برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

برنامه اسکرچ از مبتدی تا حرفه ای

از پروژه اسکرچ حمایت کنید

 

Scratch توسط گروه تحقیقاتی Lifelong Kindergarten در آزمایشگاه رسانه MIT توسعه یافته است. برنامه اسکرچ  توسعه توسط کنسرسیومی که بنیاد ملی علوم (N.S.F.)، مایکروسافت، بنیاد اینتل، نوکیا و آزمایشگاه رسانه MIT را گرد هم می آورد، تامین می شود.

 

صفحه مشارکت‌کنندگان را مشاهده کنید و فهرست مشارکت‌کنندگانی را که برنامه اسکرچ  برای توسعه Scratch با یکدیگر همکاری کردند، بخوانید.

 

برای یافتن کتاب، تی شرت و سایر کالاهای اسکرچ، از فروشگاه اسکرچ دیدن کنید.

 

برای اطلاع از رویدادهای مربوط به Scratch، به صفحه کنفرانس های Scratch و سایت های Scratch Day مراجعه کنید.

 

nsf-logo.gif پروژه اسکرچ بر اساس تحقیقاتی است که توسط بنیاد برنامه اسکرچ  ملی علوم پشتیبانی شده و با شماره 0325828 ثبت شده است. نظرات، یافته‌ها، نتیجه‌گیری یا توصیه‌های بیان شده در این سایت صرفاً بر عهده نویسندگان آنها است و لزوماً منعکس کننده موارد نیست. دیدگاه های بنیاد ملی علوم (NSF).

 

کشیدن و رها کردن برنامه نویسی: Scratch

ارسال شده در 4-7, 8-12, AppliedDesignSkillsTechnologies, English, Resource | برچسب‌شده با ADST، الگوریتم‌ها، برنامه، برنامه‌ها، برنامه‌نویسی، رایگان، برنامه‌ریزی درسی، STEM، استفاده از معلمان

whatisit.png

خراش

 

آرم Scratch توسط MIT Media Lab، اصلاح شده (CC BY-SA)

 

Scratch یک زبان برنامه نویسی ساده با کشیدن و رها کردن برای برنامه اسکرچ  کودکان در هر سنی است تا اصول برنامه نویسی را بیاموزند. این برنامه رایگان است و هم به عنوان یک برنامه وب و هم به صورت دسکتاپ در دسترس است. ScratchJr برای سنین 5 تا 7 سال در تبلت های اندروید و iOS موجود است. با Scratch می‌توانید هر چیزی را ایجاد کنید: انیمیشن‌ها، داستان‌ها، روایت‌ها و بازی‌هایی که سخت‌افزاری مانند MakeyMakey را می‌توان به آنها متصل کرد.

 

ویژگی های آخرین نسخه 2.0 Scratch:

 

حساب دانش آموز و معلم

داده های ابری

بلوک های کدگذاری را بکشید و رها کنید

آپلود فایل ها از کامپیوتر

عناصر خود را ترسیم کنید

بلوک های سفارشی

حسگر ویدیویی

ویرایشگرهای وکتور، بیت مپ و رنگ

ویرایشگر صدا

ضبط ویدئوی پروژه

به اشتراک گذاری پروژه

 

Scratch یک راه ساده و سرگرم کننده برای بچه ها برای یادگیری برنامه اسکرچ  اصول اولیه برنامه نویسی / کدنویسی و تمرین مشارکت محاسباتی است. با استفاده از بلوک‌های سفارشی که می‌توانید آن‌ها را بکشید و رها کنید، می‌توانید دنباله‌ای از رویدادها بسازید و اساساً اقداماتی را که باید توسط یک عنصر خاص انجام شود کدگذاری کنید. می‌توانید عناصر را از کتابخانه Scratch اضافه کنید، از رایانه خود آپلود کنید یا خودتان را بکشید. با ScratchJr بچه ها حتی  برنامه اسکرچ از سن 5 سالگی می توانند کدنویسی را یاد بگیرند! برنامه نویسی بصری، مانند آنچه در Scratch استفاده می شود، مربوط به برنامه درسی اصلاح شده BC، به ویژه برنامه درسی ADST است.

 

ScratchEd فضای آنلاینی را برای معلمان فراهم می کند که در آن می توانند منابع آموزشی را برای Scratch مشاهده کنند، با سایر مربیان تعامل کنند و داستان های خود را به اشتراک بگذارند. در آنجا، معلمان می‌توانند نمونه‌هایی را بیابند که چگونه می‌توانند Scratch را برای درگیر کردن دانش‌آموزان در موضوع خود و الهام گرفتن به کار ببرند.

 

این راهنمای فعالیت‌های خلاقانه برای کودکان قرن بیست  برنامه اسکرچ و یکم را بررسی کنید تا ایده‌هایی را در مورد نحوه ادغام فعالیت‌های برنامه‌نویسی، هم بدون برق و هم وصل (با استفاده از Scratch) در کلاس درس بررسی کنید.

 

همچنین نگاهی به راهنمای محاسبات خلاق ایجاد شده توسط اعضای تیم تحقیقاتی ScratchEd در هاروارد بیندازید.

 

how-to-get-started-360x80.png

 

1. به وب سایت Scratch بروید یا برنامه دسکتاپ را دانلود کنید.

 

اگر به وب‌سایت می‌روید، می‌توانید آن را امتحا برنامه اسکرچ ن کنید (که هیچ یک از کارهای شما ذخیره نمی‌شود) یا ابتدا به Scratch بپیوندید و سپس ایجاد کنید (به این ترتیب می‌توانید کار خود را ذخیره و به اشتراک بگذارید).

 

 

برای عضویت روی دکمه آبی رنگ Join Scratch کلیک کنید و تمام اطلاعات مورد نیاز را پر کنید. همچنین باید ایمیل خود را تایید کنید.

 

 

 

پس از ورود به سیستم، از نوار ابزار بالای صفحه،  اینجا روی «ایجاد» کلیک کنید و یک پروژه جدید را شروع کنید یا اگر می‌خواهید ابتدا به دنبال الهام باشید، «کاوش» را بزنید.

 

 

 

اگر تصمیم دارید نرم افزار را در رایانه خود دانلود کنید، اینجا را کلیک کنید و سپس انتخاب کنید که برای کدام پلتفرم دانلود می کنید.

 

 

فایلی را که دانلود کردید باز کنید و نصب کنید.

 

 

 

2. رابط برنامه مبتنی بر وب و دسکتاپ یکسان است.

 

بلوک‌های کد را از منوی «اسکریپت‌ها» (با رنگ قرمز) به برنامه اسکرچ  فضای ساختمان در سمت راست بکشید و رها کنید. بلوک ها را برای تعریف یک سری اقدامات وصل کنید.

یک پس‌زمینه صحنه و کاراکترها/اشیاء جدیدی به نام sprites (با رنگ نارنجی مشخص) از کتابخانه Scratch اضافه کنید، از رایانه آپلود کنید یا خودتان را ترسیم کنید.

همانطور که جن های جدید ایجاد می کنید روی آنها کلیک کنید تا اقدامات آنها را برنامه ریزی کنید.

پروژه نهایی خود را در صفحه نمایش پروژه (با خطوط آبی) مشاهده کنید. روی پرچم سبز رنگ کلیک کنید تا پروژه شما فعال شود و علامت توقف قرمز آن را متوقف کنید.

 

 

 

 

videopng-360x61.png

 

آیا در مورد ایجاد یک انیمیشن ساده از ابتدا (بدون جناس) کنجکاو هستید؟ در زیر یک نمایش ویدئویی با استفاده از Scratch برای ساختن یک منظومه شمسی ارائه شده است. قالب "ریمیکس" توسط تیم UBC Physics and Astronomy Outreach ارائه شده است. برای دستورالعمل‌های دقیق، لطفاً فعالیت‌های فیزیک در خانه را با چالش‌های جدیدی که در طول تابستان معرفی می‌شوند، بررسی کنید. از افزودن ستاره های دنباله دار گرفته تا تغییر جرم  Scratch programخورشید، فرصت های زیادی برای آزادسازی خلاقیت و سفارشی سازی پروژه وجود دارد.

 

[ بازدید : 10 ]

[ چهارشنبه 4 بهمن 1402 ] 6:02 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]