برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

آموزش برنامه نویسی کودکان

شکل 6: توالی دستورالعمل آموزش برنامه نویسی کودکان  با پرچم سبز

 

معلم در این مرحله اشاره می کند که یک  تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور برنامه هر بار همان کار را انجام می دهد. همچنین به دانش آموزان نشان می دهد که چگونه از حالت تمام صفحه خارج شوند (نماد دوم در شکل 5).

 

رااکنون معلم از دانش‌آموزان می‌خواهد که معنای تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور دستور شروع دیگری را بررسی کنند: نماد پنجم در شکل 5. این قطعه از پازل نیز باید در ابتدای یک بلوک دستورالعمل قرار آموزش برنامه نویسی کودکان  گیرد. دانش آموزان نحوه شروع برنامه را بدون تایپ مستقیم روی بلوک دستورالعمل امتحان می کنند.

 

در طی یک بحث مشترک، دانش آموزان آنچه را تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور که دریافته اند به اشتراک می گذارند. فرمان رویداد "به شکل ضربه بزنید" نامیده می شود که با لمس یک شخص / شکل توسط انگشت نشان داده می شود. در این مرحله معلم می تواند توضیح دهد که در Scratch Junior همه تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور دستورالعمل ها به گونه ای ترسیم شده اند که به راحتی می توان فهمید که آنها چه کاری انجام می دهند. دانش آموزان باید هر دستورالعمل را امتحان کنند تا ببینند چه اتفاقی می افتد.

 

در نهایت، معلم نحوه ذخیره یک برنامه را نشان می دهد. تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور روی سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید، جایی که می توانید یک گوشه کوچک زرد رنگ را ببینید. نام برنامه د آموزش برنامه نویسی کودکان ر کادر سفید تایپ می شود (دانشجویان باید نامی را انتخاب کنند که تا حد امکان ساده باشد، به عنوان مثال "AV1" برای "گروه دانش آموز A، تلاش ها، برنامه اول"). پس از وارد کردن نام، دانش‌آموزان همچنان باید روی تیک ضربه بزنند (ششمین نماد در شکل 5)، تنها پس از آن برنامه ذخیره می‌شود.

 

خلاصه

دانش آموزان آنچه را که در این درس آموخته اند خلاصه می کنند.

مثال برای کلاس 1:

با کمک یک زبان برنامه نویسی می توانید دستوراتی را به تبلت بدهید.

مثال برای آموزش برنامه نویسی کودکان  کلاس 2 و 3:

شما می توانید به یک دستگاه سفارش دهید. برای این کار از یک زبان برنامه نویسی استفاده می شود.

دستورات در یک برنامه خلاصه می شوند. دستگاه این برنامه را اجرا می کند.

اگر چندین بار برنامه را اجرا کنید، نتیجه همیشه یکسان خواهد بود.

در Scratch Junior برنامه ها حاوی یک یا چند بلوک فرمان هستند. به این بلوک ها زیر روال می گویند. زیربرنامه ها با کمک دستورات رویداد فراخوانی می شوند. «روی پرچم سبز ضربه بزنید» یا «به کاراکتر ضربه بزنید» نمونه‌هایی از دستورات رویداد هستند.

دانش آموزان شروع به تکمیل کاربرگ 21 (Scratch Junior Home) می کنند. د آموزش برنامه نویسی کودکان ستوراتی را که در این درس آموخته اند با رنگ مناسب نقاشی می کنند. عبارات زیر را یادداشت کنید: حالت تمام صفحه، خطوط شبکه، پرچم شروع، منطقه برنامه نویسی، دستورالعمل حرکت، بازگشت به موقعیت شروع، چرخش، پرش، رویدادها.

[ بازدید : 12 ]

[ يکشنبه 27 فروردين 1402 ] 4:22 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

آموزش برنامه نویسی کودکان

جایگزین شود. این عدد تعیین می‌کند که گربه چند جعبه  آموزش برنامه نویسی کودکان را حرکت می‌دهد [برای چرخش‌هایی که فقط در درس 4.7 استفاده می‌شود (آخر داستان را خودتان بگویید) (اما برخی از دانش‌آموزان ممکن است قبلاً آن را در اینجا امتحان کنند)، باید یک ساعت را تصور کنید: اگر وارد شوید "3"، سر گربه "ایستاده" در "ربع گذشته"، با "6" در "نیمه راه" و غیره]. اگر دانش آموزی با تغییر اعداد راه حل کوتاه تری پیدا کرده باشد، به جلو می آید و نحوه انجام آن را نشان می دهد.

 

اگر دانش‌آموزان به تنهایی نتوانند آن را بفهمند، پس از انجام اولین کار، معلم نحوه تغییر شماره را تحت یک دستورالعمل نشان می‌دهد. او همچنین می‌تواند هر دو برنامه را در کنار هم در قسمت برنامه‌نویسی بنویسد و با ضربه زدن روی یکی و سپس برنامه دیگر، نشان دهد که هر دو به یک نتیجه می‌رسند.

 

شکل 4: دو پسر با یک تبلت

کلاس دوم از ونسا گویونی آموزش برنامه نویسی کودکان  (برژراک)

معلم از دانش آموزان می پرسد که کدام یک از دو نسخه را بیشتر دوست دارند. سپس توضیح می‌دهد که همیشه باید بلوک‌های دستورالعمل کوتاه‌تر را ترجیح داد، در غیر این صورت یک برنامه طولانی‌تر (که در آن باید دستورالعمل‌های متعددی به شکل ارائه شود) به سرعت گیج‌کننده می‌شود. معلم اکنون می تواند برنامه طولانی تر را با کشیدن آن به خط آبی همراه با دستورالعمل ها (تکه های پازل) حذف کند.

 

یادداشت آموزشی

هنگامی که گربه به لبه صفحه می آید، می توانید با انگشت خود به آن ضربه بزنید و آن را به مرکز بکشید (کشیدن و رها کردن).

 

کار تحقیقاتی: شروع یک برنامه با یک رویداد آموزش برنامه نویسی کودکان  (در گروه های دو نفره)

معلم نحوه تغییر حالت تمام صفحه را به دانش آموزان نشان می دهد (نخستین نماد در شکل 5). کلاس متوجه دو چیز شد: اول، شبکه ناپدید می شود - این فقط به عنوان یک راهنما در هنگام برنامه نویسی عمل می کند. و ثانیا: برنامه ها را نمی توان شروع کرد زیرا خط برنامه نویسی در حالت تمام صفحه ظاهر نمی شود. اگر روی پرچم سبز ضربه بزنید، گربه به موقعیت اولیه خود باز می گردد، اما حرکات برنامه ریزی شده را انجام نمی دهد.

 

این مشکل را می توان به صورت زیر حل کرد: روی نماد زرد ضربه بزنید (سومین نماد در شکل 5) و اولین دستورالعمل را انتخاب کنید، دستوری که پرچم سبز دارد (نماد چهارم در شکل 5). این قطعه  آموزش برنامه نویسی کودکان از پازل اکنون در ابتدای بلوک های مختلف دستورالعمل قرار می گیرد (همانطور که در شکل 6 نشان داده شده است).

 

 

شکل 5: «فعال کردن حالت تمام صفحه»، «غیرفعال کردن حالت تمام صفحه»، ناحیه با «دستورالعمل‌های کنترل»، رویداد «بر روی پرچم سبز ضربه بزنید»، رویداد «بر روی شکل ضربه بزنید»، فرمان «ذخیره»

 

اگر اکنون روی پرچم سبز بالای مجموعه ضربه بزنید،  آموزش برنامه نویسی کودکان برنامه شروع می شود - گربه حرکت می کند. دانش آموزان بررسی می کنند که در حالت تمام صفحه نیز کار می کند. دستور شروع با پرچم سبز را فرمان رویداد می نامند.

[ بازدید : 16 ]

[ يکشنبه 27 فروردين 1402 ] 4:19 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

آموزش برنامه نویسی کودکان

نکات آموزشی

 

معلم ابتدا به دانش آموزان نشان می دهد آموزش برنامه نویسی کودکان  که چگونه Scratch Junior را شروع کنند. وقتی همه برنامه را شروع کردند، به آنها نشان می دهد که چگونه یک دستورالعمل حرکت را به منطقه برنامه نویسی بکشند و چگونه چندین دستورالعمل را به هم متصل کنند. دانش آموزان مشاهده می کنند که گربه چگونه به دستورالعمل ها واکنش نشان می دهد.

علامت سوال روی صفحه اولیه، در میان چیزهای دیگر، ارائه کوتاهی از عملکردهای مختلف Scratch Junior را پنهان می کند. این ارائه مقدمه بسیار خوبی برای معلم است، ممکن است برای دانش آموزان کمی سریع باشد. می توانید این ارائه را یکی یکی به آنها نشان دهید. 10 ثانیه اول در اینجا کافی است.

اگر معلم تبلت خودش را داشته باشد که تصویر آن را روی دیوار پخش کند، مزیت بزرگی است. به این ترتیب او می تواند به تدریج عملکردهای مختلف را نشان داده و توضیح دهد. هشدار، بسته به نوع تبلت، طرح ریزی کم و بیش پیچیده است.

شروع کار با اسکرچ جونیور (در گروه  آموزش برنامه نویسی کودکان های دو نفره)

دانش آموزان در یک گروه به طور مرتب تبلت را به نوبت استفاده می کنند. اولین کسی که اقدام می کند برنامه را باز می کند. سپس با ضربه زدن بر روی علامت مثبت (روی "ورق سفید") پروژه جدیدی ایجاد می کند. او اولین تلاش ها را برای دیe برای اجرای گربه روی صفحه نمایش همانطور که معلم نشان داد.

 

معلم به دانش آموزان زمان کافی می دهد تا دستورالعمل های حرکتی را امتحان کنند. تجربه نشان داده است که حدود 5 دقیقه برای هر دانش آموز کافی است. هر دانش آموز باید سعی می کرد به گربه اجازه دهد در سراسر صحنه بدود: به سمت راست و چپ، بالا و پایین. گربه همچنین می تواند در هر دو جهت بچرخد، پرش کند و به موقعیت شروع بازگردد. همه این دستورالعمل ها را می توان با هم مرتبط کرد.

 

معلم روی نماد شبکه (که در بالا سمت چپ بالای تنظیمات آموزش برنامه نویسی کودکان  صحنه، در سمت راست نماد تمام صفحه قرار دارد) ضربه می‌زند و نشان می‌دهد که چگونه یک جعبه متفاوت هر بار آبی می‌شود، برای مثال وقتی گربه را با انگشت خود قرار می‌دهید. بیش از صحنه تنظیم می کشد. کادر آبی موقعیت فعلی گربه را نشان می دهد. در شکل 3 گربه در ردیف 3 (از پایین) و ستون 5 (از سمت چپ) قرار دارد. دانش‌آموزان همچنین روی نماد شبکه روی تبلت‌های خود ضربه می‌زنند (شبکه ظاهر می‌شود) و یک سری کارهای کوچک را حل می‌کنند.

 

وظایف: کنترل حرکات گربه (در گروه های دو نفره)

اولین کار بسیار آسان است، سپس سطح دشواری افزایش می یابد.

 

وظیفه 1: از گربه بخواهید سه جعبه به سمت  آموزش برنامه نویسی کودکان راست و دو جعبه به سمت بالا راه برود.

وظیفه 2: گربه باید از چپ به راست در کل صفحه بدود. هر چهار قدم او باید یک پرش کوچک انجام دهد (از ستون 3 شروع کنید).

وظیفه 3: گربه باید کل صحنه را دور بزند. شروع: ستون 3، ردیف 3.

برای هر کار، یک دانش آموز به جلو می آید و راه حل را آموزش برنامه نویسی کودکان  روی تبلت معلم متصل به پروژکتور نشان می دهد. ممکن است برخی از دانش‌آموزان قبلاً متوجه شده باشند که عدد 1 که تقریباً در تمام دستورالعمل‌های حرکتی ظاهر می‌شود، می‌تواند با عدد دیگری 

[ بازدید : 17 ]

[ يکشنبه 27 فروردين 1402 ] 4:17 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

برنامه نویسی کودکان

از طریق بازی‌های تعاملی Kodable با داستان‌های جذاب،  برنامه نویسی کودکان بچه‌ها می‌توانند اسکریپت‌های اجرایی را کشف کنند، شخصیت‌های شخصی‌سازی شده ایجاد کنند و سطوح خود را بسازند. آنها همچنین فرصتی خواهند داشت که مهارت‌های تفکر انتقادی خود را در حین انجام چالش‌های مختلف در این برنامه افزایش دهند.

بازیکنان با استفاده از سیستم کدگذاری بلوک کشیدن و رها کردن شروع می کنند و در نهایت به سمت کدنویسی معمولی و مبتنی بر متن با استفاده از زبان های برنامه نویسی مانند جاوا اسکریپت می روند. با پیشرفت بیشتر، حتی می توانند برنامه نویسی شی گرا را یاد بگیرند.

به علاوه، معلمان نیز می توانند از کدبل استفاده کنند! اگر معلم/معلم هستید، از طریق اپلیکیشن به مجموعه کاملی از ابزارها و سیستم های انحصاری Kodable دسترسی دارید. اینها برای ایجاد دوره ها، مدیریت حساب های کلاس درس و به اشتراک گذاری پروژه های برنامه نویسی با دانش آموزان ثبت نام شده بسیار مفید هستند.

هاپسکاچ

کد نویسی به اندازه بیت در دستگاه iOS شما.  برنامه نویسی کودکان این عنوان فرعی منحصربه‌فرد – و مطمئناً جلب توجه‌کننده – هاپسکاچ است و مطمئناً با روایت سریع، عجیب و غریب و معمولی آن‌ها همخوانی دارد.

یکی از برنامه‌ها (و وب‌سایت‌های) رنگارنگ‌تر که ما از بررسی این لیست لذت برده‌ایم، Hopscotch کاربران را تشویق می‌کند تا از طریق برنامه برنامه‌نویسی بچه‌ها، تخیل خود را گسترش دهند. Hopscotch Canvas (که اساساً ویرایشگر کد برنامه است) که به طور خاص برای سنین 10 تا 16 سال طراحی شده است، کاربران را تشویق می کند تا شخصیت خود را بیان کنند، آزمایش کنند تا یاد بگیرند و در نهایت تجربه کنند که چگونه نرم افزار در یک محیط بسیار بصری ساخته می شود.

این برنامه از برنامه نویسی بصری مبتنی بر بلوک همراه با شخصیت های سرگرم کننده و رنگارنگ برای یک تجربه برنامه نویسی واقعاً جذاب استفاده می کند. بچه ها می توانند از Canvas Hopscotch برای ساخت بازی ها، انیمیشن ها، وب سایت های کوچک و پروژه های هنری تعاملی استفاده کنند.

گزینه پولی Hopscotch به بچه ها ابزارهای پیشرفته تری می دهد ایرانیان سایبر که پروژه  برنامه نویسی کودکان های بالقوه بیشتری را باز می کند، مانند ایجاد بازی های واقعیت افزوده (واقعیت افزوده) (فکر کنید Pokemon Go!).

LightBot

LightBot که برای هر دو دستگاه اپل و اندروید در دسترس است، یک پلتفرم فوق العاده است که یادگیری در حال حرکت را تشویق می کند. این برنامه کدنویسی کم هزینه به طور یکپارچه گیم پلی منحصر به فرد را با تصاویری روشن و مناسب برای کودکان ترکیب می کند تا کد واقعی را آموزش دهد. مفاهیم توالی، بارگذاری بیش از حد، حلقه های بازگشتی، شرطی ها ... فرزند شما حتی متوجه نمی شود که در حال یادگیری اصطلاحات تخصصی و برنامه نویسی نحوی و مبتنی بر متن است. LightBot فقط سرگرم کننده است!

اگر کودک شما عاشق حل مشکلات و معماها است، برنامه نویسی کودکان  این برنامه را دوست خواهد داشت.SoloLearn: کدنویسی را یاد بگیرید

برنامه‌ای که قطعاً مخاطبان مسن‌تر را هدف قرار می‌دهد (می‌توانیم بگوییم شاید ۱۰ نفر به بالا)، SoloLearn دارای بزرگترین مجموعه دوره‌های برنامه‌نویسی رایگان جهان برای برنامه‌نویس‌های مبتدی تا آگاه است.

از طریق برنامه های برنامه نویسی برنامه، کاربران می توانند در صورت تمایل، یادگیری Python، C++، Java، JavaScript، jQuery یا هر پنج زبان برنامه نویسی را انتخاب کنند. آنها می توانند مفاهیم جدید را بیاموزند، دانش موجود را تقویت کنند یا از آخرین روندهای کدنویسی مطلع شوند.

کاربران می توانند تجربه یادگیری خود را با انتخاب و دریافت محتوا بر اساس ترجیحات، پیشرفت و زمینه های مورد علاقه خود شخصی سازی کنند. آنها همچنین می توانند با جامعه عظیم کدنویسان SoloLearn تعامل داشته باشند. برنامه نویسان همکار که از ارائه پشتیبانی، ارزیابی و کمک از راه دور خوشحال هستند.

با بیش از 15000 سوال و 2000 آزمون مختلف، هیچ برنامه نویسی کودکان  برنامه ای بهتر از SoloLearn برای یادگیری تکمیلی خودگام وجود ندارد.

[ بازدید : 25 ]

[ چهارشنبه 16 فروردين 1402 ] 20:04 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

برنامه نویسی کودکان

تمام سطوح مهارت طراحی شده است. با مقدمه ای گذرا بر برنامه نویسی کودکان  علوم پایه کامپیوتر شروع می شودnce و سپس دروس پیشرفته تر را پوشش می دهد: اصول علوم کامپیوتر AP، علوم کامپیوتر AP در جاوا، برنامه نویسی با جاوا اسکریپت، و موارد دیگر.

برنامه نویسان سطح مبتدی می توانند قبل از رفتن به ماژول های پیشرفته، پایه های CS را از طریق پروژه های عملی یاد بگیرند و به کار گیرند.

جزیره جعبه

این ماجراجویی برنامه‌نویسی سرگرم‌کننده و برنده جایزه برای بچه‌ها در ابتدا یک انحصاری iOS بود. خوشبختانه، اکنون در فروشگاه Google Play برای کاربران اندروید در دسترس است.

باکس آیلند که در Adweek، Mashable، TechCrunch و The Guardian به نمایش گذاشته شده است، یک برنامه فوق العاده طراحی شده برای کودکان است. برنامه نویسی کودکان  این یک بازی موبایل سرگرم‌کننده، رنگارنگ و به سبک بقا است که دارای شخصیت‌های دوستانه، مکان‌های دقیق و داستانی جالب است که مطمئناً بچه‌ها آن را دوست خواهند داشت!

بازیکنان می توانند بیش از 100 سطح با طراحی زیبا را به همراه شخصیت قهرمان (جعبه ای حباب دار و آبی روشن) کاوش کنند. در طول مسیر، اصول کدنویسی مانند دنباله‌ها، حلقه‌ها و شرطی‌ها به آنها آموزش داده می‌شود. با تکمیل هر سطح، داستان اصلی و دانش برنامه نویسی خود را بیشتر می کنند.

Box Island به دلیل خط داستانی زیبا، شخصیت‌های عجیب و غریب، گرافیک با کیفیت بالا و دنیای فوق‌العاده همه‌جانبه، از برنامه‌های دیگر برنامه‌نویسی برای کودکان متمایز است.

زمین های بازی سوئیفت

Swift Playgrounds که فقط برای کاربران iPad در دسترس  برنامه نویسی کودکان است، یک برنامه رایگان است که با استفاده از پازل های جذاب، تعاملی و گرافیک خیره کننده، برنامه نویسی را به بچه ها آموزش می دهد. دقیقاً مانند CodeCombat، این برنامه از عناصر فانتزی، شخصیت‌های اصلی و تعداد زیادی سطوح مبتنی بر داستان برای باز کردن و کاوش ایرانیان سایبر استفاده می‌کند. بسیار آموزشی و از نظر بصری جذاب، ما به شدت این برنامه را برای کودکان خردسالی که سفر برنامه نویسی خود را شروع می کنند توصیه می کنیم.

بار-ربات

Cargo-Bot این افتخار متمایز را دارد که اولین بازی است که به طور کامل بر روی iPad با استفاده از Codea برنامه ریزی شده است - یک ویرایشگر کد iOS Lua.

یک بازی پازل زیبا و رنگارنگ با 30 سطح گرافیک سرگرم کننده و اهداف نسبتاً چالش برانگیز، این برنامه مفاهیم اولیه برنامه نویسی را با استفاده از یک سیستم کدگذاری بلوک بکشید و رها کنید -  برنامه نویسی کودکان در قالب یک جعبه ابزار مفید. بازیکنان می‌توانند بلوک‌های مختلف (مانند بلوک‌های جهت یا بلوک‌های پروگ) را از جعبه ابزار به ویرایشگر بکشند تا نتیجه مورد نظر را محقق کنند.

مانند Box Island، با پیشرفت در بازی با اصول کدنویسی جدید آشنا می شوید. در واقع یک خط داستانی کلی برای برنامه وجود ندارد، اما با پیشروی پازل ها به طور قابل توجهی سخت تر می شوند. برای بچه هایی که عاشق چالش هستند، این باید انگیزه زیادی داشته باشد!

کد پذیر

Edutopia Kodable را به عنوان "روشی عالی برای معرفی مفاهیم برنامه نویسی" توصیف می کند، در حالی که نیویورک تایمز آن را به عنوان یکی از "بهترین اسباب بازی هایی که به بچه ها نحوه کدنویسی برنامه نویسی کودکان  را آموزش می دهد" فهرست می کند. یک برنامه سرگرم کننده و برنده جایزه که از برنامه درسی کامل K-5 (بهترین برای کودکان 4 تا 19 ساله) استفاده می کند، شهرت Kodable عملاً بی نظیر است. بیش از 50 درصد از مدارس ابتدایی ایالات متحده به محتوای آن و توانایی آن در آموزش کدنویسی به کودکان اعتماد دارند.

[ بازدید : 16 ]

[ چهارشنبه 16 فروردين 1402 ] 20:02 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

آموزش برنامه نویسی کودکان

مهارت‌های برنامه‌نویسی سریع را می‌توان در طیف وسیع‌تری آموزش برنامه نویسی کودکان  از پلتفرم‌ها، از دستگاه‌های تلفن همراه گرفته تا دسک‌تاپ تا فضای ابری به کار برد. بهترین بخش در مورد Swift این است که روی یک قابلیت کشیدن و رها کردن ساده کار می کند، که استفاده از آن برای اهداف توسعه بسیار راحت است.

آیا برنامه نویسی سوئیفت آسان است؟

اگر می توانید مفاهیم اولیه زبان برنامه نویسی را انتخاب کنید، یادگیری سوئیفت باید نسبتاً آسان باشد. بهترین بخش در مورد Swift این است که روی یک قابلیت کشیدن و رها کردن ساده کار می کند، که استفاده از آن برای اهداف توسعه بسیار راحت است.

مزایا: منبع باز و یادگیری آسان، زبان سریع و تعاملی، بهترین برای توسعه برنامه ها در سیستم عامل های iOS، بر روی مفهوم کشیدن و رها کردن کار می کند.معایب: زبان هنوز کاملاً جوان است و استخر استعداد محدود است، سازگاری کم با ابزارهای شخص ثالث

لوا

لوا موفق می شود از بین جمعیت متمایز شود، آموزش برنامه نویسی کودکان  اما هنوز نسبتاً ناشناخته است. این زبان بیش از دو دهه است که مورد استفاده قرار گرفته است. با این حال، به ندرت به عنوان یک زبان برنامه نویسی مستقل استفاده می شود. در عوض، توسعه دهندگان معمولاً از آن به عنوان یک زبان برنامه نویسی تعبیه شده برای برنامه های فردی استفاده می کنند.

Lua عمدتاً در بازی‌های ویدیویی و موتورهای بازی استفاده می‌شود، اما به عنوان یک زبان برنامه‌نویسی در بسیاری از برنامه‌های شبکه و سیستم نیز استفاده می‌شود.

اخیراً Lua محبوبیت زیادی به دست آورده است و توسط شرکت های معروفی مانند Shopify، Tokopedia، Roblox و بسیاری دیگر از آن استفاده می شود.

Lua برای چه مواردی استفاده می شود؟از آنجایی که تمرکز ایرانیان سایبر اصلی روی Lua برای اسکریپت است، به ندرت به عنوان یک زبان برنامه نویسی مستقل استفاده می شود. در عوض، از آن به عنوان یک زبان اسکریپت نویسی  آموزش برنامه نویسی کودکان استفاده می شود که می تواند در سایر برنامه های نوشته شده در C و C++ ادغام شود (جاسازی شود).

مزایا: سریع در اجرا، بسیار قابل گسترش، آسان برای یادگیری، رایگان برای استفاده معایب: کتابخانه استاندارد کوچک و جامعه کاربر، عدم وجود قابلیت های داخلی

آلیس

Alice یک محیط برنامه نویسی مبتکرانه مبتنی بر بلوک است که ساخت انیمیشن، ساختن روایت های تعاملی یا برنامه ریزی بازی های ساده را به صورت سه بعدی آسان می کند. برخلاف بسیاری از برنامه‌های برنامه‌نویسی مبتنی بر پازل، آلیس از طریق اکتشاف خلاق انگیزه یادگیری را ایجاد می‌کند.

آلیس برای آموزش مهارت های تفکر منطقی و محاسباتی، اصول اساسی برنامه نویسی و برای اولین بار قرار گرفتن در معرض برنامه نویسی شی گرا طراحی شده است. این بر روی یک رویکرد کشیدن و رها کردن آموزش برنامه نویسی کودکان  کار می کند، که آن را به یک انتخاب عالی برای کودکان تبدیل می کند تا همزمان کدنویسی را یاد بگیرند و سرگرم شوند.

آیا برنامه نویسی آلیس برای بچه ها خوب است؟

Alice یک محیط برنامه نویسی مبتکرانه مبتنی بر بلوک است که ساخت انیمیشن، ساختن روایت های تعاملی یا برنامه ریزی بازی های ساده به صورت سه بعدی را برای بچه ها آسان می کند.

مزایا: روی مفهوم کشیدن و رها کردن، برنامه نویسی شی گرا، ساده  آموزش برنامه نویسی کودکان برای یادگیری کار می کند معایب: در مقایسه با سایر زبان های برنامه نویسی بسیار عقب مانده و برای مبتدیان چالش برانگیز است

نتیجه

[ بازدید : 22 ]

[ شنبه 12 فروردين 1402 ] 18:29 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

آموزش برنامه نویسی کودکان

جاوا یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی برای کودکان است. آموزش برنامه نویسی کودکان  به طور گسترده ای برای توسعه برنامه های کاربردی در سیستم عامل های اندروید استفاده می شود. یادگیری جاوا آسان است، چه بچه ها در کدنویسی کاملاً جدید باشند و چه علاقه مند به یادگیری یک زبان جدید دیگر.

برای بچه هایی که عاشق Minecraft هستند، جاوا احتمالا بهترین زبان برای شروع است زیرا جاوا زبان Minecraft است. جاوا با دستور زبان انگلیسی خود به راحتی قابل درک و سریع است.

برنامه های ساخته شده با جاوا قوی تر هستند زیرا قابل اندازه گیری و مقیاس پذیر هستند. با این حال، جاوا در مقایسه با سایر زبان های برنامه نویسی زمان بیشتری برای تسلط بر آن نیاز دارد.

آیا جاوا برای کودکان و  آموزش برنامه نویسی کودکان مبتدیان مناسب است؟

یادگیری جاوا آسان است، چه بچه ها در کدنویسی کاملاً جدید باشند و چه علاقه مند به یادگیری یک زبان جدید دیگر. جاوا را می توان از سطح مقدماتی با کلاس های جاوا که مخصوص بچه ها طراحی شده است آموزش داد.

مزایا: زبان بسیار سازگار، مناسب برای توسعه برنامه ها و بازی ها، محیط باطن عظیم، پشتیبانی از رابط گرافیکی معایب: چالش برانگیز برای مبتدیان، زمان بیشتری برای یادگیری نیاز دارد

یاقوت سرخ

روبی یک زبان برنامه نویسی پویا و منبع باز با تمرکز بر آموزش برنامه نویسی کودکان  سادگی و بهره وری است. یادگیری آن بسیار آسان است و کدنویسی را تا حد امکان ساده می کند. روبی بیشترین استفاده را برای ساخت برنامه های تحت وب دارد.

بهترین بخش در مورد این زبان برنامه نویسی این است که اکثر کدها به خودی خود توضیح داده می شوند. علاوه بر این، نحو آن بسیار سطح بالا و قابل درک است که تا آنجا که می توانید به کدنویسی به زبان انگلیسی نزدیک شوید.

زبان برنامه نویسی Ruby برای چه مواردی استفاده می شود؟

روبی بیشترین استفاده را برای ساخت برنامه های تحت وب دارد. ایرانیان سایبر با این حال، این یک زبان همه منظوره شبیه پایتون است. نحو روبی ساده، خوانا و شبیه به زبان انگلیسی است. در نتیجه، این یک زبان عالی برای مبتدیان است.مزایا: زبان شی گرا، آسان برای یادگیری، حساس به حروف بزرگ، زبان قوی معایب: انعطاف کمتر، پردازش کند

C++

C++ یک زبان برنامه نویسی همه منظوره است آموزش برنامه نویسی کودکان  و به طور گسترده برای برنامه نویسی رقابتی استفاده می شود. این یکی از زبان های برنامه نویسی همیشه سبز است و میلیون ها توسعه دهنده نرم افزار آن را دوست دارند.

این بیشتر شبیه ریاضیات است و گاهی اوقات بسیاری از دانش آموزان به همین دلیل ایده یادگیری آن را کنار می گذارند. هنگامی که اصول C++ پاک می شود، یادگیری آن کمتر پیچیده می شود و درهای جدیدی را در برنامه نویسی باز می کند.

یادگیریg C++ درک عمیقی از برنامه نویسی ارائه می دهد که از طریق آن دانش آموزان می توانند چندین برنامه، نرم افزار سیستم و بازی ایجاد کنند.

مزایا: برای توسعه بازی های چند پلتفرمی، زبان برنامه نویسی همه منظوره، انتخاب عالی برای یادگیری بازی استفاده می شود. معایب: چالش برانگیز برای مبتدیان، فقط از برنامه های کاربردی پلت فرم خاص پشتیبانی می کند

بهترین دوره برنامه نویسی برای کودکان K12

سریع

Swift یک زبان راحت برای نوشتن نرم افزار است، چه برای تلفن، آموزش برنامه نویسی کودکان  دسکتاپ، سرور یا هر چیز دیگری که کد را اجرا می کند. این یک زبان برنامه نویسی ایمن، سریع و تعاملی است. برای دانش آموزان، یادگیری Swift مقدمه ای عالی برای مفاهیم برنامه نویسی مدرن و بهترین شیوه ها بوده است.

[ بازدید : 53 ]

[ شنبه 12 فروردين 1402 ] 18:25 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]