برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

کلاس های تابستانی

این پلتفرم شامل صدها دوره (در سطوح دشواری کلاس های تابستانی متفاوت) است که بر اساس سخنرانی‌های ویدیویی است و توسط متخصصان برتر صنعت که بیش از دانش کمی برای ارائه دارند، تدریس می‌شوند. می توانید زبان هایی مانند پایتون و HTML را یاد بگیرید و در موضوعاتی مانند یادگیری ماشینی غوطه ور شوید.

قبل از رفتن به برنامه های اشتراک، می توانید یک دوره آزمایشی 10 روزه رایگان داشته باشید تا بررسی کنید که Pluralsight واقعاً چگونه است. پس از اتمام آن، می توانید بین برنامه های ماهانه، سالانه و پریمیوم یکی را انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید از طریق برنامه Pluralsight موجود در فروشگاه‌های اپل و اندروید به Code School دسترسی پیدا کنید.مسیر رایگان ۱۰ روزه PluralSight خود را شروع کنید

4. زمین بازی کلاس های تابستانی سوئیفت

زمین های بازی سوئیفت

Swift Playgrounds توسط اپل توسعه داده شد تا به کودکان بیاموزد که چگونه از Swift (زبان اپل برای توسعه برنامه) به روش های سرگرم کننده و جذاب استفاده کنند. در داخل پلتفرم، «سطوح» یا «چالش‌های» بسیاری وجود دارد که اصول اولیه توسعه اپلیکیشن موبایل را آموزش می‌دهد، که برای کودکان ۶ سال به بالا مناسب است.

Swift Playgrounds که به صورت رایگان در Mac و iPad در دسترس است، شامل یک رابط کاربری ساده است که در آن عناصر کد مانند متغیرها، حلقه‌ها و شرطی‌ها می‌توانند به راحتی در هر کجا که لازم باشد وارد شده و برای موقعیت‌یابی به اطراف کشیده شوند.

هنگام استفاده از این پلتفرم، بچه‌ها همچنین از طریق یک بازی ایرانیان سایبر سرگرم‌کننده در همان صفحه بازخورد زمان واقعی از کدهایی که می‌سازند دریافت می‌کنند، بنابراین همیشه می‌دانید با هر تغییر چه کلاس های تابستانی اتفاقی می‌افتد.

کاربران همچنین می‌توانند برنامه‌های خود را با دوستان به اشتراک بگذارند و چالش‌ها را از بازاری پر از برنامه‌های هیجان‌انگیز دانلود کنند. y توسعه دهندگان پیشرو سوئیفت.

رایگان در Mac و iPad موجود است  سن 6+ انواع سطوح پیچیدگی چالش ها را از بازار دانلود کنید از Apple.com دیدن کنید

5. Code.org

Code.org

Code.org یک سازمان غیرانتفاعی است که قصد دارد آموزش علوم کامپیوتر را برای همه کودکان در جهان در دسترس قرار دهد. این سازمان محدوده سنی K-12 را هدف قرار داده و دوره های رایگانی کلاس های تابستانی را تنظیم کرده است که می تواند برای شروع گروه های سنی مانند کودکان 4-6 ساله و 8-12 ساله ها با برنامه نویسی و کدنویسی استفاده شود.

هر دوره شامل آموزش های ویدئویی است و همراه با یک تمرین عملی سرگرم کننده در پایان ارائه می شود که به کودکان کمک می کند تا آنچه را که آموخته اند به کار ببرند و در عین حال سطح علاقه خود را بالا نگه دارند.

در حالی که اصول اولیه را به کودکان کوچکتر آموزش می دهد، کودکان بزرگتر می توانند زبان های واقعی مانند HTML و جاوا اسکریپت را یاد بگیرند و در طول مسیر بازی ها و وب سایت ها را بسازند.

برای افراد بالای 12 سال، همچنین شامل مجموعه ای از منابع است که راهنمایی در مورد ادامه آموزش علوم کامپیوتر ارائه می دهد. به طور کلی، این یکی از بهترین وب سایت های برنامه نویسی برای بچه ها از K-12 است!

 رایگان رای کودکان K-12  دوره های ویدیویی با تمرینات کلاس تابستانی عملی سرگرم کننده دوره آموزشی مناسب برای هر گروه سنی مشاوره و راهنمایی برای کودکان بالای 12 سال از Code.org دیدن کنید

6. کد پذیر

کد پذیر

[ بازدید : 26 ]

[ سه شنبه 17 خرداد 1401 ] 19:01 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

دانلود نرم افزار اپ اینونتور

هر کسی با تجربه برنامه نویسی جاوا دانلود نرم افزار اپ اینونتور و اندروید می تواند با استفاده از مکانیزم برنامه نویسی ما، اجزای خود را برای App Inventor بنویسد. به عنوان مثال، MIT اخیراً مجموعه‌ای از پسوندهای مرتبط با اینترنت اشیا (IOT) Footnote2 را برای رابط با میکروکنترلرهای میکرو: بیت آردوینو 101 و بی‌بی‌سی منتشر کرده است که از دیگر پلتفرم‌های در حال توسعه پشتیبانی می‌کند. با استفاده از این برنامه های افزودنی، معلمان می توانند برنامه های درسی سفارشی را جمع آوری کنند تا از این فناوری ها در کلاس استفاده کنند دانلود نرم افزار اپ اینونتور و دانش آموزان خود را تشویق کنند تا رابط بین دنیای نرم افزار و دنیای سخت افزار را کشف کنند.


ما توسعه برنامه‌های افزودنی مرتبط با فناوری‌های هوش مصنوعی، از جمله یادگیری عمیق، پشتیبانی دستگاه برای تشخیص تصویر، تجزیه و تحلیل احساسات، پردازش زبان طبیعی و موارد دیگر را پیش‌بینی می‌کنیم. در حالت ایده‌آل، این فناوری‌های پیچیده می‌توانند توسط هر کسی که به دنبال حل مشکل با تلفن هوشمند به عنوان یک پلتفرم است، مورد استفاده قرار گ توانمندسازی از طریق برنامه نویسی

App Inventor با قرار دادن خروجی برنامه‌نویسی دانش‌آموز بر روی دستگاه‌های تلفن همراه، به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا کار خود را از آزمایشگاه‌های رایانه سنتی خارج کرده و به زندگی روزمره و جوامع خود منتقل کنند. این انتقال پیامدهای قدرتمندی برای آنچه دانش‌آموزان خلق می‌کنند و اینکه چگونه خود را به عنوان خالق دیجیتال تصور می‌کنند، دارد. این به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد ایرانیان سایبر  تا احساس خود دانلود نرم افزار اپ اینونتور را از افرادی که «نحوه کدنویسی را می‌دانند» به اعضای جامعه‌ای که دارای قدرت تأثیر واقعی در زندگی خود و دیگران هستند تغییر دهند. در زیر، نحوه انتقال App Inventor آموزش محاسبات را از تمرکز بر روی تئوری به تمرکز بر عملی، چگونگی مفهوم سازی مجدد آموزش محاسباتی از طریق دریچه عمل محاسباتی، و چگونه از دانش‌آموزان برای مشارکت در جامعه گسترده‌تری از توانمندی‌های دیجیتالی حمایت می‌کنیم، توضیح می‌دهیم. سازندگان.


از نظری تا عملی

برنامه های درسی سنتی علوم کامپیوتر در سطح دانشگاه اغلب بر تئوری تمرکز می کنند و شامل ابزارهای ارزیابی (به عنوان مثال، نمادگذاری Big-O الگوریتم ها) و درک پیچیدگی مکانی و زمانی ساختارهای داده می شود. در عوض، برنامه‌های درسی App Inventor بر استفاده از زبان برای حل مشکلات دنیای واقعی تمرکز دارد. App Inventor به‌جای تأکید بر یادگیری مفاهیمی مانند فهرست‌های پیوندی یا نگاشت‌های کلید-مقدار، پیچیدگی این ساختارهای داده را در پشت بلوک‌ها پنهان می‌کند تا دانش‌آموزان بتوانند زمان بیشتری دانلود نرم افزار اپ اینونتور را صرف طراحی برنامه‌هایی کنند که جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها را انجام می‌دهند یا با طیف وسیعی از داده‌ها ادغام شوند. سنسورها و محرک‌ها در تعامل با محیط‌های خارجی این امکان تجزیه و تحلیل مبتنی بر هدف از بالا به پایین مشکل را به جای رویکرد از پایین به بالا فراهم می کند، اگرچه App Inventor چنین استراتژی را منع نمی کند.


تفکر محاسباتی

مفهوم تفکر محاسباتی اولین بار توسط سیمور پیپرت در کتاب اصلی خود طوفان های ذهن: کودکان، کامپیوترها و ایده های قدرتمند (1993) استفاده شد. با این حال، تا حد زیادی توسط Jeannette Wing در سال 2006 به جریان اصلی آگاهی وارد شد. برای Wing، تفکر محاسباتی توانایی تفکر مانند یک دانشمند کامپیوتر است. در دهه پس از آن، بسیاری از محققان آموزشی برای ادغام تفکر محاسباتی در محاسبات مدرن و برنامه های درسی STEM کار کرده اند (Tissenbaum, Sheldon, & Sherman, 2018). با این حال، رشد انفجاری تفکر محاسباتی همچنین منجر به پراکندگی معنای آن شده است، به طوری که محققان آموزشی، طراحان برنامه درسی دانلود نرم افزار اپ اینونتور و معلمان از تعاریف، رویکردهای آموزشی و روش‌های مختلف ارزیابی استفاده می‌کنند (دنینگ، 2017). تلاش هایی برای تطبیق این تفاوت ها (آکادمی ملی علوم، 2010) و گرد هم آوردن محققان برجسته برای مقایسه و مقایسه این دیدگاه ها صورت دانلود نرم افزار اپ اینونتور گرفته است (Tissenbaum et al., 2018).


برچسب ها: دانلود نرم افزار اپ اینونتور ,

[ بازدید : 28 ]

[ دوشنبه 2 خرداد 1401 ] 11:33 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

اسکرچ جونیور

صفحه، بنفش برای بزرگ‌نمایی یا کاهش اسکرچ جونیور عنصر، سبز برای صداهای مرتبط، نارنجی‌ها برای جلوه‌های سرعت و قرمزها را انتخاب کنید. به شما این امکان را می دهد که حلقه بزنید، جلوه را پایان دهید یا آن را با صحنه دیگری مرتبط کنید.

اینگونه است که کم کم و صحنه به صحنه شروع به ساختن یک داستان کامل و یا حتی یک بازی کوچک می کنیم.تصمیم می گیریم - برنامه ریزی می کنیم - که عمل کنیم. Scratch یکی از پرکاربردترین ابزارهای کدنویسی در مدارس سراسر جهان است. در حال حاضر، بسیاری از مبتدیان از Scratch 2.0 برای یادگیری برنامه نویسی استفاده می کنند. اکنون Scratch 3.0 در نسخه بتای خود قرار دارد و در 2 ژانویه 2019 به طور رسمی جایگزین Scratch 2.0 خواهد شد. بسیاری از افراد ممکن است در مورد تفاوت های دقیق بین Scratch 3.0 و Scratch 2.0 گیج شوند. پس بیایید ویژگی های جدید Scratch 3.0 را به شما معرفی کنیم.

Scratch 3.0 از عملیات دستگاه تلفن اسکرچ جونیور همراه پشتیبانی می کند

اول، Scratch 3.0 شامل تصاویر جدید، مواد پشتیبانی جدید و قابلیت های برنامه نویسی جدید می شود. این دستگاه از دستگاه های تلفن همراه پشتیبانی می کند و در دستگاه های متنوع تری در دسترس خواهد بود. مانند تبلت ها و گوشی های هوشمند با IOS یا Android 6.0+.

Scratch 3.0 دارای شخصیت ها، پس زمینه ها و صداهای جدید است

در مرحله دوم، Scratch 3.0 راه های بیشتری برای ایجاد خواهد داشت. دارای شخصیت ها، پس زمینه ها و صداهای جدید است. با ویرایشگرهای جدید رنگ و صدا، کاربران می توانند اسکرچ جونیور شخصیت ها را به دلخواه خود رنگ آمیزی کنند و همچنین موسیقی یا صداها را ریمیکس و دستکاری کنند.

Scratch 3.0 دارای ماژول افزونه است

علاوه بر این، نسخه 3.0 دارای عملکردهایی است که قبلاً پشتیبانی ایرانیان سایبر نمی شد. کودکان می توانند از انواع بیشتر و متنوعی از نام های گسترده استفاده کنند. ماژول‌های افزودنی اضافه شده همچنین این امکان را برای کودکان فراهم می‌کند که دستگاه‌های فیزیکی و سرویس‌های وب، به عنوان مثال، Google Translate را برنامه‌ریزی کنند.

مهمتر از همه، نسخه 3.0 مبتنی بر فناوری HTML5 است و دیگر به FLASH متکی نیست. بنابراین می‌تواند به آن اجازه دهد که بر روی هر مرورگر وب مدرن، از جمله Safari، به راحتی اجرا شود.

علاوه بر تغییرات ذکر شده در بالا، اسکرچ جونیور قسمت هایی از آن مانند نسخه قبلی باقی می ماند. به عنوان مثال، تمام بلوک های برنامه نویسی موجود همچنان وجود خواهند داشت.

یکی دیگر از نکات قابل ذکر این است که تمام پروژه ها و حساب های موجود، از جمله اسناد ایجاد شده توسط Scratch 2.0، در نسخه 3.0 به کار خود ادامه می دهند. با این حال، اسناد ایجاد شده از طریق نسخه 3.0 نمی توانند در Scratch 2.0 اجرا شوند.

اسکرچ 3.0

در نتیجه، استفاده از نسخه جدید اسکرچ برای بچه ها بسیار راحت تر و جالب تر خواهد بود و همچنین می تواند نیازهای مختلف گروه های مختلف کاربران را برآورده کند. mBlock5 یک پلتفرم برای کدنویسی مبتنی بر Scratch 3.0 است و با تمام پروژه های Scratch سازگار است. این شامل صدها ماژول برنامه‌نویسی است که می‌تواند طیف گسترده‌ای از "ایده‌های گیکی" را پشتیبانی کند و به دستیابی به نیازهای مختلف برنامه‌نویسی کمک کند. علاوه بر عملکردهای Scratch 3.0، mBlock5 امکانات بیشتری را با ویژگی هایی مانند کدنویسی Python، AI و IoT ارائه می دهد. بنابراین یک ابزار آموزشی همه کاره و کاربرپسند برای برنامه نویسی است. اگر بچه ها بخواهند برنامه نویسی را یاد بگیرند، انواع زبان های برنامه نویسی بصری در دسترس آنهاست. رایج ترین زبان برنامه نویسی برای کودکان Scratch و Scratch Junior است.

چیزی که این دو زبان برنامه نویسی را بسیار خاص می کند این است که آنها کاملا بصری هستند یا بر اساس یک سطح گرافیکی هستند. سپس جامعه جهانی آنها وجود دارد.

Scratch و Scratch Junior دقیقاً چه تفاوتی با اسکرچ جونیور هم دارند و زبان برنامه نویسی بهتر کدام است؟

[ بازدید : 25 ]

[ پنجشنبه 29 ارديبهشت 1401 ] 17:04 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

اسکرچ جونیور

کدنویسی شخصیت دوم در این مرحله اسکرچ جونیور دانش آموزان کد کاراکتر دوم را اضافه می کنند.

حالا ما آماده ایم کد را به کاراکتر دوم خود اضافه کنیم. اولین کاری که باید انجام دهید این است که به شخصیت دیگر بروید. با ضربه زدن روی کاراکتر می توانید این کار را انجام دهید. شما می‌دانید که کدام کاراکتر را برنامه‌نویسی می‌کنید، زیرا نماد آنها در فضای کاری در گوشه سمت چپ پایین نشان داده می‌شود.

برای شروع کدنویسی کاراکتر دوم خود، با دریافت یک پیام محرمانه شروع می کنیم! این بدان معنی است که کاراکتر دوم تا زمانی که کاراکتر اول پیام را ارسال نکند، برنامه کد خود را شروع نمی کند.

بلوک کد دریافت پیام را می توان در جعبه ابزار زرد یافت. این یکی با پاکت باز است. استفاده از پاکت رنگی برای ارسال و دریافت پیام بسیار مهم است، در غیر این صورت کاراکتر دوم نمی داند چه زمانی شروع به صحبت کند.

بلوک کد دریافت پیام را برای کاراکتر دوم به فضای کاری بکشید. این شروع آموزش کد ما برای کاراکتر دوم است.

سپس یک بلوک کد WORD BUBBLE از اسکرچ جونیور جعبه ابزار PINK اضافه کنید. متن کلمه حباب را طوری تغییر دهید که کاراکتر دوم نیز چیزی مشابه یا متفاوت از کاراکتر اول را بیان کند.

در اینجا چند ایده در مورد چیزهایی وجود دارد که می توانند بین شخصیت ها یکسان یا متفاوت باشند:

در مرحله بعد، برای پایان دادن به کد قطار برای کاراکتر دوم، به جعبه ابزار قرمز می رویم. ما به دنبال بلوک کدی هستیم که فقط قرمز ساده باشد. آن بلوک را به انتهای قطار کد خود بکشید.

 

ما آماده ایم! برای پخش کد خود، به GREEN FLAG در گوشه سمت راست بالا بروید و یک بار روی آن ضربه بزنید. باید با پخش کد کاراکتر اول شروع شود. Scratch Jr: برنامه نویسی ساده برای کودکان زیر 8 سال

خلاصه برای کسانی که اسکرچ جونیور عجله دارند:

Scratch، برنامه‌نویسی ساده‌شده برای کودکان ۸ تا ۱۶ ساله، ایرانیان سایبر اکنون در نسخه‌ای برای کوچک‌ترین‌ها در دسترس است. برنامه Scratch Jr برای ایجاد داستان ها و بازی های کوچک استفاده می شود. ابتکار و ابتکار بسیار خوبی است.

Scratch Jr 3 آیا نام Scratch، یک زبان برنامه نویسی ساده شده برای کودکان 8 تا 16 ساله را شنیده اید؟ Scratch، پروژه ای از گروه Lifelong Kindergarten در آزمایشگاه رسانه MIT، توسط هزاران کودک و بزرگسال در سراسر جهان استفاده می شود. Scratch به صورت آنلاین، رایگان و به زبان فرانسوی، از جمله، در انجمن های فرانسوی استفاده می شود.

در کنار برنامه‌های تبلت، قبلاً از Hopscotch برای iPad صحبت کرده بودیم، که همان ایده را در اختیار کودکان قرار می‌دهد تا ابزار کدنویسی و برنامه‌نویسی را ارائه دهند. تا کلید دنیای دیجیتالی که در آن زندگی می کنند را به آنها بدهیم. به آنها آموزش حل مسائل، کار بر روی پیوندها و منطق، یادگیری در مورد تصویر، طراحی، اسکرچ جونیور ایجاد دیجیتال. برای درک و عمل.

ایجاد داستان

Scratch Jr 2 علاوه بر نسخه آنلاین Scratch، یک نسخه جوان به تازگی در قالب برنامه وارد شده است. او از همان گروه تحقیقاتی در آزمایشگاه MIT با همکاری دانشگاه تافتز و شرکت Playful Invention آمد. گربه نارنجی کوچک، طلسم اسکراچ وجود دارد.

این برنامه برای گروه سنی کوچکتر، کودکان 5-7 ساله در نظر گرفته شده است. این به زبان انگلیسی است اما شهودی: ممکن است در ابتدا کمی مسیر خود را احساس کنید، اما به سرعت سیستم را درک خواهید کرد. به کمک نگاه کنید، که کاملا بصری است. و فرزندان شما با کمک شما شروع به ساختن داستان یا بازی خواهند کرد.

Scratch Jr 1 بازیکن جوان ابتدا برای اولین صحنه  اسکرچ جونیور خود پس‌زمینه‌ای را از بین 30 مورد پیشنهادی یا با کشیدن آن انتخاب می‌کند. سپس، با انتخاب عناصر و کاراکترهایی که باید آنها را الصاق کنند، تصمیم می گیرد. سپس او شروع به انیمیشن کردن هر یک با یک سری دکمه های رنگی بزرگ می کند. دکمه‌های زرد به شما امکان می‌دهند حالت شروع افکت، فلش‌های آبی برای حرکت روی 

[ بازدید : 32 ]

[ پنجشنبه 29 ارديبهشت 1401 ] 17:02 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

آموزش برنامه نویسی اندروید با کاتلین

اگر در هر زمانی آموزش برنامه نویسی اندروید با کاتلین سعی کرده اید به تنهایی تحقیق کنید، از مقدار زمانی که ما گاهی برای یافتن راه حلی که به دنبال آن هستیم می گذرانیم آگاه هستید.

به لطف این کتاب، از آن مرحله میانی صرف نظر می کنید و شروع به لذت بردن از زبان می کنید و از اولین خط کد خود بیشترین بهره را می برید.

نحوه ایجاد یک برنامه اندروید از ابتدا با استفاده از Kotlin. تمام اصولی آموزش برنامه نویسی اندروید با کاتلین که برای ایجاد یک اپلیکیشن نیاز دارید.

نحوه اعمال زبان در اندروید ویژگی های انحصاری برای اندروید و تعامل با فریم ورک.

نحوه استفاده از ابزارهای توسعه، ادغام Kotlin در Android Studio و استفاده از آن در پروژه های خود.درباره ملزومات کاتلین و چارچوب مجموعه‌های کاتلین بیاموزید

اصول اندروید را کاوش کنید: سیستم عامل و ظرف برنامه و اجزای آن درباره ایمنی نخ و نحوه مدیریت همزمانی بیاموزید کارهای متوالی و ناهمزمان را با هزینه کم بنویسید

همزمانی ساختاریافته با کوروتین ها را بررسی کنید و بیاموزید که چگونه کانال ها آموزش برنامه نویسی اندروید با کاتلین باعث ایجاد ارتباط میان برنامه ها می شوند. نحوه استفاده از جریان ها برای پردازش داده های ناهمزمان را بیاموزید

ملاحظات عملکرد را با استفاده از ابزارهای پروفایل اندروید درک کنید

از بهینه سازی عملکرد برای کاهش مصرف منابع ایرانیان سایبر استفاده کنید

پایتون یک زبان برنامه نویسی شی گرا و سطح بالا است که توسط Guido Van Rossum ایجاد و در سال 1991 منتشر شد. می توان از آن برای موارد زیر استفاده کرد:

پایتون از ماژول ها و بسته ها آموزش برنامه نویسی اندروید با کاتلین پشتیبانی می کند و قابلیت استفاده مجدد کد را تشویق می کند. مفسر اگر استثنایی بیابد یک استثنا مطرح می کند. در صورتی که برنامه استثناء را نگیرد، یک مفسر یک ردیابی پشته را چاپ می کند.


این ویدیو را در مورد «10 شغل برتر فناوری اطلاعات با پردرآمدترین شغل در سال 2021» تماشا کنید و بدانید که چگونه به این نقش های شغلی وارد شوید.


دلایل استفاده از پایتون

در دسترس بودن ماژول های شخص ثالث - فهرست بسته پایتون شامل ماژول های شخص ثالث برای ارتقای تعامل با چندین زبان و پلتفرم است.

کتابخانه های پشتیبانی گسترده - پایتون دارای یک کتابخانه آموزش برنامه نویسی اندروید با کاتلین استاندارد بزرگ است که شامل پروتکل های اینترنتی، عملیات رشته، رابط های سیستم عامل و خدمات وب می باشد. کارهای برنامه نویسی که اغلب استفاده می شوند قبلاً در کتابخانه نوشته شده اند که کار غیر ضروری نوشتن را کاهش می دهد.

منبع باز و توسعه جامعه - زبان پایتون تحت یک مجوز تایید شده توسط OSI توسعه یافته است که استفاده و توزیع آن از جمله اهداف تجاری رایگان است.

ساختارهای داده کاربرپسند - پایتون دارای یک لیست داخلی از ساختار داده است که به ساخت ساختار داده با سرعت بیشتری در طول زمان اجرا کمک می کند.

بهره وری و سرعت - پایتون دارای طراحی شی گرا، آموزش برنامه نویسی اندروید با کاتلین قابلیت های پردازش تست و چارچوب تست خاص خود است که همگی به سرعت و بهره وری بهتر کمک می کنند.

برچسب ها: آموزش برنامه نویسی اندروید با کاتلین ,

[ بازدید : 30 ]

[ پنجشنبه 29 ارديبهشت 1401 ] 12:52 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

برنامه نویسی کامپیوتر

 Minecraft در سال 2009 با نام "Cave-Game" اختراع شد برنامه نویسی کامپیوتر ، در ابتدا یک بازی ماجراجویی نبود بلکه یک بازی "SandBox" یک دنیای کاملاً مسطح بود که در آن فقط می‌توانستید بلوک‌ها را بسازید و از بین ببرید، نسخه کامل آن در سال 11 منتشر شد.

 نوامبر 2011، سالها پس از تبدیل شدن Minecraft به پربارگیری ترین بازی آن دوره، همچنین به صورت تلفنی با Minecraft Pocket Edition منتشر شد و برای کنسول های آن زمان که "Xbox 360" و "PS3" است، حالت های مختلفی وجود دارد: بقا، ماجراجویی. , خلاق , نسخه ی نمایشی ... همچنین چندین "موب" وجود دارد که موجودیت های بازی به دسته های خصمانه، خنثی، منفعل، مفید و رئیس تقسیم می شوند. 3 بعد تقسیم می شود:

Overworld: دنیای اولیه که در آن می توانید دهکده برنامه نویسی کامپیوتر هایی با ساکنانی پیدا کنید که می توانند با شما تجارت کنند و نه: جهنمی که در آن فقط موجودات متخاصم وجود دارد که با آخرین به روز رسانی دهکده های این موجودات نیز وجود دارد. پایان: اگر آن را ترجمه کنیم به معنای "پایان" است، در واقع اگر به این بعد برویم، اژدهای آن را می یابیم که خود را از کریستال هایش که در بالای برج ها قرار دارد، بازسازی می کند.

هنگامی که شکست خوردیم، می‌توانیم پورتالی را برای رفتن به خانه پیدا کنیم، اما در آن دیالوگی ظاهر می‌شود که با «بیدار شو» یا «بیدار شو» به پایان می‌رسد. آیا Minecraft می تواند رویایی باشد که ما در حال زندگی آن هستیم؟ معلوم نیست که این یکی از اسرار بزرگ ماین کرافت است که در میان آن رازهای دیگری است که به راحتی در اینترنت پیدا می شود.

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید، دفعه بعد شما را می بینم! هر کسی که من را در اینستاگرام یا فیس بوک دنبال کند از قبل می داند: جنون Minecraft در خانه من شروع شد. پس از ماه‌ها درخواست برنامه نویسی کامپیوتر فوری، برنامه Pocket Edition را روی آی‌پد پسرم نصب کردم، با این باور که شاید حالا که هفت ساله است آماده است.

البته این یک بازی بصری و فوری مانند بقیه برنامه هایی نیست که او تا آن لحظه استفاده کرده است. اما چند جلسه با یک دوست قدیمی و با تجربه تر طول کشید تا تب Minecraft شروع شود.

اکنون فکر می‌کنم به اندازه کافی می‌دانم که می‌توانم آنچه را که باید ایرانیان سایبر قبل از وسواس فرزندتان در این بازی بدانید و قبل از اینکه نگران چیزی باشید، با شما والدین به اشتراک بگذارم.

Minecraft در دو کلمه توضیح داد

Minecraft یک بازی است که در آن با انواع مختلف بلوک‌های سه‌بعدی، در دنیای بزرگی که از انواع مختلف زمین‌ها و زیستگاه‌ها تشکیل شده است، حفاری می‌کنید و می‌سازید. در این دنیا خورشید برنامه نویسی کامپیوتر طلوع و غروب می کند، مردم سر کار می روند، مواد جمع می کنند و ابزار درست می کنند.

گاهی اوقات باران و طوفان های رعد و برق نیز وجود دارد، حیواناتی که می توان آنها را رام کرد، بزرگ کرد یا به عنوان غذا از آنها استفاده کرد. بسته به حالتی که در آن بازی می کنید، ممکن است لازم باشد برای بقا در برابر گرسنگی، خطر و افراد بد مبارزه کنید.

1. هیچ طرح یا مسیر ثابتی ندارد

مانند بسیاری دیگر از بازی‌های Minecraft، داستان یا مسیری برای دنبال کردن ندارد، یک بازی ساخت‌وساز در ژانر sandbox است. به همین دلیل است که کودکان می توانند ساعت ها و ساعت ها با آن بازی کنند.

2. این یک بازی جدید نیست که به تازگی منتشر شده است

توسعه Minecraft در حدود 10 می 2009 آغاز شد. تاریخ انتشار رسمی Minecraft 18 نوامبر 2011 بود. در 15 سپتامبر 2014، Mojang AB و تمام محصولات آن (از جمله Minecraft) توسط مایکروسافت به مبلغ 2.5 میلیارد دلار آمریکا خریداری شد.

به نظر من سن مناسب برای شروع از 7-8 سالگی به برنامه نویسی کامپیوتر بالا است. حتی اگر بچه های پنج ساله با نسخه تبلت کنار بیایند - حداقل پسر کوچکم مرا به این باور می رساند.

3. قابل پخش در دستگاه های مختلف

[ بازدید : 30 ]

[ چهارشنبه 28 ارديبهشت 1401 ] 19:11 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

برنامه نویسی کامپیوتر

استفاده از سرورهای رایگان کنترل نشده به طور  برنامه نویسی کامپیوتر بالقوه می تواند ناامن باشد - سرورهای نظارت شده یا کنترل شده باید ترجیح داده شوند تا به کودکان اجازه بازی ایمن داده شود، احتمالاً فقط با دوستان بازی کنند.

برای افراد حساس‌تر یا وگان‌ها، مطمئناً دیدن خوک‌هایی که به استیک تبدیل می‌شوند، حیواناتی که کشته می‌شوند و یا پوست کنده می‌شوند، خوشایند نیست... کمی شبیه آنچه در واقعیت هر روز اتفاق می‌افتد.

بین بازیکنان دعوا و کشتار وجود دارد، هنوز هم می توانید حالت خلاقانه را انتخاب کنید.

هیولاهای کم و بیش ترسناکی وجود دارند برنامه نویسی کامپیوتر که آماده حمله هستند.هزینه ای دارد، هرچند حداقل، که در صورت خرید در بازی Skins، نقشه ها یا موارد دیگر می تواند افزایش یابد.

کتاب‌ها و ابزارک‌های Minecraft ^

به سختی می توانید راهی برای خوشحال کردن یک طرفدار Minecraft پیدا کنید، البته اگر یکی از کتاب های عمیق، یکی از ابزارهای موجود یا اشتراک یک مجله Minecraft را به او بدهید. اگر ارزش آموزشی را بیشتر انتخاب کنید و بخواهید فرزندان خود را برای یادگیری این زبان تشویق کنید، کتاب ها می توانند به زبان انگلیسی باشند.

 Minecraft یک بازی بقا و ساخت و ساز 'sandbox' است که توسط استودیو Mojang ساخته شده است که در ابتدا توسط Markus "Notch" Person تاسیس شد و توسعه آن در حدود 10 می 2009 برای Minecraft: Java Edition آغاز شد و از بازی هایی مانند Infiniminer، Dwarf Fortress، Dungeon Keeper الهام گرفته شده بود.

و بازی های قبلی برنامه نویسی کامپیوتر آن؛ Legend of the Chambered و RubyDung. گیم پلی بازی شامل یک یا چند بازیکن است که در یک دنیای سه بعدی کاملاً متشکل از بلوک هایی از انواع مختلف ایرانیان سایبر غوطه ور شده اند که می توان آنها را قرار داد و از بین برد.

در این محیط، بازیکنان می توانند سازه ها، خلاقیت ها، آثار هنری، مبارزه، استخراج مواد معدنی گرانبها را بسازند و دنیایی بی نهایت را به صورت تک نفره و چند نفره در حالت های مختلف بازی کشف کنند.

لوگوی Mojang، خالق Minecraft.MINECRAFT: JAVA EDITION چیست؟

Minecraft: Java Edition (Windows، MacOS، Linux)، که در 18 نوامبر 2011 منتشر شد، اکنون با قیمت 26.95 دلار (تقریباً 22 یورو) در وب سایت رسمی بازی در دسترس است. از طریق لانچر ارائه شده توسط Mojang به بازی کامل به صورت تک نفره و چند نفره دسترسی خواهید داشت.

 می‌توانید «اسکین» خود را سفارشی برنامه نویسی کامپیوتر کنید، مودها، نقشه‌های سفارشی را نصب کنید، با هزاران نفر دیگر روی سرورها بازی کنید و خیلی چیزهای دیگر.

آیا نسخه های دیگری وجود دارد؟

Minecraft: Bedrock Edition (اندروید، iOS، Kindle Fire، Windows Phone، Xbox، Playstation، Nintendo Switch) در اصل نسخه جیبی، نسخه ای برای پلتفرم های دیگر است. در 16 آگوست 2011 تنها در Sony Xperia منتشر شد و متعاقباً در سایر دستگاه‌ها در دسترس قرار گرفت، اکنون برای خرید در فروشگاه‌های آنلاین مربوطه با قیمت 6.99 دلار (حدود 5.80 یورو) در دسترس است.

 با چند روش کمتر از Minecraft: Java Edition، از بازی متقابل حتی با کاربران در کنسول ها پشتیبانی می کند و برای کسانی که نسخه ویندوز 10 را خریداری کرده اند، از افزونه ها حتی در صورت پرداخت پول پشتیبانی می کند.

Minecraft: Education Edition (Windows، MacOS، iOS، Chrome) مبتنی بر Bedrock: Edition، یک نسخه آموزشی از Minecraft است که برای استفاده در کلاس طراحی شده است.

 این نسخه برخی از آیتم های منحصر به فرد را ارائه  برنامه نویسی کامپیوتر می دهد و همچنین طرح های درسی را ارائه می دهد. سلام امروز می خواهم در مورد یک بازی بسیار جالب برای من صحبت کنم. می خواستم در مورد این بازی صحبت کنم، برای افرادی که نمی دانند چه بازی کنند یا آن را نمی دانند.

[ بازدید : 31 ]

[ چهارشنبه 28 ارديبهشت 1401 ] 19:09 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

زبان برنامه نویسی کودکان

 C # بهترین شرط  زبان برنامه نویسی کودکان شماست اگر کودک شما می خواهد یاد بگیرد چگونه بازی های سه بعدی بسازد. C # که تلفظ "see sharp" است ، در حدود سال 2000 توسط مایکروسافت ساخته شد. این یک زبان برنامه نویسی بسیار محبوب است که برای توسعه بیشتر برنامه های شخص ثالث برای ویندوز استفاده می شود. مطمئناً وقتی صحبت از مشاغل برنامه نویسی نرم افزار می شود ، یک زبان برنامه نویسی درخواستی است و یک نقطه شروع عالی برای افرادی است که هرگز کد نویسی را یاد نگرفته اند. با نحوی مشابه با جاوا ، اگر با زبان سابق کار کرده اید یادگیری C # راحت تر است. از C # می توان برای ساخت برنامه های وب ، بازی های ویدیویی و زبان برنامه نویسی کودکان  سایر برنامه ها استفاده کرد. برای دانشجویانی که علاقه مند به ایجاد برنامه برای ویندوز هستند ایده آل است. برخی از مزایای آن شامل پشتیبان گیری از حافظه قوی ، جمع آوری خودکار زباله و کتابخانه های کلاس غنی است. برای اطلاعات بیشتر


C ++ تلفظ شده برای دیدن برنامه هایی که به برنامه نویسی کودکان ایرانیان سایبر صورت محلی روی دستگاه هایی مانند رایانه شما اجرا می شوند ، از C ++ استفاده می شود. با وجود زمان و پیچیدگی لازم برا زبان برنامه نویسی کودکان ی یادگیری C ++ ، این زبان به نوجوانان درک بسیار عمیقی از برنامه نویسی می دهد ، از آن به عنوان بنیادی یاد می شود که چندین زبان برنامه نویسی دیگر بر اساس آن ساخته شده اند. از C ++ می توان برای ایجاد نرم افزار سیستم ، بازی ها و برنامه های متنوع دیگر استفاده کرد. به همین دلیل C ++ برای نوجوانانی که به دنبال درک پیچیده ا زبان برنامه نویسی کودکان ی از اصول برنامه نویسی هستند و دانش آموزانی که می خواهند در صنعت بازی برنامه نویسی کنند بسیار مناسب است. دانش C ++ مطمئناً رزومه دانشجو را تقویت می کند. برنامه نویسان که ++ C را می دانند همیشه تقاضای زیادی دارند. برای اطلاعات بیشتر

با گفته می شود که حدود 90 درصد از شرکتهای Fortune 500 از آن استفاده می کنند ، جاوا یک زبان برنامه نویسی پر کاربرد در جهان است. چه SAP ، مدیریت ترافیک و یا حتی لوازم خانگی روزمره مانند یخچال و فریزر ، این سیستم به وضوح در میان سیستم هایی که برای مدت طولانی ساخت زبان برنامه نویسی کودکان ه شده اند محبوب است و بنابراین برای مدتی ادامه خواهد  زبان برنامه نویسی کودکان داشت. گفته شد ، محصولات جدید فناوری کمتر از جاوا استفاده می کنند ، به همین دلیل امروزه بسیاری از زبان های برنامه نویسی جدید تقاضای بیشتری دارند. به عنوان مثال ، از جاوا برای سا زبان برنامه نویسی کودکان خت برنامه های موبایل آندروید ، محیط های بزرگ و موتورهای بازی استفاده می شود ، اما امروزه 

[ بازدید : 44 ]

[ سه شنبه 27 ارديبهشت 1401 ] 18:45 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

زبان برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

دارند از قبل در این زبان برنامه نویسی برنامه نویسی کودکان و نوجوانان شده است. در واقع ، پایتون سازه هایی را فراهم می کند که امکان برنامه نویسی واضح را در مقیاس های کوچک و بزرگ فراهم می کند. همچنین ، از یک سیستم نوع پویا و مدیریت خودکار حافظه برخوردار است. از چندین الگوی برنامه نویسی از جمله شی گرا ، ضروری ، عملکردی و رویه ای پشت آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان یبانی می کند و دارای یک کتابخانه استاندارد بزرگ و جامع است. به علاوه مفسرهای پایتون برای بسیاری از سیستم عامل ها در دسترس هستند. CPython ، پیاده سازی مرجع Python ، یک نرم افزار منبع باز است و مانند بسیاری دیگر از پیاده سازی های Python ، یک مدل توسعه مبتنی بر جامعه دارد. با استفاده از پایتون ، با تحقیق و استفاده از هسته ، می توان به بسیاری از موارد دست یافت

 

3. زبان علامت گذاری متن (HTML) / شیوه نامه های آبشار (CSS)

 

یادگیری HTML / CSS مطمئناً روش خوبی برای آشنایی با برنامه نویسی است ، زیرا به دانش آموختن مهارت یادگیری زبانهایی که قسمت مهمی از بیشتر مفاهیم برنامه نو آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان یسی را تشکیل می دهند (همراه با JavaScript) می دهد. یادگیری و استفاده از هر دو آنها آسان است و همچنین برای کودکانی که مایلند طراحی وب را دنبال کنند بسیار مفید است. به خاطر داشته باشید که تقریباً هر مرو آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان رگری از زبان HTML پشتیبانی می کند. این به طور پیش فرض در برنامه نویسی کودکان ایراینان سایبر هر رایانه دارای سیستم عامل ویندوز است ، بنابراین برای کار با این زبان برنامه نویسی نیازی به خرید نرم افزار اضافی ندارید. عناصر HTML با برچسب نشان داده می شوند ، با استفاده از براکت های زاویه ای نوشته می شوند. در عین حال ، باید اشاره کرد که HTML / CSS در واقع مفاهیمی مانند حل آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان قه یا شاخه سازی را به دانش آموز نمی آموزد و بنابراین برای ایجاد صفحات پویا ایده آل نیستند. با HTML / CSS ، بیشتر به یادگیری ایجاد برچسب برای موارد مختلف در یک صفحه وب و یادگیری نحوه انجام کارهایی مانند رنگارنگ کردن سند Word نیاز دارید. در واقع ، HTML می تواند از طیف گسترده ای از رنگ ها ، اشیا and و طرح ها استفاده کند. یکی از بزرگترین مزایای یادگیری HTML این است که می تواند برنامه هایی را که با جاوا اسکریپت نوشته شده اند تعبیه کند ، که بر رفتار و محتوای صفحات وب تأثیر می گذارد. دانستن CSS مفید است زیرا به شما کمک می کند ظاهر و طرح بندی مطالب در این صفحات مشخص شود. برای اطلاعات بیشتر

 

4. جاوا اسکریپت

JavaScript فقط زبان برنامه نویسی برای کودکانی است که به توسعه و طراحی وب علاقه مند هستند و مایل به یادگیری اصول برنامه نویسی هستند. زبان برنامه نویسی شی گرا و رویه  آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان ای (که به معنای آن است که اقدامات آن در رایانه کاربر انجام می شود) که برای برنامه های جلویی یا مشتری روبرو استفاده می شود ، JavaScript در واقع یک زبان برنامه نویسی محبوب است. در حقیقت ، در همه مرورگرهای وب بومی است و معمولاً برای ایجاد برنامه های وب پیچیده و تعاملی استفاده می شود. در کنار HTML و CSS ، جاوا اسکریپت یکی از سه فناوری اصلی شبکه جهانی وب است. چه چیزی بیشتر ، این روزها از موتورهای JavaScript برای اجرای نرم افزارهایی مانند سرورهای وب ، پایگاه داده ، ابزارک های  آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان دسک تاپ و برنامه های غیر وب مانند پردازشگرهای کلمه و نرم افزار PDF نیز استفاده می شود. یادگیری این زبان معمولاً نتایج ملموسی سریع به بار می آورد ، به عبارت دیگر ، دانش آموز در واقع چیزی را در صفحه وب و نحوه تن آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان ظیم آن مشاهده می کند. برای اطلاعات بیشتر

 

5. دارت

 

توسعه یافته توسط گوگل ، دارت یک زبان برنامه نویسی شی گرا و کلاس تعریف شده است. مانند Go ، این زبان زباله جمع شده با استفاده از یک نحو به سبک C است. با پشتیبانی از رابط ها ، میکسین ها ، کلاس های انتزاعی و سیستم نوع صدا ، از دارت برای ساخت برنامه های وب ، سرور ، دسک تاپ و موبایل استفاده می شود. در حقیقت ، Flutter ، چارچوب توسعه برنامه های تلفن همراه منبع باز ایجاد شده توسط Google برای توسعه برنامه های Android و iOS ، در دارت نوشته شده است. این زبان AOT (پیش از زمان) است که با کد سریع ، قابل پیش بینی و بومی تدوین می شود و از آنجا که دارای ویژگی هایی است که برای کاربران هر دو زبان استاتیک و پویا آشناست ، یادگیری آن بسیار کدنویسی بچه ها آسان است. همچنین ، با دارت ، ساخت انیمیشن ها و انتقال های روان که با سرعت 60 فریم در ثانیه (فریم در ثانیه) کار می کنند آسان تر است. برای اطلاعات بیشتر

[ بازدید : 39 ]

[ سه شنبه 27 ارديبهشت 1401 ] 18:42 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

آموزش کامپیوتراز صفرتا صد

پس از اتمام دانلود، اگر از ویندوز استفاده آموزش کامپیوتراز صفرتا صد می کنید، فایل .exe به دست آمده را باز کنید، روی دکمه Yes و سپس روی دکمه Continue کلیک کنید و منتظر بمانید تا Visual Studio نصب شود. سپس، بخش دستگاه‌های موبایل و بازی‌ها را بیابید، کادر مربوط به زبان برنامه‌نویسی مورد علاقه خود را علامت بزنید (مثلاً توسعه برنامه‌های کاربردی برای دستگاه‌های تلفن همراه با C ++) و دکمه نصب را فشار دهید.

از طرف دیگر، اگر از macOS استفاده می کنید، بسته .dmg به دست آمده را باز کنید، روی نماد نصب کننده برنامه در پنجره باز شده دوبار کلیک کنید و در صفحه بعدی، روی دکمه Continue کلیک کنید. سپس برای نصب مؤلفه لازم برای توسعه برنامه‌های کاربردی بر اساس پلتفرم موبایل Google، کادر کنار مورد Android را علامت بزنید و برای تکمیل تنظیمات، دکمه Install را فشار دهید.

حال، صرف نظر از سیستم عامل در حال استفاده، اگر یک حساب کاربری ویژوال استودیو دارید، از طریق آن وارد شوید، در غیر این صورت لینک را انتخاب کنید تا از این مرحله اجتناب کنید وآموزش کامپیوتراز صفرتا صد مراحل پیکربندی اولیه مختصری که به شما پیشنهاد شده است را دنبال کنید، سپس بر روی دکمه کلیک کنید. ویژوال استودیو را راه اندازی کنید. سپس مورد Create a new project را انتخاب کنید، یکی از قالب های از پیش تعیین شده موجود را برای شروع توسعه برنامه خود انتخاب کنید و روی دکمه Next کلیک کنید.

در این مرحله، نامی را به پروژه اختصاص دهید، مسیر ذخیره آن و نامی را که می خواهید به کانتینر اختصاص دهید با پر کردن فیلدهای مربوطه در صفحه انتخاب کنید. در نهایت بر روی دکمه Create کلیک کنید.

پس از آن، خود را در مقابل ویرایشگر اصلی برنامه خواهید دید: در سمت راست بخش های Solution Explorer و Properties وجود دارد که به ترتیب اجازه می دهد تا ساختار پروژه و ویژگی های عناصر مختلف اضافه شده را در مرکز مشاهده کنید. بخشی را پیدا کنید که قسمت های کد را نشان می دهد، در حالی که در بالا نوار ابزار و نوار منو با تمام دکمه ها و عملکردهای مفید برای تغییر برنامه شما وجود دارد.

هنگامی که صلاح می دانید، می توانید با آموزش کامپیوتراز صفرتا صد کلیک بر روی آیتم File (بالا سمت چپ) و روی کلمه Save [نام پروژه] پیوست شده به منوی باز شده، برنامه خود را ذخیره کنید. سپس فایل مطابق با مسیر مشخص شده در هنگام ایجاد پروژه ذخیره می شود.

آموزش برنامه نویسی ایرانیان سایبر اندروید به صورت آنلاین

MIT App Inventor

اگر هنوز آماده برنامه نویسی جدی برای اندروید نیستید، به اصطلاح، با استفاده از ابزارهایی که قبلاً در سطور قبلی به شما گفتم، می توانید اولین قدم های خود را در دنیای توسعه برنامه با خدمات جایگزین بصری تر بردارید. (اما حتی محدودتر).

چیزی که توصیه می‌کنم امتحان کنید MIT App Inventor است که مستقیماً از مرورگر کار می‌کند، بدون نصب نرم‌افزار اضافی بر روی رایانه شخصی، و دارای یک رابط بسیار بصری است. این رایگان است و می تواند با تمام برنامه های ناوبری محبوب استفاده شود. با این حال، برای استفاده از آن، به یک حساب Google نیاز دارید.

هنگامی که آماده امتحان MIT App Inventor هستید،آموزش کامپیوتراز صفرتا صد به صفحه اصلی آن متصل شده و روی دکمه Start new project در بالا کلیک کنید. سپس، نامی را که می خواهید به برنامه ای که می خواهید توسعه دهید اختصاص دهید را تایپ کنید و دکمه OK را فشار دهید. سپس رابط سرویس را با انتخاب ایتالیایی از منوی کشویی مناسب در بالا سمت راست ترجمه کنید.

در این مرحله، توسعه برنامه خود را با استفاده از ویرایشگر بصری که به چندین بخش تقسیم شده است شروع کنید: در سمت چپ لیستی از عناصر و اشیاء وجود دارد که می توانید به رابط برنامه اضافه کنید، در مرکز آن وجود دارد. صفحه‌ای که پیش‌نمایش برنامه را به شما نشان می‌دهد، در حالی که در سمت راست فهرستی از عناصر مختلف سازنده برنامه، منوی با ویژگی‌های اشیاء انتخاب‌شده و دکمه آپلود فایل‌های چندرسانه‌ای وجود دارد.

برای اینکه بتوان عناصر را اضافه کردذهن مورد علاقه شما در آموزش کامپیوتراز صفرتا صد رابط برنامه، آنها را از لیست سمت چپ انتخاب کنید و آنها را به سمت بیننده در مرکز بکشید و آنها را در مکانی که ترجیح می دهید رها کنید. اگر می‌خواهید ویژگی‌های یک عنصر را تغییر دهید، آن را انتخاب کنید و با استفاده از بخش مربوطه در سمت راست، تمام تغییرات لازم را انجام دهید.

[ بازدید : 28 ]

[ سه شنبه 27 ارديبهشت 1401 ] 17:25 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]