برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

اسکرچ جونیور

صفحه، بنفش برای بزرگ‌نمایی یا کاهش اسکرچ جونیور عنصر، سبز برای صداهای مرتبط، نارنجی‌ها برای جلوه‌های سرعت و قرمزها را انتخاب کنید. به شما این امکان را می دهد که حلقه بزنید، جلوه را پایان دهید یا آن را با صحنه دیگری مرتبط کنید.

اینگونه است که کم کم و صحنه به صحنه شروع به ساختن یک داستان کامل و یا حتی یک بازی کوچک می کنیم.تصمیم می گیریم - برنامه ریزی می کنیم - که عمل کنیم. Scratch یکی از پرکاربردترین ابزارهای کدنویسی در مدارس سراسر جهان است. در حال حاضر، بسیاری از مبتدیان از Scratch 2.0 برای یادگیری برنامه نویسی استفاده می کنند. اکنون Scratch 3.0 در نسخه بتای خود قرار دارد و در 2 ژانویه 2019 به طور رسمی جایگزین Scratch 2.0 خواهد شد. بسیاری از افراد ممکن است در مورد تفاوت های دقیق بین Scratch 3.0 و Scratch 2.0 گیج شوند. پس بیایید ویژگی های جدید Scratch 3.0 را به شما معرفی کنیم.

Scratch 3.0 از عملیات دستگاه تلفن اسکرچ جونیور همراه پشتیبانی می کند

اول، Scratch 3.0 شامل تصاویر جدید، مواد پشتیبانی جدید و قابلیت های برنامه نویسی جدید می شود. این دستگاه از دستگاه های تلفن همراه پشتیبانی می کند و در دستگاه های متنوع تری در دسترس خواهد بود. مانند تبلت ها و گوشی های هوشمند با IOS یا Android 6.0+.

Scratch 3.0 دارای شخصیت ها، پس زمینه ها و صداهای جدید است

در مرحله دوم، Scratch 3.0 راه های بیشتری برای ایجاد خواهد داشت. دارای شخصیت ها، پس زمینه ها و صداهای جدید است. با ویرایشگرهای جدید رنگ و صدا، کاربران می توانند اسکرچ جونیور شخصیت ها را به دلخواه خود رنگ آمیزی کنند و همچنین موسیقی یا صداها را ریمیکس و دستکاری کنند.

Scratch 3.0 دارای ماژول افزونه است

علاوه بر این، نسخه 3.0 دارای عملکردهایی است که قبلاً پشتیبانی ایرانیان سایبر نمی شد. کودکان می توانند از انواع بیشتر و متنوعی از نام های گسترده استفاده کنند. ماژول‌های افزودنی اضافه شده همچنین این امکان را برای کودکان فراهم می‌کند که دستگاه‌های فیزیکی و سرویس‌های وب، به عنوان مثال، Google Translate را برنامه‌ریزی کنند.

مهمتر از همه، نسخه 3.0 مبتنی بر فناوری HTML5 است و دیگر به FLASH متکی نیست. بنابراین می‌تواند به آن اجازه دهد که بر روی هر مرورگر وب مدرن، از جمله Safari، به راحتی اجرا شود.

علاوه بر تغییرات ذکر شده در بالا، اسکرچ جونیور قسمت هایی از آن مانند نسخه قبلی باقی می ماند. به عنوان مثال، تمام بلوک های برنامه نویسی موجود همچنان وجود خواهند داشت.

یکی دیگر از نکات قابل ذکر این است که تمام پروژه ها و حساب های موجود، از جمله اسناد ایجاد شده توسط Scratch 2.0، در نسخه 3.0 به کار خود ادامه می دهند. با این حال، اسناد ایجاد شده از طریق نسخه 3.0 نمی توانند در Scratch 2.0 اجرا شوند.

اسکرچ 3.0

در نتیجه، استفاده از نسخه جدید اسکرچ برای بچه ها بسیار راحت تر و جالب تر خواهد بود و همچنین می تواند نیازهای مختلف گروه های مختلف کاربران را برآورده کند. mBlock5 یک پلتفرم برای کدنویسی مبتنی بر Scratch 3.0 است و با تمام پروژه های Scratch سازگار است. این شامل صدها ماژول برنامه‌نویسی است که می‌تواند طیف گسترده‌ای از "ایده‌های گیکی" را پشتیبانی کند و به دستیابی به نیازهای مختلف برنامه‌نویسی کمک کند. علاوه بر عملکردهای Scratch 3.0، mBlock5 امکانات بیشتری را با ویژگی هایی مانند کدنویسی Python، AI و IoT ارائه می دهد. بنابراین یک ابزار آموزشی همه کاره و کاربرپسند برای برنامه نویسی است. اگر بچه ها بخواهند برنامه نویسی را یاد بگیرند، انواع زبان های برنامه نویسی بصری در دسترس آنهاست. رایج ترین زبان برنامه نویسی برای کودکان Scratch و Scratch Junior است.

چیزی که این دو زبان برنامه نویسی را بسیار خاص می کند این است که آنها کاملا بصری هستند یا بر اساس یک سطح گرافیکی هستند. سپس جامعه جهانی آنها وجود دارد.

Scratch و Scratch Junior دقیقاً چه تفاوتی با اسکرچ جونیور هم دارند و زبان برنامه نویسی بهتر کدام است؟

[ بازدید : 26 ]

[ پنجشنبه 29 ارديبهشت 1401 ] 17:04 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]