برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

چرا آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان اهمیت د ارد

 چرا آموزش کار با برنامه اس 

کودکان متفاوت از بزرگسالان یاد می گیرند، بنابراین آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان  اگر بخواهیم کدنویسی را به آنها آموزش دهیم، باید از رویکردی متناسب با نیاز آنها استفاده کنیم. دوره‌های برنامه‌نویسی بزرگسالان معمولاً با توضیح بلوک‌های ساختمانی مانند انواع داده‌ها، متغیرها و توابع شروع می‌شوند، اما این روش آموزشی برای اکثر بچه‌ها مناسب نیست.

 

زبان‌های بلوک بصری با آشنا کردن زبان‌آموزان با کدنویسی به کمک بلوک‌های ساختمانی بصری، راه‌حلی برای این موضوع ارائه می‌کنند. زبان‌های بلاک (که گاهی زبان‌های حبابی نیز آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان  نامیده می‌شوند) به جای نحو، بر منطق تمرکز می‌کنند و از طریق پروژه‌های خلاقانه کدنویسی را آموزش می‌دهند.

 

تعداد انگشت شماری از برنامه های عالی آموزش زبان های بلوک، مانند Scratch، Code.org، و Tynker، در شبکه در دسترس هستند (Scratch و Code.org رایگان هستند و Tynker با قیمت مناسب عرضه می شود).

 

همچنین بخوانید: 5 افسانه در مورد آموزش کدنویسی به کودکان

 

یکی از بهترین چیزها در مورد آنها این است که لزوماً مجبور آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان نیستید برنامه نویس باشید تا به فرزندان خود کمک کنید تا با آنها شروع کنند. در این مقاله، نگاهی به Scratch خواهیم داشت، یک زبان بصری که توسط گوگل و آزمایشگاه رسانه MIT توسعه یافته است.

 

صفحه اصلی را خراش دهید

شروع کنید

Scratch یک زبان برنامه نویسی است که برای اهداف آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان آموزشی ایجاد شده است و در آن شما باید بلوک ها را به هم بچسبانید تا پروژه های مختلفی مانند انیمیشن ها، بازی ها و داستان های تعاملی ایجاد کنید.

 

 

اسکرچ در درجه اول برای کودکان و نوجوانان بین 8 تا 16 سال ایجاد می شود، اما در برخی موارد می تواند برای کودکان کوچکتر و بزرگسالان نیز کار کند.

 

Scratch به بیش از 40 زبان در دسترس است، آخرین آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان نسخه آن Scratch 2 است که در مرورگرهای وب جدیدتر روی ماشین‌های Windows، Mac و Linux اجرا می‌شود. اگر با سیستم مورد نیاز مشکل دارید، می توانید از نسخه قبلی آن یعنی Scratch 1.4 نیز استفاده کنید.

 

همچنین بخوانید: 10 ابزار برای آموزش اصول برنامه نویسی به کودکان

 

می توانید از Scratch به 3 روش مختلف استفاده کنید:

 

یک حساب کاربری آنلاین ایجاد کنید و از ویرایشگر آنلاین استفاده کنید. اگر این مورد را انتخاب کنید، می توانید پروژه های خود را به صورت آنلاین ذخیره کنید و آنها را با انجمن Scratch به اشتراک بگذارید.

از ویرایشگر آنلاین به صورت ناشناس استفاده کنید. اگر این  آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکانرا انتخاب کنید، می توانید پروژه های خود را فقط در رایانه خود ذخیره کنید.

ویرایشگر اسکرچ آفلاین را دانلود کنید و به صورت محلی کار کنید.

برای شروع، روی Create menu در نوار منوی بالا کلی Learning how to work with the Scratch program for children ک کنید و ویرایشگر Scratch روی صفحه نمایش شما ظاهر می شود.کرچ برای کودکان اهمیت د ارد

[ بازدید : 3 ]

[ شنبه 26 اسفند 1402 ] 10:42 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]