برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

اهمیت شروع برنامه نویسی برای کودکان

 

آیا دیدن یک نوزاد یک تبلت و استفاده از آن شگفت انگ شروع برنامه نویسی برای کودکان  یز نیست؟ کودکان می دانند چگونه از ابزارهای تکنولوژیک زودتر و زودتر استفاده کنند و اطلاعات را به سرعت جذب می کنند. بنابراین، آنها می توانند در عرض چند ماه کدنویسی و به طور کلی زبان ها (گفتاری یا رمزی) را یاد بگیرند. و ممکن است بخواهید (یا حتی این ایده از آنها نشأت می‌گیرد) که آنها یاد بگیرند که کدنویسی و برنامه‌نویسی کنند تا بازی‌های کوچک سرگرم‌کننده را انجام دهند و منطق خود را به کار گیرند.

فناوری به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده است و شانس کمی برای بازگشت ما وجود دارد. فرزندان ما در آن به دنیا می آیند و آموزش کدنویسی به آنها کمی شبیه بازی لگو است شروع برنامه نویسی برای کودکان  . در نهایت، ساختن یک خانه با آجرهای کوچک یا یک کاربرد، کمی همان مفهوم است.

کدنویسی و برنامه نویسی شامل چندین حوزه است: خلاقیت، استراتژی، منطق و حتی همکاری. این لزوما برای "گیک ها" نیست، اما در دسترس همه است.

 

در اینجا 20 منبع (بیشتر به زبان انگلیسی) وجود دارد که می توانید از آنها برای معرفی برنامه نویسی به فرزندان خود استفاده کنید:

بیشتر آنها مقدمه خوبی برای منطق برنامه نویسی هستند. بر شروع برنامه نویسی برای کودکان  خی از این ابزارها به شما امکان می دهد یک زبان خاص (جاوا اسکریپت، پایتون، LOGO و غیره) را یاد بگیرید.

 

وب سایت هایی برای یادگیری کد نویسی

اول از همه، برای کودکان بالای 6 سال، code.org مقدمه ای برای برنامه نویسی در بسیاری از موضوعات (جنگ ستارگان، فروزن، و غیره) ارائه می دهد. ما کم کم کدنویسی را یاد می گ شروع برنامه نویسی برای کودکان   یریم، با آشنایی با اصول و منطق کد به لطف سیستمی از بلوک های دستوری: «مستقیم برو»، «شتاب کن»... می توانید مستقیماً این بلوک ها را جابجا کرده و آنها را به شکل دلخواه جابجا کنید. آزمایش افکت های تولید شده روی بازی

 

CodeCombat یک بازی است که به شما امکان یادگیری برنامه نویسی را می دهد. هدف آن نزدیک شدن به کد به شیوه ای سرگرم کننده و پویا (و سلاخی غول ها!).

 

MIT App Inventor: نام برای خود صحبت می کند، ابزاری  شروع برنامه نویسی برای کودکان  برای ساختن برنامه ها برای سنین 9 سال به بالا است.

 

دوره های HTML5 از Site du Zéro: از 8/9 سالگی.

 

Code n’ Slash پلتفرمی است که به شما امکان می دهد کدنویسی، به ویژه جاوا اسکریپت را یاد بگیرید. او پیشنهاد می کند با کدگذاری یک بازی ایجاد کنید. بلافاصله نتایج کدهایی که برای توسعه بازی نوشته شده است را می بینیم.

 

هدف Silent Teacher این است که مردم را با منطق کد آشنا کند. کاربر با یادگیری از اشتباهات خود به جلو حرکت می کند.

 

Tynker: رابط آن شبیه به Scratch است، اما Tynker بیشت  ر آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان  برای یادگیری برنامه‌نویسی طراحی شده است، نه فقط برای برنامه‌نویسی: بنابراین درس‌هایی وجود دارد.

 

TekkieUni فعالیت ها و کارگاه های آنلاین را برای  شروع برنامه نویسی برای کودکان  جوانان از CM2 تا Terminale برگزار می کند. آنها یاد خواهند گرفت که یک برنامه کاربردی با مربیانی ایجاد کنند که می توانند از طریق چت یا شفاهی با آنها تماس بگیرند.

 

همچنین می‌توانید به Kidscod.in (روشی برای یادگیری کدنویسی برای کودکان)، Codecademy (برای تسلط بر مفاهیم اولیه و نحو برای محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی)، Tangara (یک رابط ساده‌شده که امکان نوشتن دستورات قابل اجرا در زمان واقعی را می‌دهد، نگاه کنید. برای اشیاء گرافیکی و ایجاد برنامه های واقعی) یا CodinGame، یک پلتفرم فوق العاده برای یادگیری بیش از 20 زبان مختلف در حین تفریح.

 

نرم افزار یادگیری کدنویسی

Scratch: توسعه یافته توسط MIT، این نرم افزار به شما شروع برنامه نویسی برای کودکان   امکان برنامه ریزی فیلم، بازی و داستان های تعاملی را می دهد. مناسب برای کودکان بالای 8 سال؛ ترجمه فرانسه گاهی کمی عجیب است اما خیلی آزاردهنده نیست. بچه ها از یک زبان برنامه نویسی ساخته شده از آجر استفاده می کنند که آنها را روی فضای کار می کشانند تا جن ها را متحرک کنند. آجرهایی برای راه‌اندازی حلقه‌ها، ایجاد متغیرها، ایجاد صدا وجود دارد... راهنماها و انجمن به والدین و کودکان کمک می‌کنند تا شروع کنند. برای ارائه این بازی به فرزندان خود نیازی به متخصص برنامه نویسی ندارید.

 

KidsRuby: این برنامه یادگیری کدنویسی را آسان می کند.

 

کودو. یک زبان برنامه نویسی بصری در کامپیوتر

 

ربات نور: برای یادگیری مفاهیمی مانند حلقه ها، قوانین شرطی ... و این، بدون تایپ یا کدنویسی.

 

آلیس: مقدمه ای برای ایجاد فیلم های متحرک و بازی ها شروع برنامه نویسی برای کودکان  ی ویدیویی با استفاده از یک زبان ساده و شی گرا. همچنین یک نسخه "دختر ویژه" به نام Storytelling Alice وجود دارد که به طور ویژه برای خلق داستان طراحی شده است.

 

در نهایت، Play’n’Code یک بازی سرگرمی است که برای کودکان ۸ تا ۱۲ سال در نظر گرفته شده است. هدف این است که به کودک کمک کنیم تا کشتی به گل نشسته خود را تعمیر کند. شما باید پازل هایی را حل کنید که به شما امکان می دهد به تدریج بر اصول برنامه نویسی مسلط شوید.

 

برنامه های تبلت برای یادگیری کدنویسی

Hopscotch: یکی دیگر از برنامه های عالی و رایگ Start programming for kids ان در iPad (به طور کلی، برنامه ها برای کودکان بسیار سرگرم کننده هستند زیرا بصری هستند

[ بازدید : 4 ]

[ شنبه 18 فروردين 1403 ] 18:28 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]