برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

کتاب آموزش برنامه نویسی برای کودکان

همچنین جذاب بودن یک کتاب از نظر بصری کتاب آموزش برنامه نویسی برای کودکان  بسیار مهم است، به خصوص برای بچه هایی که برای اولین بار در حال یادگیری کدنویسی هستند. بسیاری از بهترین کتاب‌های کدنویسی برای کودکان دارای تصاویر رنگارنگ در هر صفحه هستند که کودکان را متمرکز و علاقه مند نگه می‌دارد.

دانش مفید و قابل انتقال را ارائه می دهد

یادگیری یک زبان خاص به اندازه درک مفاهیم اساسی کدنویسی مهم نیست. کدنویس های مبتدی می توانند تقریباً با هر زبانی شروع کنند و با کمترین مشکل به زبان های دیگر منتقل شوند. چند زبان وجود دارند که ممکن است برای بچه ها نامناسب باشند، مانند C و C++، زیرا حتی بسیاری از زبان آموزان بزرگسال با یادگیری این زبان ها مشکل دارند.

توصیه می شود: بازی های کتاب آموزش برنامه نویسی برای کودکان  برنامه نویسی برای کودکان بهترین کتاب های برنامه نویسی کامپیوتری برای کودکان بر اساس زبان

Scratch یک زبان برنامه نویسی بلوک محبوب است که برای کودکان طراحی شده است. یادگیری آن آسان است و کودکان را با کدنویسی در قالبی آسان برای درک آشنا می کند. پس از کاوش کامل اسکرچ، بسیاری از بچه ها آماده خواهند بود تا به زبان های مبتنی بر متن مانند پایتون پیشرفت کنند.

بهترین چون: کتاب کار بسیار بصری که وظایف را مرحله به مرحله در Scratch نشان می دهد. بیشتر شبیه کتاب مصور می خواند تا کتاب درسی، اما شرطی ها، معادلات ریاضی و مهارت های برنامه نویسی اولیه را آموزش می دهد. بچه‌ها می‌توانند بازی‌هایی بسازند که به اشتراک بگذارند و دانش خود را با آزمون‌هایی برای هر بخش آزمایش کنند. دنبال کردن آن آسان است و بچه ها می توانند کتاب آموزش برنامه نویسی برای کودکان  از این پروژه ها برای الهام بخشیدن به ایده های خود نیز استفاده کنند.

بهترین زیرا: این کتاب تقریباً 300 صفحه ای همه چیزهایی را که یک کدنویس مبتدی باید درباره زبان اسکرچ بداند را پوشش می دهد. با هدایت بچه ها به وب سایت Scratch شروع می شود و قبل از اینکه بیش از دو صفحه از فصل اول را بخوانند، کدنویسی می کنند. خوانندگان در مورد متغیرها، شرط ها، لیست ها و سایر اجزای کلیدی کدنویسی یاد می گیرند. پس از اتمام این کتاب، بچه ها درک کاملی از اسکرچ و اصول برنامه نویسی خواهند داشت که تقریباً برای هر زبانی کتاب آموزش برنامه نویسی برای کودکان  کاربرد دارد.

بهترین زیرا: برای ایجاد یک پایه محکم در Scratch و دانش کلی برنامه نویسی، Scratch for Kids به خوانندگان می آموزد که چگونه شخصیت های خود را طراحی و متحرک کنند. آنها در حین ساخت 16 پروژه، در مورد متغیرها، دستورات if/then، حلقه ها و منطق برنامه نویسی اولیه یاد می گیرند.

بهترین دلیل: برای بچه هایی که هنوز برای یادگیری Scratch خیلی جوان هستند، ScratchJr وجود دارد، یک زبان برنامه نویسی بلوک حتی ساده تر. این راهنمای کوتاه، بچه‌ها را با ScratchJr آشنا می‌کند، آن‌ها را در چندین کتاب آموزش برنامه نویسی برای کودکان  پروژه سرگرم‌کننده راهنمایی می‌کند، و درک محکمی از برنامه‌نویسی که در تمام تلاش‌های برنامه‌نویسی آینده‌شان استفاده خواهند کرد، ایجاد می‌کند.

بهترین زیرا: این کتاب مکمل برنامه کدنویسی Scratch است و بچه ها را از طریق اصول برنامه نویسی و آزمایش ها راهنمایی می کند. کودکان از این کتاب لذت خواهند برد زیرا از سبک کمیک بوک استفاده می کند و شامل پروژه هایی است که از بازی های آرکید کلاسیک الهام گرفته شده است.

فرزند شما می تواند کدنویسی را از خانه کتاب آموزش برنامه نویسی برای کودکان  یاد بگیرد.کلاس‌های برنامه‌نویسی آنلاین و زنده ما را برای کودکان بدون خطر امتحان کنید.کتاب های پایتون برای کودکان

وقتی صحبت از زبان های برنامه نویسی ساده مبتنی بر متن برای مبتدیان می شود، هیچ چیز بهتر از پایتون نیست. همچنین قدرتمند است و برای انواع نرم افزارها، از جمله برنامه های کاربردی برای وب، کار می کند. ما اغلب پایتون را برای بچه‌ها توصیه می‌کنیم و آنها معمولاً از شنیدن اینکه دومین موتور جستجوی بزرگ جهان، یوتیوب، روی پایتون کار می‌کند، هیجان‌زده می‌شوند.

بهترین زیرا: تعداد کمی از کتاب‌ها در مورد پایتون یا هر زبان برنامه‌نویسی کتاب آموزش برنامه نویسی برای کودکان  به اندازه پایتون برای کودکان کامل و در عین حال آسان هستند. مطالب این کتاب برای بچه های دبستانی مناسب است، اما حتی برای بسیاری از زبان آموزان بزرگسال نیز به اندازه کافی دقیق است. فصل اول دانلود و نصب پایتون را شامل می شود. از آنجا، کتاب محیط برنامه نویسی پایتون را توصیف می کند، که به سادگی رابطی است که برای نوشتن کد استفاده می شود. سپس به خوانندگان کتاب آموزش برنامه نویسی برای کودکان  نشان می دهد که چگونه برنامه های خود را ذخیره کنند و مقدار زیادی از دانش مهم برنامه نویسی را پوشش می دهد.

[ بازدید : 32 ]

[ دوشنبه 17 بهمن 1401 ] 18:59 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]