برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

همه چیز درباره ی ٰشروع برنامه نویسی برای کودکان

یک ابزار بسیار پیچیده با گزینه های بسیا شروع برنامه نویسی برای کودکان ر. آموزش هایی برای کمک به شما برای شروع وجود دارد. شاید من از این به عنوان یک "حمله اول" استفاده نمی کنم، اما چیزی است که باید برای حمله دوم در نظر گرفت.

 

همچنین یک کتاب الکترونیکی رایگان برای ایجاد بازی‌ها با پایتون وجود دارد که می‌گوید: «نوشته شده تا برای بچه‌های 10 تا 12 ساله قابل درک باشد، اگرچه برای هر کس در شروع برنامه نویسی برای کودکان  هر سنی که قبلاً برنامه‌نویسی نکرده است عالی است»:

 

با پایتون اختراع کنید

یکی از دوستان پیشنهاد کرده است که این یک معرفی خوب است.

 

یک چیز دیگر که باید امتحان کنید این است:

 

Codecademy.com

شعار این است: "Codecademy ساده ترین راه برای  شروع برنامه نویسی برای کودکان یادگیری نحوه کدنویسی است. این تعاملی، سرگرم کننده است، و شما می توانید آن را با دوستان خود انجام دهید."

 

MIT App Inventor

تابستان امسال دوقلوهای من (12 ساله) با استفاده از MIT App Inventor در کلاس شرکت کردند. این یک سیستم چشمگیر برای ایجاد برنامه های ساده در دستگاه های اندرویدی است. این دوقلوها در روز اول برنامه‌های ساده اندرویدی ایجاد می‌کردند و خودشان هم دسته‌ای از برنامه‌ها را ساختند. آنها واقعا از آن لذت بردند!

 

MIT App Inventor

 

اگر می‌خواهید مقدمه‌ای داشته باشید، می‌توانید ویدیوهای مقدماتی زیادی مانند موارد زیر پیدا کنید:

 

 

 

ساخت وب سایت

اگر فرزند شما بخواهد وب سایت بسازد چه؟ اکنون این ی شروع برنامه نویسی برای کودکان  ک قلمرو برنامه نویسی است. در اینجا یک تجربه آموزشی رایگان و جامع است که من دیده ام:

 

پروژه اودین

باز هم، این برای بچه های کوچک نیست، اما قطعا برای نوجوانان با استعداد ممکن است. زمینه های زیادی را پوشش می دهد: HTML، CSS، Ruby on Rails، جاوا اسکریپت، و غیره. شروع برنامه نویسی برای کودکان  اگر فرزند شما واقعاً از این چیزها لذت می برد، این می تواند یک مسیر شغلی باشد - فرصت های زیادی در بازار کار موجود است.

 

یک وب سایت ساده، بدون هیچ گونه برنامه نویسی، چطور؟ من وردپرس را توصیه می کنم. از اینجا می توانید با آن شروع کنید:

 

وردپرس: یک راه ساده و سریع برای ایجاد یک وب سایت

شما می توانید کارهای شگفت انگیزی را بدون هیچ آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان  کدی انجام دهید. اما اگر بچه "فنی" باشد و دوست دارد همه چیز را کنار هم بگذارد، واقعا کمک می کند.

 

برنامه نویسی واقعی - کلاس جاوا استنفورد

پسرم (حدود 13 سال) شروع به استفاده از کلاس آنلاین رایگان  شروع برنامه نویسی برای کودکان جاوا استنفورد کرد و از آن بهره زیادی برده است. این کلاس شامل سخنرانی های یوتیوب و تکالیف کلاسی است که مفاهیم مطرح شده در کلاس را تقویت می کند. محیط برنامه نویسی مورد استفاده در کلاس Eclipse نام دارد. Eclipse یک ابزار توسعه با امکانات کامل با یک دیباگر عالی است و همچنین رایگان است. این کلاسی است که پسرم رفت:

 

مقدمه ای بر علوم کامپیوتر | روش برنامه نویسی

 

همچنین ببینید:

 

CS106A: روش‌های برنامه‌نویسی

 

پسر ما برای انجام اولین تکالیف نیاز به تشویق کمی از سوی والدینش داشت (یعنی ضرب الاجل‌ها) اما زمانی که به تکلیف برنامه‌نویسی شماره 4 رسید (نوشتن کد بازی به نام «برک‌آوت») کاملاً درگیر بود و آن را تمدید کرد. بازی اساسی در تعدادی از جهت ها بدون هیچ درخواستی از ما. من احساس می کنم این کلاس به او ماهیت برنامه نویس "واقعی" بودن را آموخت.

 

استنفورد کلاس های زیادی برای کاوش دارد - برای لیست  شروع برنامه نویسی برای کودکان کلیک کنید. پیشنهادات آنها منبع ارزشمندی برای هر کسی است که مایل به یادگیری برنامه نویسی است.

 

هنگامی که با جاوا راحت باشید، امتحان کردن چیزی شبیه به این ممکن است جالب باشد - ترکیبی از Greenfoot و Java:

 

 

برنامه نویسی واقعی – برنامه نویسی C و C++

زبان های برنامه نویسی C و C++ دو زبان برنامه نویسی پرکاربرد در جهان هستند. کامپایلرهای رایگانی وجود دارند که به راحتی در دسترس هستند و اطلاعات آموزشی زیادی را می توان به صورت رایگان پیدا کرد. در اینجا دو منبع وجود دارد که می تواند به شما در شروع کار کمک کند:

 

مبانی برنامه نویسی C

برنامه نویسی C و برنامه نویسی C++

Google دوست شماست و می تواند به شما کمک کند تا چیزهای زیادی را پیدا کنید.

 

آموزش نوشتن برنامه های آیفون و آیپد

نوشتن برنامه برای آیفون و آیپد برای افراد تازه کار نیست، اما قطعاً دانش‌آموزان دبیرستانی و دبیرستانی اگر در برنامه‌نویسی مهارت داشته باشند، می‌توانند به آن تسلط پیدا کنند. و مخاطبان این برنامه‌ها از طریق اپ استور که اپل کار می‌کند بسیار زیاد است. اگر می خواهید شروع کنید مراحلی را که باید انجام دهید در اینجا آمده است:

 

مرحله 1 – مرحله 1 خرید یک کامپیوتر مک از اپل است تا بتوانید برنامه ها را کامپایل کنید. ارزان ترین نقطه ورود یک مک مینی با قیمت 600 دلار است. مک بوک پرو لپ تاپی است که حدود دو برابر قیمت دارد.

 

مرحله 2 - هنگامی که صاحب یک مک هستید، به Mac App Store بروید و XCode را دانلود کنید. رایگان است. این بسته شامل محیط توسعه، کامپایلر، SDK و کتابخانه ها و یک شبیه ساز است تا بتوانید برنامه های خود را روی آیفون ها و آیپدهای شبیه سازی شده تست کنید.

 

مرحله 3 - اپل مجموعه ای از آموزش های مقدماتی را ارائه می دهد:

 

از امروز شروع به توسعه برنامه های iOS کنید

 

ایجاد اولین برنامه iOS شما - سلام، جهان

 

ایجاد دومین برنامه iOS شما - Storyboards

 

سومین برنامه iOS شما: iCloud

 

مرحله 4 - در کلاس Stanford در مورد توسعه برنامه شرکت کنید: CS 193P iPhone Application Development. این اولین سخنرانی است:

 

 

مرحله 5 - هنگامی که اولین برنامه خود را توسعه دادید، نوبت به ارسال اولین فروشگاه App شما می رسد - برای پیوستن به برنامه توسعه دهندگان اپل برای انجام این مرحله باید 99 دلار بپردازید.

 

Google می تواند به شما کمک کند تا تقریباً به هر سؤال یا مشکلی که در حال یادگیری با آن برخورد می کنید پاسخ دهید.

 

در مورد برنامه های اندروید چطور؟

پس از صحبت در مورد برنامه های اپل، Start programming for kids  منصفانه است که در مورد پلتفرم اندروید نیز صحبت کنیم. اچ

[ بازدید : 4 ]

[ شنبه 18 فروردين 1403 ] 17:39 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]