبز رنگ کلیک کنید تا پروژه شما فعال شود و علامت توقف قرمز آن را متوقف کنید.

 

 

 

 

videopng-360x61.png

 

آیا در مورد ایجاد یک انیمیشن ساده از ابتدا (بدون جناس) کنجکاو هستید؟ در زیر یک نمایش ویدئویی با استفاده از Scratch برای ساختن یک منظومه شمسی ارائه شده است. قالب "ریمیکس" توسط تیم UBC Physics and Astronomy Outreach ارائه شده است. برای دستورالعمل‌های دقیق، لطفاً فعالیت‌های فیزیک در خانه را با چالش‌های جدیدی که در طول تابستان معرفی می‌شوند، بررسی کنید. از افزودن ستاره های دنباله دار گرفته تا تغییر جرم  Scratch programخورشید، فرصت های زیادی برای آزادسازی خلاقیت و سفارشی سازی پروژه وجود دارد.

 

[ بازدید : 9 ]

[ چهارشنبه 4 بهمن 1402 ] 6:02 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

بهترین های برنامه اسکرچ

مشتری، کارفرما، و اهداف برنامه من برای بیش از 50 سال به برنامه اسکرچ  دست آمده است. نویسنده 13.8 هزار پاسخ و 16.7 میلیون بازدید از پاسخ دارد.

  ·

3 سال

مربوط

منظور از کدنویسی یک برنامه چیست؟

کدنویسی یک برنامه عبارت است از ترجمه الگوریتم و مدل برنامه اسکرچ  داده به نحو، واژگان و اصطلاحات یک زبان برنامه نویسی خاص.

 

این شامل استفاده از رابط‌ها برای کتابخانه‌های مفید توابع و خدماتی است که قبلاً توسط دیگران پیاده‌سازی و ارائه شده‌اند.

 

ایجاد الگوریتم بخشی از کدنویسی نیست. ا برنامه اسکرچ ین الگوریتم را می‌توان در نحو برنامه اسکرچ  ریاضی یا شبه کد توسط افرادی غیر از کسانی که آن را به یک زبان خاص کدنویسی می‌کنند، نوشت.

 

سوالات مرتبط

چگونه برنامه اسکرچ را اجرا کنم؟

چگونه می توانم یک پروژه در یک برنامه اسکرچ  همینجا ایجاد کنم؟

برنامه اسکرچ چیست؟

چگونه می توانیم یک برنامه اسکرچ را در آموزش خود مرتبط کنیم؟

خراش چیست؟ چگونه می توانم از آن استفاده کنم؟

چگونه می توانم یک حساب کاربری در یک برنامه اسکرچ ایجاد کنم؟

چگونه می توانم برنامه نویسی اسکرچ را یاد بگیرم؟

برنامه نویسان با تجربه چگونه شروع یک پروژه را ازبرنامه اسکرچ  صفر توصیه می کنند؟

کاربرد اصلی برنامه نویسی اسکرچ چیست؟

آیا جایگزینی برای خراش وجود دارد که از  برنامه اسکرچ کدهای واقعی استفاده کند؟

زمانی که یک کد نویس از ابتدا برنامه ای می سازد از چه چیزی استفاده می کند؟

چگونه SuggEx را در یک پروژه Scratch فعال کنم؟

مردم چگونه از ابتدا برنامه می سازند؟

می توانید توضیح دهید که Scratch چگونه کار می کند؟ آیا این یک برنامه  برنامه اسکرچ رایگان است و چه چیزی را می توان با استفاده از آن برنامه ریزی کرد؟

چگونه برنامه نویسی را از ابتدا شروع کنم؟  Scratch program در واقع به چه معناست

[ بازدید : 9 ]

[ سه شنبه 3 بهمن 1402 ] 21:34 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

راه حل جدید و سریع برای دانلود اسکرچ

3 راه ساده برای ساختن یک پروژه در ابتدا

 

دانلود مقاله

با نحوه استفاده از Scratch در رایانه خود برای ساخت پروژه آشنا شوید

ایجاد یک حساب کاربری اسکرچ/شروع به کار |ایجاد  دانلود اسکرچ و کدنویسی یک پروژه آسان |بحث در انجمن ها | پرسش و پاسخ | نکات | هشدارها

Scratch یک محیط برنامه نویسی آنلاین رایگان، سرگرم کننده و ایمن برای برنامه نویسان در تمام سنین است. اگر در Scratch تازه کار هستید، این راهنمای سریع را برای ثبت نام، ایجاد اولین دانلود اسکرچ  پروژه خود و ایجاد ارتباط در انجمن های گفتگوی Scratch دنبال کنید.

 

 

چیزهایی که باید بدانید

از Scratch در یک مرورگر وب در رایانه، تلفن یا رایانه لوحی خود استفاده کنید.

روی "ایجاد" کلیک کنید.

از بلوک ها برای ساخت پروژه خود استفاده کنید.

قسمت

1

ایجاد یک حساب اسکرچ/شروع به کار

 

دانلود مقاله

مرحله 1 برو به ...

1

به صفحه اصلی Scratch بروید. اسکرچ 3.0 با اسکرچ ا دانلود اسکرچ صلی متفاوت است زیرا با موبایل سازگار است.

 

مرحله 2 روی دکمه "Join Scratch" در صفحه اصلی کلیک کنید تا یک حساب کاربری جدید در Scratch ایجاد کنید.

2

روی دکمه "پیوستن به اسکرچ" در صفحه اصلی کلیک کنید تا یک حساب کاربری جدید در اسکرچ ایجاد کنید. این دکمه را می توانید در سمت چپ دکمه "ورود به سیستم" در بالای صفحه پیدا کنید. سپس Scratch از شما می پرسد که می خواهید نام کاربری و رمز عبور شما چیست. Scratch همچنین ایمیل شما را می‌خواهد دانلود اسکرچ ، بنابراین آنها می‌توانند ایمیل‌هایی درباره حساب Scratch شما و به‌روزرسانی‌های گاه به گاه برای شما ارسال کنند.

نام واقعی خود را در ابتدا وارد نکنید. اگر تیم Scratch متوجه شود شما نام کاربری نامناسبی دارید یا نام واقعی شماست، ممکن است مسدود شوید. در عوض، یک نام خلاقانه انتخاب کنید که نشان دهنده شما باشد.

اسکرچ از شما می پرسد کی به دنیا آمده اید؟، کجا زندگی می کنید؟، و جنسیت شما چیست؟

مرحله 3 آدرس ایمیل خود را تأیید کنید.

3

آدرس ایمیل خود را تایید کنید با آدرس ایمیلی که وارد کرده  دانلود اسکرچ اید وارد جیمیل شوید سپس به جیمیل بروید. باید از شما بخواهد که حساب جدید خود را تأیید کنید. برای تایید حساب روی "تأیید حساب من" کلیک کنید.

یک ایمیل معتبر تایپ کنید ایمیل‌های نامعتبر به اسکرچ اجازه نمی‌دهند پیوند تأیید را به صندوق ورودی صحیح ارسال کند و در نتیجه اجازه اشتراک‌گذاری، نظر دادن، ستاره‌دار کردن و پروژه‌های قلب را نخواهید داشت.

تأیید آدرس ایمیل به شما این امکان را می دهد که پروژه ها را به اشتراک بگذارید، نظر دهید و انجمن ها را در تالار گفتگو ارسال کنید.

مرحله 4 برخی از پروژه های Scratch 3.0 را ایجاد و ک د اینجا  انلود اسکرچ دنویسی کنید و با جامعه ملاقات کنید!

4

ایجاد و کدنویسی برخی از پروژه های Scratch 3.0 و ملاقات با جامعه! اگر به سایر کاربران احترام می گذارید و از اسکرچ به طور موثر استفاده کرده اید، پس از حدود 2 هفته از شما دعوت می شود تا یک Scratcher شوید (Scratcher جدید زمانی است که شما به تازگی عضو شده اید)!

قبل از پیوستن به Scratch دستورالعمل های انجمن Scratch را بخوانید.

با پیوستن به استودیوها و دنبال کردن افراد با افراد دیگر آشنا شوید.

 

قسمت

2

ایجاد و کدنویسی یک پروژه آسان

 

دانلود مقاله

مرحله 1 روی دکمه Create project در "My Stuff" یا در بالای صفحه Scratch خود کلیک کنید.

1

روی دکمه Create project در "My Stuff" یا در بالای صفحه Scratch خود کلیک کنید.

اولین چیزی که در بخش sprites بعد از اتمام بارگذاری پروژه جدید خود می بینید باید Scratch Cat Sprite باشد. اگر آن sprite را برای پروژه خود می خواهید، آن را ترک کنید. اگر یک sprite جدید می‌خواهید، به کتابخانه Sprite بروید تا یک sprite اضافه کنید. یا، می توانید یک اسپرایت را از دستگاه خود برای پروژه خود آپلود کنید.

مرحله 2 معنی هر بلوک را درک کنید.

2

معنی هر بلوک را درک کنید. بیشتر این موارد مستلزم آن است دانلود اسکرچ  که خودتان به کاوش بپردازید. آزمایش ترکیبات بلوک برای کمک به یادگیری نحوه عملکرد آن ضروری است.

بلوک های حرکتی جن را حرکت می دهند. اسپرایت می تواند به سمت جلو یا عقب در جهتی که به آن اشاره می کند حرکت کند.

بلوک‌های ظاهر می‌توانند لباس جن را تغییر دهند، اسپرایت را روی صفحه نمایش دهند، اندازه را تغییر دهند، و دارای جلوه‌های دیگری مانند افکت‌های روح و رنگ است.

بلوک های صوتی زمانی استفاده می شوند که می خواهید صدا را به پروژه خود اضافه کنید.

بلوک‌های رویدادها بلوک‌های «هنگامی که پرچم سبز کل دانلود اسکرچ یک می‌شود»، «هنگامی که کلید فاصله فشار داده می‌شود» و غیره هستند.

بلوک های کنترل به شما اجازه می دهند تصمیم بگیرید که آیا می خواهید چیزی تکرار شود یا خیر. همچنین، اگر شرایطی را می‌خواهید که اگر اتفاقی در حال رخ دادن است، این اتفاق در پروژه رخ دهد، از بلوک‌های if-then استفاده کنید.

برای مثال، بلوک‌های حسگر زمانی استفاده می‌شوند که دو رنگ یا جن در حال لمس هستند، چیزی در حال "اتفاق" است. بخش حس کننده در آن مثال، قسمتی است که اگر دو رنگ در حال لمس باشند. آن بلوک ها بلوک های آبی روشن هستند.

بلوک های عملگر بلوک های جمع، تفریق، ضرب و تقسیم هستند.

از متغیرها زمانی استفاده می شود که مثلاً یک امتیاز می خواهید. شما همچنین می توانید یک لیست ایجاد کنید. زمانی که می خواهید چیزی در Scratch ذخیره شود، یک متغیر ابری ایجاد کنید. تنها زمانی می‌توانید از متغیرهای ابری استفاده کنید که وضعیت شما از New Scratcher به Scratcher تغییر کند.

سعی کنید بلوک ها را خودتان به هم بکشید. با ترکیب های مختلف بلوک های مختلف آزمایش کنید. سپس در مرحله بعدی این مقاله کد نویسی را با بلاک ها شروع می کنید. اگر بلوک ها را درک می کنید، عالی است، می توانید هم اکنون برنامه نویسی را شروع کنید! اگر این کار را نکنید، خوب است، زیرا در چند مر Download scratch حله بعدی، می توانید یاد بگیرید که چگونه یک پروژه آسان را خودتان شروع کنید.

مرحله 3 بلوک های موجود در فضای کاری را برای کدنویسی بکشید.

3

بلوک ها را در w بکشید

[ بازدید : 8 ]

[ شنبه 30 دی 1402 ] 8:18 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

راه حل جدید و سریع برای دانلود اسکرچ

محیط آردوینو را با دنبال کردن  دانلود اسکرچ دستورالعمل های http://arduino.cc/en/Main/Software نصب کنید. در نظر بگیرید که Arduino Uno حداقل به نسخه 0022 نیاز دارد.

سیستم عامل ما را از  دانلود کنید

برد آردوینو خود را به پورت USB کامپیوتر خود وصل کنید

فایل فریمور (S4AFirmware16.ino) را از محیط آردوینو باز کنید

در منوی Tools نسخه برد و پورت سریال محل اتصال برد را انتخاب کنید

سیستم عامل را از طریق File > Upload در برد خود بارگذاری کنید

درایورهای آردوینو

اگر کاربر مایکروسافت ویندوز هستید، ممکن است  دانلود اسکرچ لازم باشد درایورهای آردوینو را در رایانه خود نصب کنید:

 

درایورهای آردوینو برای ویندوز مایکروسافت

برای توسعه دهندگان

S4A نرم افزار رایگانی است که تحت مجوز MIT توزیع شده است.

 

از آنجایی که Scratch در واقع یک تصویر Squeak Smalltalk است، تمام  دانلود اسکرچ کدهای آن در واقع با نسخه نهایی کاربر ارسال می شود. برای دسترسی به آن کافیست روی منوی S4A "File" Shift + چپ کلیک کرده و "Exit User Mode" را انتخاب کنید. اکنون در مقابل یک تصویر کلاسیک Squeak 2.8 هستید و به مرورگر، Workspace و همه ابزارهایی که به آنها عادت کرده اید دسترسی دارید.

 

با این حال، در نسخه نهایی کاربر، برخی از کدها کامپایل شده است و شما چندین نام متغیر و پیام را از دست خواهید داد، به همین دلیل است که ما همچنین یک تصویر کد منبع تمیز را برای توسعه  دانلود اسکرچ دهندگان در اختیار شما قرار می دهیم که از اینجا قابل دانلود است:

 

S4A Developer Edition

 

سایت دانلود جایگزین

از آنجایی که گاهی اوقات ممکن است ارائه دهنده VPS ما از کار بیفتد، ما یک مکان جایگزین برای همه فایل ها، از جمله نسخه های قدیمی، تنظیم کرده ایم:

 

پوشه S4A Dropbox

کیت S4A

به زودی!

در پاسخ به درخواست‌های جامعه S4A، تعدادی از  دانلود اسکرچ دانش‌آموزان و کاربران در سراسر جهان، ما در حال توسعه مجموعه‌ای از کیت‌ها هستیم که سخت‌افزار لازم برای شروع کار با S4A را با سیستم‌افزار و اسناد از پیش نصب‌شده ارائه می‌دهند.

 

این کیت‌ها به صورت تدریجی به‌روزرسانی می‌شوند، ب اینجا  ه طوری که نیازی به پرداخت هزینه برای قطعاتی که برای پروژه خود نیاز ندارید، نخواهید داشت.

 

گوش به زنگ باشید!

 

سوالات متداول

سوالات عمومی

آیا فریمور S4A می تواند به برد آسیب برساند؟

در واقع، «سیستم‌افزار» ما دقیقاً مانند سایر طرح‌های دانلود اسکرچ   آردوینو است، بنابراین هیچ خطری وجود ندارد. البته می توانید اسکچ های دیگری را روی برد آپلود کنید و سپس در صورت نیاز دوباره فریمور S4A را آپلود کنید.

 

آیا برنامه های S4A را می توان به برد آردوینو فشار داد؟

در حال حاضر هیچ راهی برای کامپایل کد در باینری آردوینو وجود ندارد. باید گفت که S4A به عنوان بهبود نسخه های قدیمی تر Scratch (آنهایی که در Smalltalk توسعه یافته بودند) در نظر گرفته شد تا یادگیری نحوه برنامه نویسی اشیاء دنیای واقعی را برای همه، به ویژه برای کودکان، با برخورد با این موارد واقعی آسان تر کنددانلود اسکرچ . اشیاء به همان روشی که با Scratch "اشیاء عادی" برخورد می کنند، بنابراین آنها می توانند بین آنها تعامل داشته باشند. به عبارت دیگر، برای برنامه نویسی مستقیم برد ساخته نشده است، بلکه برای کمک به یادگیری برنامه نویسی و الکترونیک به طور همزمان ساخته شده است.

 

با این حال، اگر چیزی که می خواهید این است که فقط از شر کابل USB خلاص شوید، توصیه می کنیم از یک دستگاه بی سیم مانند XBee استفاده کنید.

 

آیا می توانم پیکربندی pinout را تغییر دهم؟

متاسفانه نه. پیکربندی پین هم در سیستم عامل و هم در کد منبع S4A کدگذاری شده است و نحوه ساخت S4A اجازه تغییر کد منبع "در حال پرواز" را نمی دهد. بنابراین، تا زمانی که راه بهتری پیدا  اینجا کنیم یا پروتکل ارتباطی بین برد و برنامه را تقویت کنیم، تنها راه برای سفارشی کردن پین‌آوت تغییر کد منبع S4A و سیستم‌افزار است. یک راهنمای غیر رسمی اسپانیایی در اینجا موجود است (با تشکر از بورخا پرز).

 

S4A از کدام بردها پشتیبانی می کند؟

S4A با Arduino Diecimila، Duemilanove و Uno کار می کند. سایر بردها آزمایش نشده اند، اما ممکن است کار کنند.

 

آیا S4A روی رایانه شخصی من کار می کند؟

S4A روی سه سیستم عامل اصلی مصرف کننده کار می کند: Microsoft Windows، GNU/Linux و MacOS. بنابراین بله، به احتمال زیاد روی رایانه شخصی شما کار خواهد کرد.

 

عیب یابی نصب

من نمی توانم آن را روی اوبونتو/دبیان 64 بیتی نصب کنم

نسخه دبیان S4A فقط برای سیستم های i386 بسته بندی شده است. برای اینکه آن را در نسخه 64 بیتی کار کنید، باید مراحل زیر را دنبال کنید (در ترمینال، به عنوان روت):

 

اول از همه، بسته های i386 را فعال کنید و ia32-libs را نصب کنید

 

dpkg --add-architecture i386

آپدیت apt-get

apt-get ia32-libs را نصب کنید

سپس S4A را نصب کنید:

 

dpkg -i --force-architecture S4A16.deb

من برای نصب آن در MacOS با مشکلاتی روبرو هستم

از MacOS 10.8 (Mountain Lion)، Gatekeeper به‌طور پیش‌فرض راه‌اندازی شده است تا برنامه‌های دانلود شده را فقط از «Mac App Store و توسعه‌دهندگان شناسایی‌شده» مجاز کند. برای نصب S4A، باید این گزینه را به "Anywhere" تغییر دهید.

 

اطلاعات بیشتر در اینجا

 

عیب یابی اتصال برد

من برد را وصل کردم و S4A آن را شناسایی نمی کند

مطمئن شوید که آخرین سیستم عامل S4A را قبل از راه اندازی S4A روی برد آپلود کرده اید. برای انجام این کار به IDE رسمی آردوینو نیاز دارید.

 

لطفاً دستورالعمل های بخش دانلودها را در این وب سایت دنبال کنید.

 

آنجا بودم، این کار را انجام دادم. برد هنوز شناسایی نشده است

این یک مشکل رایج در سیستم عامل های ویندوز است. سعی کنید اتصال با برد را قطع کنید (روی برد سنسور در S4A کلیک راست کنید)، کابل USB را جدا کنید، دوباره آن را وصل کنید و Download scratch  اتصال را دوباره راه اندازی کنید. اگر برنامه همچنان برد را تشخیص ندهد، ممکن است وجود داشته باشد

[ بازدید : 43 ]

[ پنجشنبه 28 دی 1402 ] 23:08 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

طراحی و ساخت بازی اسکرچ

Scratch Teachers را یاد بگیرید

از Scratch برای ایجاد داستان های تعاملی، بازی ها بازی اسکرچ ، هنر، شبیه سازی ها و انیمیشن ها و اشتراک گذاری با دیگران در سراسر جهان استفاده کنید.

Scratch به گونه ای طراحی شده است که سرگرم کننده، آموزشی و یادگیری آسان باشد. میلیون‌ها نفر در حال ایجاد پروژه‌های Scratch در محیط‌های مختلف، از جمله خانه‌ها، مدارس، موزه‌ها، کتابخانه‌ها و مراکز اجتماعی هستند.

 

دوره یک روزه ما برای یادگیری اسکرچ برای معلمان، اصول برنامه نویسی  بازی اسکرچ اسکرچ را به شما آموزش می دهد تا بتوانید دروس و فعالیت های خود را در مدرسه با استفاده از اسکرچ برنامه ریزی کنید. همچنین با منابع، ایده‌ها و برنامه‌های آموزشی آنلاین اضافی، به «پلتفرم یادگیری الکترونیکی» ما دسترسی رایگان خواهید داشت، ما همچنین پیوندهای ضروری را به مطالب و منابع Scratch ارائه می‌کنیم که می‌توانید آنها را دانلود کرده و در کلاس درس استفاده کنید.

 

با ما تماس بگیرید 01745 350765 یا با ما تماس بگیرید تا در مورد دوره  بازی اسکرچ آموزشی آموزش اسکرچ برای معلمان و نحوه کمک به استفاده از اسکرچ در مدارس با ما صحبت کنید.

 

Scratch به جوانان کمک می کند تا یاد بگیرند خلاقانه فکر کنند، استدلال سیستماتیک داشته باشند و به طور مشترک کار کنند - مهارت های ضروری برای زندگی در قرن بیست و یکم. scratch.mit.edu

 

دوره آموزشی یک روزه معلم ما برای بازی اسکرچ  یادگیری اسکرچ در زیر شرح داده شده است:

 

مرحله 1 - مقدمه ای بر اسکرچ، کدنویسی و برنامه نویسی

مرحله 2 - استفاده از Scratch sprites برای ایجاد اشیا

مرحله 3 - استفاده از پس زمینه ها و صداهای داخلی Scratch

مرحله 4 - کدنویسی و برنامه نویسی اسکرچ

 

Scratch Teachers را یاد بگیرید

 

پس از دوره آموزشی نحوه یادگیری اسکرچ، شما و بازی اسکرچ  کارکنانتان می‌توانید برنامه‌های درسی و فعالیت‌های کلاس Scratch خود را ایجاد کنید، که به شما درک کاملی از Scratch و پایه‌ای برای یادگیری نحوه کدنویسی و به اشتراک‌گذاری آن با دانش‌آموزانتان می‌دهد.

 

چرا Scratch را یاد بگیریم، چه کسی از آن استفاده می کند؟

 

اسکرچ به ویژه برای سنین 8 تا 16 سال طراحی شده است ، آموزش برنامه نویسی کودکان  اما توسط افراد در هر سنی استفاده می شود. میلیون‌ها نفر در حال ایجاد پروژه‌های Scratch در محیط‌های مختلف، از جمله خانه‌ها، مدارس، موزه‌ها، کتابخانه‌ها و مراکز اجتماعی هستند. scratch.mit.edu

 

پس از دوره یک روزه ما برای یادگیری اسکرچ، دسترسی انحصاری بازی اسکرچ  به پلتفرم آموزش الکترونیکی آنلاین ما "توسعه حرفه ای اسکرچ" را دریافت می کنید که حاوی مواد و منابع زیادی از اسکرچ است، مانند دوره آنلاین اسکرچ، کتاب های کار مناسب برای معلم و دانش آموز (قابل ویرایش) ، بخش نکات و نکات، ویدیوهای ScratchJr (iPad) و راهنماهای آسان برای استفاده. ما همچنین پایگاه داده‌ای از برنامه‌ها، اسپرایت‌ها، پس‌زمینه‌ها و صداها را گردآوری کرده‌ایم که در آن شما و معلمانتان می‌توانید این منابع اضافی را برای استفاده و اشتراک در درس‌های خود دانلود کنید.

 

G2G Communities CIC اولین استودیوی نوآوری آموزش لگو متمرکز بر جامعه بریتانیا است، ما طیف وسیعی از جلسات و دوره‌ها را داریم که می‌توانیم ارائه دهیم، با ما تماس بگیریم یا با شماره 01745 350765 تماس بگیریم تا در مورد نیازهای خود صحبت کنیم یا ترتیبی دهیم که بیایید و از ما دیدن کنید.  بازی اسکرچ چگونه می توانیم کمک کنیم

 

ویدیوی کوتاه برای یادگیری Scratch و ارائه یک نمای کلی از Scratch from Scratch Ed.

 

 

 

اشتراک گذاری

توییت

مشترک شدن در خبرنامه ما

خبرنامه ماهانه ما را با پیشنهادات و اخبار منحصر به فرد دریافت کنید، به 1804 طرفدار G2G ما بپیوندید!

پست الکترونیک *

پست الکترونیک *

نام کوچک *

نام کوچک *

با عضویت، با دریافت خبرنامه ما موافقت می کنید و Scratch game  با خط مشی رازداری ما موافقت می کنید. شما میتوانید در هر موقع از اشتراک انصراف بدهید.

 

 

 

[ بازدید : 41 ]

[ چهارشنبه 27 دی 1402 ] 8:03 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

طراحی بازی های اسکرچ برای تفریح و سرگرمی

این روش برای یادگیری اسکرچ: مبانی کدنویسی برای کودکان است

ارسال شده در 21 ژانویه 2022

اسکرچ-کدینگ-اصول

زبان برنامه نویسی Scratch که در MIT توسعه یافته است، بازی اسکرچ  راهی سرگرم کننده و غنی برای یادگیری کدنویسی است!

 

به عنوان یک زبان بصری سطح بالا، برای کدنویسان در تمام سنین قابل دسترسی است. یادگیری برنامه نویسی کامپیوتری هرگز آسان تر نبوده است، و با زبان هایی مانند اسکرچ (و همچنین پایتون و جاوا اسکریپت) یک برنامه نویس کودک منابع زیادی در دسترس خود دارد!

 

امروز می خواهیم بهترین راه های یادگیری کدنویسی اسکرچ را به اشتراک بگذاریم. بیا بریم!

 

چرا برنامه نویسی اسکرچ یاد بگیریم؟

یادگیری اسکرچ بسیار سرگرم کننده است! اما این همه ماجرا نیست. بازی اسکرچ  به عنوان یک زبان برنامه نویسی مبتنی بر بلوک، یادگیری مفاهیم کدنویسی با بلاک های کد کشیدن و رها کردن را ساده می کند. هیچ نحو پیچیده ای مبتنی بر متن وجود ندارد، بنابراین یک کودک 8+ می تواند سفر برنامه نویسی خود را به راحتی آغاز کند.

 

برنامه نویسان کودک در کنار تمرین ماهیچه های خلاقیت خود می توانند م بازی اسکرچ هارت های حل مسئله خود را منعطف کنند. خراش به عنوان یک ترکیب عالی از منطق و تخیل عمل می کند بازی اسکرچ . آیا می خواهید بازی ویدیویی خود را مانند Minecraft بسازید؟ با Scratch هم سرگرم کننده و هم آموزشی است!

 

همراه با کسب مهارت های جدید بازی اسکرچ  در اصول برنامه نویسی، به Scratchers این فرصت داده می شود تا با یک جامعه آنلاین بزرگ ارتباط برقرار کنند. این به آنها اجازه می دهد تا پروژه های دیگر را کشف کنند، الهام بگیرند و خلاقیت های خود را به اشتراک بگذارند.

 

یادگیری برنامه نویسی یک عنصر اساسی برای مشاغل آینده است. Scratch این کار را آسان می کند بازی اسکرچ ، و به برنامه نویسان جوان سرآغازی را ارائه می دهد که برای برنامه درسی STEM و آرزوهای آینده آنها نیاز دارند!

 

آنچه برای شروع نیاز دارید

Scratch به عنوان یک زبان برنامه نویسی رایگان و منبع باز (ایجاد شده توسط MIT Media Lab) برای هر کسی که دارای دستگاه سازگار، اتصال وب و حساب Scratch باشد قابل دسترسی است.

 

هنگامی که حساب و دستگاه خود را آماده کردید، می توانید بازی ها، انیمیشن ها و داستان های تعاملی خود را بسازید. بلوک‌های خراش جایگزین نیاز به کدنویسی پیچیده مبتنی بر متن می‌شوند و به شما این امکان را می‌دهند که ایده‌های خود را آزادانه‌تر زنده کنید!

 

با Scratch 3.0 جدید هستید؟ نگران نباش! با آموزش های Scratch زیر راحت باشید:

 

اولین پروژه اسکرچ من (مقدمه ای بر اسکرچ)

 

چگونه یک بازی اسکرچ بسازیم (آموزش گام به گام)

 

چگونه یک پلتفرمر در اسکرچ بسازیم (سطح مبتدی)

 

آیا می خواهید اصطلاحات اسکرچ، تاریخچه و موارد دیگر را یاد بگیرید؟ از ویکی اسکرچ دیدن کنید.

 

بهترین راه برای یادگیری اسکرچ

Scratch با بلوک های کدگذاری رنگارنگ و رابط کاربری آسان، یک پله عالی است.

 

ما می‌توانیم بهترین رویکردها برای یادگیری Scratch را به 4 دسته تقسیم کنیم: ایجاد، کاوش، ایده‌ها و راهنمایی. بیایید به هر یک نگاهی بیندازیم!

 

ايجاد كردن

juni-learning-scratch-coding-interface- مثال

 

هنگامی که یک آموزش برنامه نویسی پیشرفته  حساب کاربری Scratch ایجاد کردید (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح داده شده)، می توانید بلافاصله شروع کنید! رابط بصری و مبتنی بر بصری Scratch ایجاد یک پروژه را ساده می کند.

 

برای شروع، به Create a Scratch Project بروید. همراه با رابط کاربری، یک معرفی سریع ویدیویی به شما ارائه می شود!

 

با استفاده از بلوک‌های اسکرچ، اسپرایت‌ها، پس‌زمینه‌ها و موارد دیگر، می‌توانید رویکردهای مختلفی را آزمایش کنید. داستان بساز طراحی صحنه متحرک یک بازی پلتفرمر بسازید. هر کاری که می خواهید انجام دهید، آزادی انجام آن را در Scratch دارید!

 

کاوش کنید

explore-scratch-projects-screenshot

 

اگر هنوز برای پریدن درست آماده نیستید، کاملاً خوب است! شما به سادگی همیشه پروژه های Scratch را بررسی می کنید. این نگاه بهتری به نحوه عملکرد پروژه های Scratch می دهد و همچنین از امتحان کردن خلاقیت های مختلف لذت ببرید!

 

دو دسته برای بررسی وجود دارد: پروژه ها و استودیوها. همچنین چندین دسته برای فیلتر کردن جستجوی خود پیدا خواهید کرد. اینها عبارتند از انیمیشن، هنر، بازی، موسیقی، داستان و آموزش.

 

ایده ها

اسکرچ-شروع-آموزش-اسکرین شات

 

از پروژه های آغازین گرفته تا راهنماهای فعالیت، منابع بسیار خوبی را در صفحه Scratch Idea خواهید یافت.

 

اگرچه اسکرچ یکی از ساده ترین زبان های برنامه نویسی برای یادگیری است، اما در ابتدا ممکن است کمی احساس ترس کند. ناراحت نباش! به آموزش های مختلف نگاهی بیندازید و ببینید آیا چیزی نظر شما را جلب می کند یا خیر.

 

به عنوان مثال، پروژه‌های آغازین به شما امکان می‌دهند مستقیماً در آن شیرجه بزنید. همچنین می‌توانید آن‌ها را سفارشی کنید تا متعلق به خودتان باشند. هنگامی که با sprites و بلوک های کدنویسی احساس راحتی بیشتری کردید، می توانید سعی کنید یک پروژه Scratch را از ابتدا بسازید!

 

راهنمایی

دختر کوچولو-آموزش-خراش-با-جونی-آموزش

 

کاوش به تنهایی می تواند چیزهای زیادی به شما بیاموزد. با این حال، فقط تا این حد می تواند پیش برود. به‌علاوه، اگر هنوز دقیقاً نمی‌دانید چه کاری انجام می‌دهید، ایجاد عادت‌های بد می‌تواند آسان باشد.

 

به همین دلیل است که یافتن آموزش شخصی که بتواند سطح و سبک یادگیری خاص شما را برآورده کند، مفید است. اگر به دنبال راهنمایی برنامه نویسی 1:1 مناسب هستید، ما مربیان دوستانه و آگاه را ارائه می دهیم که آماده هستند تا متناسب با نیازهای شما را به شما ارائه دهند!

 

آموزش خراش سریع

اکنون که بهترین راه‌ها برای آشنایی با Scratch را فهمیدیم، بیایید به نحوه شروع کدنویسی با چند مرحله ساده بپردازیم!

 

مرحله 1: ایجاد حساب کاربری

ایجاد-یک-حساب-خراش

 

ابتدا باید به وب سایت Scratch بروید و برای یک  Scratch game حساب کاربری جدید ثبت نام کنید.

 

روی "Join Scratch" در بالای صفحه خود کلیک کنید

[ بازدید : 15 ]

[ چهارشنبه 27 دی 1402 ] 6:30 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

مفاهیم برتر و جامع آموزش کامپیوتر

راه های آسان برای استفاده از کامپیوتر

 

کارهای زیادی می توانید با رایانه انجام دهید، آموزش کامپیوتر اما اگر تازه شروع کرده اید، می تواند بسیار دلهره آور به نظر برسد. خوشبختانه، رایانه‌ها در طول سال‌ها ساده‌تر شده‌اند، به این معنی که برای یادگیری راه‌های خود در رایانه شخصی یا مک، نیازی نیست که یک متخصص فناوری باشید. از راه‌اندازی رایانه جدیدتان گرفته تا مرور ایمن در اینترنت و نصب برنامه‌های مورد علاقه‌تان، این wikiHow اصول اولیه استفاده از رایانه Windows یا macOS را به شما آموزش می‌دهد.

 

شروع شدن

مرحله 1 کامپیوتر خود را راه اندازی کنید

کامپیوتر خود را راه اندازی کنید اگر  در حال راه اندازی یک رایانه رومیزی جدید هستید، قبل از شروع استفاده از آن باید چند مرحله را طی کنید. پس از یافتن مکانی در نزدیکی میز خود برای قرار دادن برج، باید مانیتور، صفحه کلید و ماوس خود را وصل کنید و همچنین برج را به منبع برق وصل کنید.

اینها تنها مواردی هستند که برای استفاده از رایانه لازم است به رایانه متصل شوند. بعداً می توانید لوازم جانبی و لوازم جانبی بیشتری اضافه کنید.

اگر از یک لپ تاپ جدید استفاده می کنید، آموزش کامپیوتر  به میزان قابل توجهی کمتر برای راه اندازی خواهید داشت. لپ تاپ خود را به منبع تغذیه وصل کنید تا مطمئن شوید که شارژ شده است و سپس دکمه پاور را فشار دهید تا روشن شود.

 

مرحله 2 یک حساب کاربری ایجاد کنید.

یک حساب کاربری ایجاد کنید. اگر اولین بار است که یک رایانه کاملاً جدید را روشن می کنید، معمولاً از شما خواسته می شود که یک حساب کاربری ایجاد کنید. این حساب تمام اسناد، تصاویر، فایل های دانلود شده و هر فایل دیگری که ایجاد می کنید را در خود نگه می دارد.

هنگام ایجاد هر نوع حساب کاربری، باید یک رمز عبور قوی برای محافظت از اطلاعات شخصی خود داشته باشید. حتی اگر آموزش کامپیوتر  شما تنها کسی باشید که از کامپیوتر استفاده می کنید، باز هم می خواهید از آن با یک رمز عبور محافظت کنید تا از دسترسی هکرها و سارقان به داده های شما جلوگیری کنید.

اگر از شما خواسته نشده است که یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید، ممکن است قبلاً یک حساب در رایانه داشته باشید. اگر رایانه در محل کار یا مدرسه شما باشد، معمولاً سرپرست شما یک نام کاربری و رمز عبور به شما اختصاص می دهد. با بخش فناوری اطلاعات محل کار یا مدرسه خود تماس بگیرید تا بدانید از کدام نام کاربری و رمز عبور باید استفاده کنید.

مرحله 3 با دسکتاپ آشنا شوید.

با دسکتاپ آشنا شوید. دسکتاپ محل کار اصلی کامپیوتر شما است. دسکتاپ شما هر بار که وارد حساب کاربری خود می شوید آموزش کامپیوتر  ظاهر می شود و حاوی نمادها و میانبرهایی برای برنامه ها و فایل های شما است. بسته به اینکه از کدام سیستم عامل (مانند ویندوز یا macOS) استفاده می کنید، دسکتاپ ظاهر و عملکرد متفاوتی دارد:

اگر از ویندوز 10 استفاده می‌کنید، یک نوار افقی در پایین صفحه خواهید داشت – این نوار وظیفه نامیده می‌شود و جایی است که منوی استارت ویندوز را پیدا می‌کنید (گاهی اوقات فقط به نام «منو ویندوز» یا « منوی استارت." این نماد شبیه پرچمی است که از 4 مربع کوچک ساخته شده است و آموزش کامپیوتر  در گوشه سمت چپ پایین صفحه قرار دارد. برای یافتن برنامه ها (برنامه ها) در رایانه خود روی این نماد کلیک کنید.

ویندوز 8 منوی استارت را با صفحه استارت جایگزین کرده است. عملکرد آن تقریباً یکسان است، اما در نحوه نمایش اطلاعات تفاوت اساسی دارد.

اگر مک دارید، یک نوار افقی با نمادها در قسمت پایین وسط صفحه نمایش خواهید دید. این Dock نامیده می شود و جایی آموزش برنامه نویسی مقدماتی  است که برنامه ها، پوشه ها، فایل ها و میانبرهای سریع خود را پیدا خواهید کرد. برای پیدا کردن برنامه‌های خود، روی نماد Launchpad در Dock کلیک کنید - این شبیه به یک موشک در برخی از Macها و مانند 9 مربع رنگارنگ در برخی دیگر است.[1]

همچنین در مک شما نوار منو قرار دارد که نوار افقی در امتداد بالای صفحه نمایش شما قرار دارد. نوار منو جایی است که کنترل های آموزش کامپیوتر    برنامه فعال فعلی و همچنین منوی اپل را که با نماد اپل نمایش داده می شود، پیدا خواهید کرد. منوی اپل جایی است که تنظیمات و تنظیمات برگزیده مک خود را پیدا خواهید کرد.

مرحله 4 اصول اولیه ماوس و صفحه کلید را بیاموزید.

اصول اولیه ماوس و صفحه کلید را یاد بگیرید. ماوس و صفحه کلید ابزار اصلی شما برای تعامل با رایانه شما هستند. کمی وقت بگذارید تا با نحوه کار آنها و نحوه تعامل با سیستم عامل و برنامه های خود آشنا شوید.

یاد بگیرید که چگونه از ماوس برای پیمایش استفاده کنید. ماوس شما امکان ناوبری و کنترل دقیق را فراهم می کند و برای طیف گسترده ای از فعالیت ها ضروری است. انواع مختلفی از ماوس ها وجود دارد و برخی دکمه های بیشتری نسبت به بقیه دارند.

یک ماوس در رایانه شخصی ویندوز  آموزش کامپیوتر   معمولاً دارای دو دکمه است - دکمه سمت چپ دکمه اصلی ماوس شما است،  آموزش کامپیوتر در حالی که دکمه سمت راست ماوس معمولاً منوها و ویژگی ها را باز می کند. برای باز کردن فایل ها و پوشه ها معمولاً باید دوبار کلیک کنید (دوبار سریع کلیک کنید).

ماوس در مک تنها یک دکمه دارد. اگر به استفاده از ویندوز و تغییر به مک عادت دارید، این ممکن است گیج کننده باشد، به  computer education خصوص زمانی که به شما گفته می شود باید روی چیزی "راست کلیک کنید". برای کلیک راست بر روی مک، کلید Command را فشار داده و نگه دارید و روی دکمه ماوس کلیک کنید.

 

 

[ بازدید : 8 ]

[ يکشنبه 24 دی 1402 ] 17:03 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

یادگیری اصول پایه آموزش کامپیوتر



آموزش کامپیوتر

 

پلتفرم‌های مبتنی بر سخت‌افزار ذاتاً از نظر دامنه محدود هستند، زیرا فقط می‌توانند برای فرمان دادن به روبات‌ها مورد استفاده قرار گیرند  آموزش کامپیوتر و برای نوشتن برنامه‌های همه منظوره مناسب نیستند. ریزجهان‌های مبتنی بر نرم‌افزار معمولاً به نمونه‌های اسباب‌بازی محدود می‌شوند و پیچیدگی یک زبان برنامه‌نویسی سطح صنعتی مانند پایتون یا جاوا را درک نمی‌کنند.

 

همچنین مهم است که دانش‌آموزان K-12 «بومی‌های دیجیتال» باشند، زیرا آنها پس از اینکه خدمات وب و موبایل بخشی جدایی‌ناپذیر  آموزش کامپیوتر از زندگی روزمره ما شده بودند متولد شدند. آنها عادت دارند در زندگی روزمره خود از برنامه های پیشرفته استفاده کنند. برای جالب کردن تجربیات محاسباتی برای آنها، نیاز شدیدی وجود دارد که کدگذاری مبتنی بر فناوری فعلی باشد، به طوری که آنها قادر به تولید مصنوعاتی باشند که با آنهایی که روزانه دستکاری می کنند قابل مقایسه باشد.

 این امر به نوبه خود مستلزم آن است  آموزش کامپیوتر که آنها نه تنها با تکنیک های کدگذاری اولیه، بلکه با مفاهیم پیشرفته تر مانند برنامه نویسی شی گرا، رابط های گرافیکی کاربر، و تا حدی، برنامه های کاربردی وب و موبایل نیز آشنا شوند.

 

مشارکت ها

این مقاله کمک های مهمی را در راستای آموزش کامپیوتر  هدف تقویت پذیرش ابزارها و روش های نوآورانه برای آموزش برنامه نویسی کامپیوتر در مدارس متوسطه و دوره های سال اول دانشگاه انجام می دهد:

 

این مجموعه مجموعه ای از استعاره های سازگار را برای معرفی مفاهیم برنامه نویسی ایجاد می کند. با استفاده از استعاره ها، مربیان می توانند با دانش آموزان از طریق مفاهیم برنامه نویسی با همتای بسیار ملموس و قابل آموزش کامپیوتر  درک بصری با تمام کارهای درونی یک زبان برنامه نویسی، به منظور سهولت رویکرد دانش آموزان به کدنویسی، کاهش بار شناختی آنها کار کنند. اثر "جعبه سیاه" مرتبط با کد منبع.

 

متفاوت از دیگر پیشنهادهایی که اهداف مشابهی دارند، استعاره‌ها هم کدگذاری مقدماتی را در نظر می‌گیرند، یعنی مفاهیم برنامه‌نویسی رویه‌ای مانند متغیرها، تکالیف، ساختارهای کنترلی و غیره، یعنی برنامه‌نویسی آموزش کامپیوتر  در کوچک و مفاهیم برنامه‌نویسی شی‌گرا مانند مؤلفه ها ، کلاس ها ، اشیاء ، مسئولیت ها و پیام ها ، یعنی برنامه نویسی در رسانه. این یک ویژگی مهم روش ما است ، که می تواند به عنوان یک رویکرد جامع برای ساخت یک برنامه درسی برنامه نویسی پیچیده اتخاذ شود.

 

علاوه بر این روش ، ما همچنین آموزش برنامه نویسی پیشرفته  مجموعه ای از ابزارهای اجرایی را تهیه می کنیم. بلوک های اصلی ساخت و ساز برای مجموعه ابزار ما توسط اقدامات انیمیشن و برنامه های انیمیشن نشان داده شده است. استعاره ها در یک صحنه انیمیشن به یک کتابخانه از اقدامات انیمیشن ترجمه می شوند. این صحنه شامل بازیگران اصلی انیمیشن مانند بازوی مکانیکی یا ماشین حساب و تعامل احتمالی آنها است. هر اکشن انیمیشن یک عملیات اساسی را که توسط پردازنده یا ماشین مجازی در حین اجرای یک کد انجام می شود، به عنوان مجموعه ای از اقدامات قابل مشاهده بازیگران در صحنه، متحرک می کند. به این ترتیب ، هر اجرای یک برنامه هدف به یک برنامه انیمیشن در صحنه تبدیل می شود.

 

ما یک موتور برای اجرای برنامه های انیمیشن ایجاد می کنیم. این امر به ساخت و اجرای برنامه های انیمیشن آفلاین یا در حالت جدا شده امکان می دهد. در این حالت، برنامه انیمیشن مستقیماً به کد منبع برنامه هدف متصل نیست و بنابراین مستقیماً به زبان برنامه نویسی هدف بستگی ندارد. این مزیت این است که مربیان را با انعطاف کافی در انتخاب زبان‌های برنامه‌نویسی می‌گذارد و احتمالاً به آنها اجازه می‌دهد برنامه‌ها را به زبان‌های مختلف ترکیب و مقایسه کنند.

 

علاوه بر حالت آفلاین ، ما همچنین یک محیط توسعه پیچیده را برای اجرای انیمیشن ها در حالت آنلاین یا پیوست ایجاد می کنیم. محیط توسعه از چرخه کامل توسعه و اجرای کد منبع جاوا پشتیبانی می کند، همراه با افزودن مهم تولید خودکار فعالیت های انیمیشن و برنامه های انیمیشن برای کد هدف. برای انجام این کار، ما یک زیرساخت پیچیده ایجاد می کنیم که یکی از کمک های فنی اصلی این کار را نشان می دهد.

 

بر اساس این ایده‌ها، ما معتقدیم که Diogene-CT اولین ابزار از کلاس جدید را نشان می‌دهد، که ممکن است آن‌ها را ابزارهای پویانمایی کد بنامیم، که سعی می‌کند ابزارهای تجسم برنامه را با ریزجهان‌ها ترکیب کند، آموزش کامپیوتر  بنابراین مزایای هر دو را فراهم می‌کند و در عین حال محدودیت‌های آنها را حذف می‌کند.

 

روش و ابزار Diogene-CT محصول یک تجربه  computer education طولانی با روش‌های نوآورانه برای آموزش برنامه‌نویسی است که طی 15 سال گذشته در دوره‌های برنامه‌نویسی مقدماتی در دانشگاه انجام شده است. 

برچسب ها: ایرانیان سایبر , کلاس های فوق برنامه , برنامه نویسی کودکان ,

[ بازدید : 8 ]

[ پنجشنبه 21 دی 1402 ] 14:04 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

راهنمای جامع برای کسب درآمد برای نوجوانان


چگونه در نوجوانی آنلاین کسب درآمد کنیم

دستیار مجازی مدرس پخش کسب درآمد برای نوجوانان  جریانی بازی های ویدیویی فروش مستقیم موارد تلنگر ایجاد وب سایت تجارت الکترونیک YouTube فروش مجدد لباس

دختر نوجوان در حال انجام تکالیف در لپ تاپ خود. Rawpixel / Getty Images/iStockphoto

همه اولین کار خود را به یاد می آورند. کسب درآمد برای نوجوانان  حتی اگر در دبیرستان هستید، اشتغال سنتی تنها راه برای به دست آوردن پول نقد اضافی نیست. همچنین می توانید خلاق باشید و از طریق مشاغل آنلاین برای نوجوانان به دنبال فرصت های پرداخت باشید تا به ساخت حساب بانکی خود کمک کنید.

 

مشاغلی که نوجوانان می توانند آنلاین انجام دهند چیست؟

در اینجا طیف گسترده ای از فرصت ها کسب درآمد برای نوجوانان در دوران نوجوانی وجود دارد. برخی از آنها مشاغل سنتی هستند، در حالی که برخی دیگر از شما می خواهند که برای یافتن کار، خودتان دست به کار شوید. شما می توانید کنسرت های تمام وقت، مشاغل پاره وقت یا گزینه های آنلاین را با این روش های خلاقانه پیدا کنید.

 

یک دستیار مجازی شوید

معلم آنلاین

پخش جریانی بازی های ویدیویی

در فروش مستقیم شرکت کنید

ورق زدن آیتم ها

وب سایت ها را ایجاد کنید

یک کانال یوتیوب راه اندازی کنید

یک کسب و کار تجارت الکترونیک راه اندازی کنید

یک فریلنسر شوید

فروش مجدد لباس و لوازم قدیمی

 

1. یک دستیار مجازی شوید

در حالی که برای ثبت نام در کسب درآمد برای نوجوانان  سرویس ها یا برنامه های تلفن همراه مانند TaskRabbit باید حداقل 18 سال داشته باشید، همچنان می توانید به تنهایی به دنبال فرصت هایی باشید تا دستیار مجازی شخصی شخصی باشید. کارهایی که ممکن است بتوانید از عهده آنها برآیید شامل کمک اداری، توزیع بروشور، سازماندهی فایل ها، انجام وظایف، ورود داده ها و رزرو سفر است.

 

2. معلم آنلاین

اگرچه بسیاری از خدمات تدریس  کسب درآمد برای نوجوانان خصوصی آنلاین حرفه ای شما را تنها در صورتی استخدام می کنند که حداقل 18 سال داشته باشید، همچنان می توانید به دنبال مشتریان خود باشید. یک بروشور بگذارید یا این خبر را در محله خود پخش کنید. شما می توانید خدمات خود را ارائه دهید تا زمانی که اطلاعات بیشتری نسبت به شخصی که در حال آموزش آن هستید داشته باشید.

 

دانش‌آموزان اغلب به تدریس خصوصی در زبان انگلیسی، ریاضی و علوم نیاز دارند، بنابراین اگر در هر یک از این دروس مهارت دارید، احتمالاً می‌توانید برای دانش خود پول دریافت کنید، به‌ویژه اگر به دانش‌آموزان جوان‌تر در موضوعاتی که اخیراً گذرانده‌اید آموزش می‌دهید.

 

کاری کنید که پولتان برای شما بهتر کار کند

 

3. بازی های ویدیویی را پخش کنید

شاید والدینتان در مورد  کسب درآمد برای نوجوانان تعداد بازی‌های ویدیویی که مصرف می‌کنید، وقتی چک دستمزدتان را به آنها نشان می‌دهید، به شما سخنرانی نکنند. پلتفرم های محبوب مانند YouTube یا Twitch به شما امکان می دهند جلسه بازی ویدیویی خود را برای مخاطبان زنده پخش کنید.

 

اگر دنبال کننده خوبی از مشترکین باشید،  برنامه نویسی آنلاین می توانید برای آن درآمد کسب کنید و همچنین در جامعه بازی ها بیشتر شناخته شوید، که می تواند فرصت های دیگری را ایجاد کند.

 

4. در فروش مستقیم شرکت کنید

فروش مستقیم شامل ثبت نام  کسب درآمد برای نوجوانان با شرکتی است که محصولاتی مانند جواهرات، ظروف آشپزی یا لوازم آرایشی و بهداشتی را می فروشد، و اغلب یک کیت اولیه با محصولاتی که می توانید با سود یا پورسانت بفروشید، خریداری کنید. در حالی که بسیاری از فرصت‌های فروش مستقیم برای افراد 18 سال یا بالاتر است، چند فرصت وجود دارد که می‌توانید آنها را بررسی کنید، مانند GelMoment، که به شما امکان می‌دهد در سن 16 سالگی به عنوان توزیع‌کننده ثبت‌نام کنید - تا زمانی که والدین یا قیم به‌عنوان همکار داشته باشید. درخواست کننده.

 

 

قبلاً این یک سرمایه گذاری خانه به خانه بود، اما امروزه فروش اقلام آنلاین از طریق رسانه های اجتماعی کاملاً امکان پذیر است.

 

با این حال، هنگام پیگیری این راه درآمد، احتیاط کنید. در مورد کلاهبرداری ها هوشیار باشید و فقط در صورتی کیت شروع را خریداری کنید که کاملاً مطمئن باشید که می توانید پول را پس بگیرید. برای این کار به افراد قوی و مهارت های فروش نیاز دارید.

 

5. موارد را برگردانید

چرخاندن اقلام می تواند یک راه آسان برای کسب سود باشد و می تواند یک شلوغی جانبی خوب ایجاد کند. از دوستان و خانواده خود بپرسید که آیا چیزی دارند که از اهدای آن به شما بدشان نمی آید و دیگر نمی خواهند. اگر اقلام قبل از آماده شدن برای فروش به کمی TLC نیاز داشته باشند، اشکالی ندارد.

 

کاری کنید که پولتان برای شما بهتر کار کند

 

همچنین می‌توانید به فروش‌های گاراژ محلی، فروشگاه‌های دستفروشی بروید و حتی بخش «رایگان» را در بازارهای آنلاین بررسی کنید تا چیزهایی را پیدا کنید که می‌توانید آن‌ها را برگردانید، مانند لوازم الکترونیکی که می‌توانید به راحتی تعمیر کنید، مبلمان چمنی که می‌توانید تمیز کنید یا مبلمانی که می‌توانید شبیه آن‌ها بسازید. -نو با یک لایه رنگ تازه.

 

6. وب سایت ایجاد کنید

اگر در ایجاد وب سایت ها مهارت دارید، می توانید خدمات خود را با قیمت حدود 20 دلار در ساعت یا نرخ ثابتی بفروشید که به اندازه کافی برای زمانی که صرف می کنید جبران کند.

 

برای شروع، یک وب سایت نمونه بسازید و به مشاغل محلی نزدیک شوید تا به آنها نشان دهید که چه کاری می توانید انجام دهید. همچنین می‌توانید خدمات خود را به دوستان و اعضای خانواده‌ای که کسب‌وکارهای کوچک بدون وب‌سایت دارند ارائه دهید.

 

 

7. یک کانال یوتیوب راه اندازی کنید

نه تنها می‌توانید مهارت‌های خود را برای مدیریت حساب‌های رسانه‌های اجتماعی برای دیگران بفروشید، بلکه می‌توانید وبلاگ یا کانال یوتیوب خود را برای نمایش مجموعه مهارت‌های خود راه‌اندازی کنید. این نه تنها سرگرم کننده است، بلکه اگر طرفدارانی به دست آورید، می توانید تبلیغات پولی دریافت کنید یا حتی با بازاریابی وابسته کار کنید.

 

اگرچه رشد کسب و کار و برند شما زمان می برد، اما اینفلوئنسر بودن در هر ظرفیتی می تواند برابر با دلارهای کلان باشد – یا حتی به اندازه کافی پول نقد اضافی که ارزش آن را داشته باشد.

 

8. یک تجارت الکترونیکی راه اندازی کنید

در حالی که ممکن است در حال حاضر متوجه آن نباشید، احتمالاً حداقل چند اقلام در اطراف جمع آوری گرد و غبار دارید که  Earn money for teenagers می توانید آنها را به صورت نقدی بفروشید. شما می توانید کسب و کار کوچک خود را از طریق حساب های رسانه های اجتماعی یا سایت هایی مانند Etsy راه اندازی کنید.

برچسب ها: کلاس های آنلاین برنامه نویسی , برنامه نویسی مقدماتی , برنامه نویسی پیشرفته ,

[ بازدید : 9 ]

[ يکشنبه 10 دی 1402 ] 21:23 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]