برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

اهمیت شروع برنامه نویسی برای کودکان

توابع anced: دانش خود را در مورد توابع شروع برنامه نویسی برای کودکان  با آموزش نحوه ارسال پارامترها و دریافت مقادیر بازگشتی گسترش دهند.

 

بازگشت: مفهوم توابعی که خود را فراخوانی می کنند را بررسی کنید و به آنها کمک کنید تا مسائل پیچیده را با استفاده از رویکردهای بازگشتی حل کنند.

 

مدیریت رویداد: به آنها بیاموزید که چگونه به  شروع برنامه نویسی برای کودکان رویدادهای مختلف به شیوه‌ای پیچیده‌تر پاسخ دهند، مانند کلیک‌های ماوس، ورودی‌های صفحه کلید، یا تعاملات لمسی.

 

API ها: به آنها نشان دهید که چگونه رایانه ها می توانند برای اشتراک گذاری داده ها و قابلیت ها با استفاده از رابط های برنامه نویسی برنامه یکپارچه شوند.

 

مدیریت فایل: ورودی و خروجی فایل را معرفی کنید،  شروع برنامه نویسی برای کودکان به آنها یاد دهید که چگونه از فایل ها بخوانند و بنویسند، که برای ذخیره و بازیابی داده ها بسیار مهم است.

 

مفاهیم هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML): اصول اولیه هوش مصنوعی و ML را از طریق پروژه های تعاملی مانند تشخیص تصویر یا چت ربات های ساده معرفی کنید. راه های مثبت زیادی برای استفاده از هوش مصنوعی در عین ایمن بودن وجود دارد.

 

راه های دیگر برای آموزش برنامه نویسی به کودکان

منابع مختلفی برای کمک به شما در آموزش کدنویسی به فرزندتان وجود دارد. در اینجا تعدادی از موارد مورد علاقه ما برای مبتدیان آورده شده است.

 

کلاس های کدنویسی

کلاس های خود گام یا کلاس های زنده و تحت رهب شروع برنامه نویسی برای کودکان ری مربی وجود دارد. اگر فرزند شما به حمایت بیشتری نیاز دارد یا فقط می‌خواهد سریع یاد بگیرد شروع برنامه نویسی برای کودکان ، یک برنامه کدنویسی ساختاریافته با معلمان را توصیه می‌کنیم که در هر مرحله به او کمک می‌کنند.

 

لوگوی آبی CodeWizardsHQ

CodeWizardsHQ

 

سن: 8-18

 

CodeWizardsHQ بهترین کلاس های کدنویس شروع برنامه نویسی برای کودکان ی آنلاین را برای کودکان و نوجوانان 8 تا 18 ساله دارد. بچه‌ها با مربیان پرشور و زنده در کلاس‌های گروهی کوچک کار می‌کنند  آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان  تا اصول کدنویسی را بیاموزند و به زبان‌های کدنویسی مسلط شوند. آنها پروژه های سرگرم کننده را در هر کلاس کامل می کنند و به پشتیبانی کل راه دسترسی دارند.

 

دانش آموزان با Scratch، HTML & CSS، JavaScript، WordPress، Responsive Design، App Development، Python، MySQL و Git آشنا می شوند. کلاس های کدنویسی برای بچه های دبستان، راهنمایی یا دبیرستان در دسترس است. همچنین کلاس‌های کدنویسی بعد از مدرسه و اردوی تابستانی کدنویسی برای بچه‌ها وجود دارد.

 

قلع و قمع

تینکر

 

سن: 4-14

 

Tynker یکی از بهترین وب سایت های برنامه نویسی برای بچه های برنامه نویسی آنلاین است. این برای بچه‌ها ایجاد شده است تا بازی‌ها و برنامه‌های خود را بسازند و در کلاس‌های برنامه‌نویسی بلوک و کلاس‌های مبتنی بر متن تدریس کنند. دوره های برنامه نویسی مبتنی بر بازی و فضایی با بیگانگان فضایی و کشتی های موشکی است.

 

آنها مجموعه ای از دوره های مربوط به بازی محبوب Minecraft را دارند که به بچه ها در مورد حالت ها و پوسته ها، نحوه ایجاد مدها و نحوه ساخت بازی های Minecraft چند نفره آموزش می دهد. هیچ برنامه درسی ساختاری در Tynker وجود ندارد، بنابراین بچه ها با سرعت خودشان پیشرفت می کنند. بچه ها می توانند از مرحله مبتدی یا پیشرفته شروع کنند.

 

بازی های کدنویسی

بچه ها از بازی کردن لذت می برند و یک بازی کدنویسی یکی از راه های ترکیب بهترین هر دو کلمه است. این بازی ها مهارت های برنامه نویسی را آموزش می دهند و آن را نیز سرگرم کننده می کنند.

 

لوگو خراش

خراش

 

سن: 8-16 سال

 

Scratch که توسط مربیان MIT طراحی شده است، یک زبان برنامه نویسی و پلتفرم با یک جامعه آنلاین است که در آن کودکان می توانند اصول اولیه کدنویسی را بیاموزند و همچنین به سمت موضوعات و مفاهیم پیشرفته تر بروند. Scratch از بلوک‌های کشیدن و رها کردن برای ایجاد برنامه‌ها استفاده می‌کند، بنابراین حتی برای کودکان خردسال نیز آسان است.

 

بچه ها برنامه نویسی مبتنی بر متن را در اسکرچ نمی آموزند، اما مفاهیم اساسی مورد نیاز برای انجام آن را درک خواهند کرد. در Scratch امکان ساخت بازی ها، داستان ها و انیمیشن های تعاملی وجود دارد. بچه ها همچنین می توانند پروژه های خود را به اشتراک بگذارند و پروژه های دیگر را ریمیکس کنند.

 

کد میمون، وب سایت برنامه نویسی برای کودکان

CodeMonkey

 

سن: 5-14 سال

 

CodeMonkey یک پلت فرم برنامه نویسی است که در آن بچه ها از طریق یک محیط جذاب بازی مانند کدنویسی را یاد می گیرند. این در ابتدا به عنوان یک منبع کلاس درس برای معلمان طراحی شده بود. علاوه بر یک برنامه مبتنی بر وب، کودکان می توانند از برنامه های تلفن و تبلت استفاده کنند.

 

CodeMonkey بینش‌های مختلفی را برای شما فراهم می‌کند که به شما کمک می‌کند پیشرفت فرزندتان را نظارت کنید و همچنین یادگیری او را ارزیابی کنید، حتی اگر کاملاً با علوم کامپیوتر آشنا نباشید. بچه ها می توانند کدگذاری بلوک، کدگذاری متن، CoffeeScript و Python را یاد بگیرند. حتی بچه های 5 ساله هم می توانند برنامه نویسی را برای حل پازل های داربستی شروع کنند و بازی های خود را بسازند.

 

بازی های کدنویسی بیشتری برای بچه ها پیدا کنید.

 

برنامه های کدنویسی

قابل کدگذاری

کد پذیر

 

سن: 4-10

 

Kodable یک منبع آنلاین برای والدین و مربیان در سراسر جهان است. دروس هر دو بخش روی صفحه و خارج از صفحه را با هم ترکیب می کنند. Kodable موضوعات علوم کامپیوتر را به مفاهیم اساسی تقسیم می کند که بچه ها می توانند برای زندگی از آنها استفاده کنند، از جمله جاوا اسکریپت و رباتیک.

 

از طریق بازی های تعاملی، بچه ها می توانند عشق به یادگیری را تقویت کنند. آنها استانداردهایی را با دقت طراحی کرده اند، بنابراین می توانید اطمینان حاصل کنید که سرگرمی به آنها کمک می کند تا برای مفاهیم آموزشی عالی آماده شوند. همچنین با اپلیکیشنی که دارای بازی های سفارشی ساخته شده است متصل می شود.

 

هاپسکاچ

هاپسکاچ

 

سن: 9-15

 

Hopscotch پلتفرمی برای کودکان است تا پروژه ها را بررسی کنند و یاد بگیرند که چگونه کدنویسی کنند و بازی های خود را با بیش از 10 میلیون دانلود بسازند. دانش‌آموزان می‌توانند به پروژه‌های دیگران دسترسی داشته باشند و بازی کنند، آن را تغییر دهند، یا دوباره میکس کنند و از طریق انجمن کاملاً تعدیل‌شده Hopscotch، الهام‌بخش و همکاری کنند.

 

این برنامه همچنین شامل آموزش‌های ویدیویی Start programming for kids  دقیقی است که به آنها یاد می‌دهد چگونه بازی‌های محبوب بسازند و تفاوت آن افزایش یابد

[ بازدید : 4 ]

[ شنبه 18 فروردين 1403 ] 17:23 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]