برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

راه حل جدید و سریع برای دانلود اسکرچ

محیط آردوینو را با دنبال کردن  دانلود اسکرچ دستورالعمل های http://arduino.cc/en/Main/Software نصب کنید. در نظر بگیرید که Arduino Uno حداقل به نسخه 0022 نیاز دارد.

سیستم عامل ما را از  دانلود کنید

برد آردوینو خود را به پورت USB کامپیوتر خود وصل کنید

فایل فریمور (S4AFirmware16.ino) را از محیط آردوینو باز کنید

در منوی Tools نسخه برد و پورت سریال محل اتصال برد را انتخاب کنید

سیستم عامل را از طریق File > Upload در برد خود بارگذاری کنید

درایورهای آردوینو

اگر کاربر مایکروسافت ویندوز هستید، ممکن است  دانلود اسکرچ لازم باشد درایورهای آردوینو را در رایانه خود نصب کنید:

 

درایورهای آردوینو برای ویندوز مایکروسافت

برای توسعه دهندگان

S4A نرم افزار رایگانی است که تحت مجوز MIT توزیع شده است.

 

از آنجایی که Scratch در واقع یک تصویر Squeak Smalltalk است، تمام  دانلود اسکرچ کدهای آن در واقع با نسخه نهایی کاربر ارسال می شود. برای دسترسی به آن کافیست روی منوی S4A "File" Shift + چپ کلیک کرده و "Exit User Mode" را انتخاب کنید. اکنون در مقابل یک تصویر کلاسیک Squeak 2.8 هستید و به مرورگر، Workspace و همه ابزارهایی که به آنها عادت کرده اید دسترسی دارید.

 

با این حال، در نسخه نهایی کاربر، برخی از کدها کامپایل شده است و شما چندین نام متغیر و پیام را از دست خواهید داد، به همین دلیل است که ما همچنین یک تصویر کد منبع تمیز را برای توسعه  دانلود اسکرچ دهندگان در اختیار شما قرار می دهیم که از اینجا قابل دانلود است:

 

S4A Developer Edition

 

سایت دانلود جایگزین

از آنجایی که گاهی اوقات ممکن است ارائه دهنده VPS ما از کار بیفتد، ما یک مکان جایگزین برای همه فایل ها، از جمله نسخه های قدیمی، تنظیم کرده ایم:

 

پوشه S4A Dropbox

کیت S4A

به زودی!

در پاسخ به درخواست‌های جامعه S4A، تعدادی از  دانلود اسکرچ دانش‌آموزان و کاربران در سراسر جهان، ما در حال توسعه مجموعه‌ای از کیت‌ها هستیم که سخت‌افزار لازم برای شروع کار با S4A را با سیستم‌افزار و اسناد از پیش نصب‌شده ارائه می‌دهند.

 

این کیت‌ها به صورت تدریجی به‌روزرسانی می‌شوند، ب اینجا  ه طوری که نیازی به پرداخت هزینه برای قطعاتی که برای پروژه خود نیاز ندارید، نخواهید داشت.

 

گوش به زنگ باشید!

 

سوالات متداول

سوالات عمومی

آیا فریمور S4A می تواند به برد آسیب برساند؟

در واقع، «سیستم‌افزار» ما دقیقاً مانند سایر طرح‌های دانلود اسکرچ   آردوینو است، بنابراین هیچ خطری وجود ندارد. البته می توانید اسکچ های دیگری را روی برد آپلود کنید و سپس در صورت نیاز دوباره فریمور S4A را آپلود کنید.

 

آیا برنامه های S4A را می توان به برد آردوینو فشار داد؟

در حال حاضر هیچ راهی برای کامپایل کد در باینری آردوینو وجود ندارد. باید گفت که S4A به عنوان بهبود نسخه های قدیمی تر Scratch (آنهایی که در Smalltalk توسعه یافته بودند) در نظر گرفته شد تا یادگیری نحوه برنامه نویسی اشیاء دنیای واقعی را برای همه، به ویژه برای کودکان، با برخورد با این موارد واقعی آسان تر کنددانلود اسکرچ . اشیاء به همان روشی که با Scratch "اشیاء عادی" برخورد می کنند، بنابراین آنها می توانند بین آنها تعامل داشته باشند. به عبارت دیگر، برای برنامه نویسی مستقیم برد ساخته نشده است، بلکه برای کمک به یادگیری برنامه نویسی و الکترونیک به طور همزمان ساخته شده است.

 

با این حال، اگر چیزی که می خواهید این است که فقط از شر کابل USB خلاص شوید، توصیه می کنیم از یک دستگاه بی سیم مانند XBee استفاده کنید.

 

آیا می توانم پیکربندی pinout را تغییر دهم؟

متاسفانه نه. پیکربندی پین هم در سیستم عامل و هم در کد منبع S4A کدگذاری شده است و نحوه ساخت S4A اجازه تغییر کد منبع "در حال پرواز" را نمی دهد. بنابراین، تا زمانی که راه بهتری پیدا  اینجا کنیم یا پروتکل ارتباطی بین برد و برنامه را تقویت کنیم، تنها راه برای سفارشی کردن پین‌آوت تغییر کد منبع S4A و سیستم‌افزار است. یک راهنمای غیر رسمی اسپانیایی در اینجا موجود است (با تشکر از بورخا پرز).

 

S4A از کدام بردها پشتیبانی می کند؟

S4A با Arduino Diecimila، Duemilanove و Uno کار می کند. سایر بردها آزمایش نشده اند، اما ممکن است کار کنند.

 

آیا S4A روی رایانه شخصی من کار می کند؟

S4A روی سه سیستم عامل اصلی مصرف کننده کار می کند: Microsoft Windows، GNU/Linux و MacOS. بنابراین بله، به احتمال زیاد روی رایانه شخصی شما کار خواهد کرد.

 

عیب یابی نصب

من نمی توانم آن را روی اوبونتو/دبیان 64 بیتی نصب کنم

نسخه دبیان S4A فقط برای سیستم های i386 بسته بندی شده است. برای اینکه آن را در نسخه 64 بیتی کار کنید، باید مراحل زیر را دنبال کنید (در ترمینال، به عنوان روت):

 

اول از همه، بسته های i386 را فعال کنید و ia32-libs را نصب کنید

 

dpkg --add-architecture i386

آپدیت apt-get

apt-get ia32-libs را نصب کنید

سپس S4A را نصب کنید:

 

dpkg -i --force-architecture S4A16.deb

من برای نصب آن در MacOS با مشکلاتی روبرو هستم

از MacOS 10.8 (Mountain Lion)، Gatekeeper به‌طور پیش‌فرض راه‌اندازی شده است تا برنامه‌های دانلود شده را فقط از «Mac App Store و توسعه‌دهندگان شناسایی‌شده» مجاز کند. برای نصب S4A، باید این گزینه را به "Anywhere" تغییر دهید.

 

اطلاعات بیشتر در اینجا

 

عیب یابی اتصال برد

من برد را وصل کردم و S4A آن را شناسایی نمی کند

مطمئن شوید که آخرین سیستم عامل S4A را قبل از راه اندازی S4A روی برد آپلود کرده اید. برای انجام این کار به IDE رسمی آردوینو نیاز دارید.

 

لطفاً دستورالعمل های بخش دانلودها را در این وب سایت دنبال کنید.

 

آنجا بودم، این کار را انجام دادم. برد هنوز شناسایی نشده است

این یک مشکل رایج در سیستم عامل های ویندوز است. سعی کنید اتصال با برد را قطع کنید (روی برد سنسور در S4A کلیک راست کنید)، کابل USB را جدا کنید، دوباره آن را وصل کنید و Download scratch  اتصال را دوباره راه اندازی کنید. اگر برنامه همچنان برد را تشخیص ندهد، ممکن است وجود داشته باشد

[ بازدید : 44 ]

[ پنجشنبه 28 دی 1402 ] 23:08 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]