برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

معرفی هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان

ابزارهای هوش مصنوعی (AI) به طور فزاینده ای هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  در زمینه آموزش در دوران کودکی (ECE) برای تقویت یادگیری و رشد در میان کودکان خردسال استفاده می شود. مطالعات اثبات مفهوم قبلی نشان داده است که هوش مصنوعی می تواند به طور موثر آموزش و یادگیری را در ECE بهبود بخشد. با این حال، دانش کمی در مورد چگونگی انجام این مطالعات و نحوه استفاده از هوش مصنوعی در این مطالعات وجود دارد. ما این بررسی محدوده را برای ارزیابی، ترکیب و نمایش آخرین ادبیات هوش مصنوعی در ECE انجام دادیم. این بررسی 17 مطالعه واجد شرایط انجام شده در کشورهای مختلف از سال 1995 تا 2021 را تجزیه و تحلیل کرد. اگرچه مطالعات کمی در مورد این موضوع حیاتی یافت شده است، منابع موجود بینش های به روزی را در مورد جنبه های مختلف (دانش، ابزار هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان ، فعالیت ها و تأثیرات) ارائه می دهد. هوش مصنوعی برای کودکان بیشتر مطالعات نشان داده‌اند که هوش مصنوعی به طور قابل‌توجهی مفاهیم کودکان را در مورد هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، علوم کامپیوتر، و رباتیک و مهارت‌های دیگر مانند خلاقیت، کنترل احساسات، پرس و جوی مشارکتی، مهارت‌های سوادآموزی و تفکر محاسباتی بهبود بخشیده است.  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان جهت های آینده نیز برای تحقیق در مورد هوش مصنوعی در ECE مورد بحث قرار گرفته است.

یکی از شگفت‌انگیزترین معجزات طبیعت زمانی اتفاق می‌افتد که نوزادان انسان، در ابتدا با آب دهان و پوشک کثیف و احساسات بی‌کلمه، به کودکان نوپا تبدیل می‌شوند. محققانی که در زمینه هوش مصنوعی تخصص دارند مدتهاست به دنبال درک این موضوع بوده اند که چگونه یک سیستم غیرزبانی می تواند صلاحیت زبانی را کسب کند. رویکرد آنها، از نظر تاریخی، وارد کردن کوه‌هایی از داده‌های زبانی در این سیستم‌های رایانه‌ای با قابلیت هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان   یادگیری بوده است - ظاهراً این فرض که زبان آنقدر پیچیده و ظریف است که فقط از طریق تعداد زیادی نمونه قابل یادگیری است. نتیجه این رویکرد «تمرین انبوه» به نوعی دلگرم‌کننده بوده است: ابزارهایی مانند ChatGPT که می‌توانند دستورات زبان را پردازش کنند، به منابع داده‌ای غنی از زبان مراجعه کنند و پاسخ‌های زبانی ماهرانه ارائه دهند (اگرچه گاه گاه مشکلاتی وجود دارد؛ این پست گذشته را ببینید. در هوش مصنوعی).

 

اکنون واضح است که برنامه های کامپیوتری می توانند در تسلط بر زبان بسیار پیشرفت کنند. اما ساختن رایانه‌هایی که قادر به پاسخ‌گویی انسان‌مانند باشند، به ما اطلاعات کمی در مورد چگونگی دستیابی انسان‌ها به واکنش‌هایی شبیه انسان می‌دهد.

 

این تصویر دارای یک ویژگی alt خالی است. نام فایل آن brain.jpg است

انقلاب شناختی آموخت که مغزها کامپیوتر هستند (در اینجا حلقه چشم را وارد کنید).

در اوج به اصطلاح "انقلاب شناختی" در روانشناسی،هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  در حدود دهه 1950 تا 1970، تصور مغز انسان به عنوان نوعی کامپیوتر رایج بود و بنابراین فرض می‌کردیم که مدل‌های کامپیوتری به ما در درک ذهن/مغز کمک می‌کنند. اما کار گذشته بر روی یادگیری زبان توسط هوش مصنوعی، احمقانه بودن این فرض را نشان می دهد. به طور سنتی، به منظور ایجاد تخصص زبانی، به این سیستم‌ها داده‌های زبانی بیشتری نسبت به آنچه که برخی از انسان‌ها در طول زندگی هضم می‌کنند، داده می‌شود. حتی اگر این فرض متزلزل را بپذیریم که کدهای کامپیوتری ساختار و عملکرد معماری بیولوژیکی را تقلید می‌کنند، سخت است بپذیریم که سیستم‌های هوش مصنوعی وارد شده هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  با مجموعه داده‌های زبانی غیرممکن بسیار مفیدی در مورد یادگیری  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان زبان انسان، که در اوایل زندگی شروع می‌شود و پس از مدتی مقدار محدودی از تجربه کلامی

 

مطالعه جدیدی را وارد کنید که در Science منتشر  آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان شده است، که رویکرد بسیار متفاوتی را برای بوت استرپ کردن قابلیت های زبان در یک سیستم هوش مصنوعی داشت. در اینجا یک شرح قابل دسترس مطبوعاتی عمومی از این مطالعه آمده است. به‌عنوان پیش‌نمایش، لازم است مقدمه مختصر ویراستار مجله برای مطالعه را نقل کنیم:

 

چگونه کودکان خردسال یاد می گیرند که کلمات جدید را  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان با اشیاء خاص یا مفاهیمی که به صورت بصری نشان داده شده اند مرتبط کنند؟ این سوال داغ در فراگیری زبان اولیه به طور سنتی در آزمایشگاه ها مورد بررسی قرار می گیرد و تعمیم پذیری را به تنظیمات دنیای واقعی محدود می کند. وونگ و همکاران این سوال را به شیوه ای بی سابقه و طولی با استفاده از فیلم های ضبط شده روی سر از تجربیات اول شخص یک کودک در محیط های طبیعت گرایانه بررسی کرد. آنها با استفاده از یادگیری ماشینی، مدل Child's View for Contrastive Learning (CVCL) را معرفی کردند، فریم‌های ویدیویی را که همزمان با کلمات گفته شده اتفاق می‌افتند جفت می‌کردند و تصاویر و کلمات را در فضاهای نمایشی مشترک جاسازی می‌کردند. CVCL مجموعه‌ای از چیزهای مشابه بصری را از یک مفهوم (مثلاً پازل) از طریق زیرخوشه‌های مجزا (پازل‌های حیوانات در مقابل حروف الفبا) نشان می‌دهد. این آموزش  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان ترکیبی از یادگیری انجمنی و بازنمایی است که شکاف های موجود در تحقیقات و تئوری های اکتساب زبان را پر می کند.

 

این تصویر دارای یک ویژگی alt خالی است. نام فایل آن babycam2.jpg است

 

به طور خاص، یک سیستم هوش مصنوعی از ورودی تنها 61 ساعت ضبط صوتی/تصویری گرفته شده از یک دوربین روی کلاه ایمنی که توسط پسری به نام "سام" در فواصل زمانی بین 6 تا 25 سال استفاده می شد، تغذیه می شد. ضبط‌ها رفتار کلامی سام را حفظ می‌کردند، اما هر گونه رفتار کلامی اتفاقی که ممکن بود در اطراف  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان او اتفاق بیفتد را نیز حفظ می‌کرد. پس از آن، هوش مصنوعی شواهدی از "درک" انواع کلمات و همچنین تعمیم به برخی از نمونه های جدید را نشان داد که ما تحلیلگران رفتار ممکن است بگوییم بخشی از چارچوب های رابطه ای با کلمات هدف هستند.

 

خلاصه داستان: لازم نیست هوش مصنوعی را بر روی متن کامل همه 70000 کتاب در پروژه گوتنبرگ قبل از شروع نشان دادن مهارت زبانی آموزش دهید.

 

یک مفهوم مهم دیگر از مطالعه وجود دارد. همانطور که ساینتیفیک امریکن در پوشش خود از این مطالعه اظهار داشت:

 

برخی از دانشمندان علوم شناختی و زبان شناسان این نظریه را مطرح کرده اند که مردم با انتظارات درونی و محدودیت های منطقی به دنیا می آیند که این امر را ممکن می کند. با این حال، اکنون، تحقیقات یادگیری ماشینی نشان می دهد که فرضیات از پیش برنامه ریزی شده برای برداشت سریع معانی کلمات از حداقل داده ها ضروری نیست.

 

رویکردهای سنتی هوش مصنوعی یک انتهای تئوری یادگیری زبان را نشان می‌دهند، که در آن تصور می‌شود که تنها مقداری دیوانه‌کننده از تجربه کلامی می‌تواند مجموعه‌های زبانی را به همراه داشته باشد. در انتهای دیگر پیوستار این مفهوم است که در زبان‌شناسی رایج شده است که انسان‌ها اساساً Artificial intelligence in plain language for children  در زبان متولد می‌شوند. نمونه کلاسیک «انتظارات داخلی و محدودیت‌های منطقی» که در بالا ذکر شد، نوآ است

[ بازدید : 2 ]

[ سه شنبه 28 فروردين 1403 ] 18:31 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]