برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

راه حل جدید و سریع برای دانلود اسکرچ

3 راه ساده برای ساختن یک پروژه در ابتدا

 

دانلود مقاله

با نحوه استفاده از Scratch در رایانه خود برای ساخت پروژه آشنا شوید

ایجاد یک حساب کاربری اسکرچ/شروع به کار |ایجاد  دانلود اسکرچ و کدنویسی یک پروژه آسان |بحث در انجمن ها | پرسش و پاسخ | نکات | هشدارها

Scratch یک محیط برنامه نویسی آنلاین رایگان، سرگرم کننده و ایمن برای برنامه نویسان در تمام سنین است. اگر در Scratch تازه کار هستید، این راهنمای سریع را برای ثبت نام، ایجاد اولین دانلود اسکرچ  پروژه خود و ایجاد ارتباط در انجمن های گفتگوی Scratch دنبال کنید.

 

 

چیزهایی که باید بدانید

از Scratch در یک مرورگر وب در رایانه، تلفن یا رایانه لوحی خود استفاده کنید.

روی "ایجاد" کلیک کنید.

از بلوک ها برای ساخت پروژه خود استفاده کنید.

قسمت

1

ایجاد یک حساب اسکرچ/شروع به کار

 

دانلود مقاله

مرحله 1 برو به ...

1

به صفحه اصلی Scratch بروید. اسکرچ 3.0 با اسکرچ ا دانلود اسکرچ صلی متفاوت است زیرا با موبایل سازگار است.

 

مرحله 2 روی دکمه "Join Scratch" در صفحه اصلی کلیک کنید تا یک حساب کاربری جدید در Scratch ایجاد کنید.

2

روی دکمه "پیوستن به اسکرچ" در صفحه اصلی کلیک کنید تا یک حساب کاربری جدید در اسکرچ ایجاد کنید. این دکمه را می توانید در سمت چپ دکمه "ورود به سیستم" در بالای صفحه پیدا کنید. سپس Scratch از شما می پرسد که می خواهید نام کاربری و رمز عبور شما چیست. Scratch همچنین ایمیل شما را می‌خواهد دانلود اسکرچ ، بنابراین آنها می‌توانند ایمیل‌هایی درباره حساب Scratch شما و به‌روزرسانی‌های گاه به گاه برای شما ارسال کنند.

نام واقعی خود را در ابتدا وارد نکنید. اگر تیم Scratch متوجه شود شما نام کاربری نامناسبی دارید یا نام واقعی شماست، ممکن است مسدود شوید. در عوض، یک نام خلاقانه انتخاب کنید که نشان دهنده شما باشد.

اسکرچ از شما می پرسد کی به دنیا آمده اید؟، کجا زندگی می کنید؟، و جنسیت شما چیست؟

مرحله 3 آدرس ایمیل خود را تأیید کنید.

3

آدرس ایمیل خود را تایید کنید با آدرس ایمیلی که وارد کرده  دانلود اسکرچ اید وارد جیمیل شوید سپس به جیمیل بروید. باید از شما بخواهد که حساب جدید خود را تأیید کنید. برای تایید حساب روی "تأیید حساب من" کلیک کنید.

یک ایمیل معتبر تایپ کنید ایمیل‌های نامعتبر به اسکرچ اجازه نمی‌دهند پیوند تأیید را به صندوق ورودی صحیح ارسال کند و در نتیجه اجازه اشتراک‌گذاری، نظر دادن، ستاره‌دار کردن و پروژه‌های قلب را نخواهید داشت.

تأیید آدرس ایمیل به شما این امکان را می دهد که پروژه ها را به اشتراک بگذارید، نظر دهید و انجمن ها را در تالار گفتگو ارسال کنید.

مرحله 4 برخی از پروژه های Scratch 3.0 را ایجاد و ک د اینجا  انلود اسکرچ دنویسی کنید و با جامعه ملاقات کنید!

4

ایجاد و کدنویسی برخی از پروژه های Scratch 3.0 و ملاقات با جامعه! اگر به سایر کاربران احترام می گذارید و از اسکرچ به طور موثر استفاده کرده اید، پس از حدود 2 هفته از شما دعوت می شود تا یک Scratcher شوید (Scratcher جدید زمانی است که شما به تازگی عضو شده اید)!

قبل از پیوستن به Scratch دستورالعمل های انجمن Scratch را بخوانید.

با پیوستن به استودیوها و دنبال کردن افراد با افراد دیگر آشنا شوید.

 

قسمت

2

ایجاد و کدنویسی یک پروژه آسان

 

دانلود مقاله

مرحله 1 روی دکمه Create project در "My Stuff" یا در بالای صفحه Scratch خود کلیک کنید.

1

روی دکمه Create project در "My Stuff" یا در بالای صفحه Scratch خود کلیک کنید.

اولین چیزی که در بخش sprites بعد از اتمام بارگذاری پروژه جدید خود می بینید باید Scratch Cat Sprite باشد. اگر آن sprite را برای پروژه خود می خواهید، آن را ترک کنید. اگر یک sprite جدید می‌خواهید، به کتابخانه Sprite بروید تا یک sprite اضافه کنید. یا، می توانید یک اسپرایت را از دستگاه خود برای پروژه خود آپلود کنید.

مرحله 2 معنی هر بلوک را درک کنید.

2

معنی هر بلوک را درک کنید. بیشتر این موارد مستلزم آن است دانلود اسکرچ  که خودتان به کاوش بپردازید. آزمایش ترکیبات بلوک برای کمک به یادگیری نحوه عملکرد آن ضروری است.

بلوک های حرکتی جن را حرکت می دهند. اسپرایت می تواند به سمت جلو یا عقب در جهتی که به آن اشاره می کند حرکت کند.

بلوک‌های ظاهر می‌توانند لباس جن را تغییر دهند، اسپرایت را روی صفحه نمایش دهند، اندازه را تغییر دهند، و دارای جلوه‌های دیگری مانند افکت‌های روح و رنگ است.

بلوک های صوتی زمانی استفاده می شوند که می خواهید صدا را به پروژه خود اضافه کنید.

بلوک‌های رویدادها بلوک‌های «هنگامی که پرچم سبز کل دانلود اسکرچ یک می‌شود»، «هنگامی که کلید فاصله فشار داده می‌شود» و غیره هستند.

بلوک های کنترل به شما اجازه می دهند تصمیم بگیرید که آیا می خواهید چیزی تکرار شود یا خیر. همچنین، اگر شرایطی را می‌خواهید که اگر اتفاقی در حال رخ دادن است، این اتفاق در پروژه رخ دهد، از بلوک‌های if-then استفاده کنید.

برای مثال، بلوک‌های حسگر زمانی استفاده می‌شوند که دو رنگ یا جن در حال لمس هستند، چیزی در حال "اتفاق" است. بخش حس کننده در آن مثال، قسمتی است که اگر دو رنگ در حال لمس باشند. آن بلوک ها بلوک های آبی روشن هستند.

بلوک های عملگر بلوک های جمع، تفریق، ضرب و تقسیم هستند.

از متغیرها زمانی استفاده می شود که مثلاً یک امتیاز می خواهید. شما همچنین می توانید یک لیست ایجاد کنید. زمانی که می خواهید چیزی در Scratch ذخیره شود، یک متغیر ابری ایجاد کنید. تنها زمانی می‌توانید از متغیرهای ابری استفاده کنید که وضعیت شما از New Scratcher به Scratcher تغییر کند.

سعی کنید بلوک ها را خودتان به هم بکشید. با ترکیب های مختلف بلوک های مختلف آزمایش کنید. سپس در مرحله بعدی این مقاله کد نویسی را با بلاک ها شروع می کنید. اگر بلوک ها را درک می کنید، عالی است، می توانید هم اکنون برنامه نویسی را شروع کنید! اگر این کار را نکنید، خوب است، زیرا در چند مر Download scratch حله بعدی، می توانید یاد بگیرید که چگونه یک پروژه آسان را خودتان شروع کنید.

مرحله 3 بلوک های موجود در فضای کاری را برای کدنویسی بکشید.

3

بلوک ها را در w بکشید

[ بازدید : 9 ]

[ شنبه 30 دی 1402 ] 8:18 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]