برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

آموزش برنامه نویسی

مفاهیم رمزگذاری بحرانی شامل ورودی ها و آموزش برنامه نویسی خروجی ها، حلقه ها، توابع، عبارات شرطی و متغیرها هستند.شروع تبلیغات خبرنامهدستی که تلفنی با خبرنامه هفتگی روی صفحه در دست داردخلاصه هفتگی ما را که باید بخوانید

برای هفته نامه Edutopia، خبرنامه ضروری ما که حاوی نکات و استراتژی های قدرتمند متناسب با علایق حرفه ای شما است، ثبت نام کنید.اکنون مشترک شویدپایان تبلیغات خبرنامهمرحله 2: ابزار مناسب برای کار را انتخاب کنید

منبعی که برای آموزش کدنویسی استفاده می کنید باید آموزش شما را تقویت کند و دانش آموزان را فراتر از دستورالعمل های گام به گام دنبال کند. علاوه بر این، باید آنها را در مفاهیم اصلی کدگذاری ذکر شده در بالا مستقر کند و به آنها اجازه دهد تا اثرات هر خط کد اجرا شده را در زمان واقعی ببینند. این برای آنها لحظات موفقیت، ایجاد اعتماد به نفس و تمایل برای مقابله با وظایف پیچیده تر برنامه نویسی را فراهم می کند.

این ابزارها با منابع برنامه درسی ارائه می شوند که می توانید آنها را با درس های کدنویسی خود تطبیق دهید:Code.org: مقدمه‌ای بر برنامه‌نویسی، بخشی از راهنمای برنامه درسی اصول CS، به شما آموزش برنامه نویسی امکان می‌دهد با استفاده از الگوریتم‌ها و انتزاع برای ترسیم تصاویر، درس‌ها را برای یادگیری اصول برنامه‌نویسی تطبیق دهید.

LittleBits Code Kit: کیت کد راه حلی جامع برای آموزش طراحی بازی ها و اختراعات فیزیکی به بچه ها ارائه می دهد. این برنامه با بیش از 20 ساعت درس مبتنی بر استانداردهای سازگار، ویدئوها، اسلایدهای ارائه، گزارش مخترع، روبریک‌ها و آموزش‌های کد ارائه می‌شود که به مفاهیم کلیدی کدنویسی در کنار کدنویسی مبتنی بر بازی می‌پردازد.

Scratch for Educators: پلتفرم Scratch با انبوهی از منابع و آموزش ها، ابزارهایی را برای مربیگری دانش آموزان در برنامه نویسی داستان های تعاملی، بازی ها و انیمیشن ها در اختیار معلمان قرار می دهد.

مرحله 3: از مدل کارگاه استفاده کنیدبه احتمال زیاد، همه دانش آموزان ایرانیان سایبر ما در یک سطح کدنویسی نخواهند کرد. هنگامی که اصول کدنویسی را می‌دانیم و منبعی برای آموزش داریم، مهم آموزش برنامه نویسی است که از استراتژی‌های آموزشی درستی برای دستیابی به همه آنها استفاده کنیم.

برای این منظور، من دوست دارم از مدل کارگاهی (WM) که توسط کارمن فارینا و لوسی کالکینز توسعه یافته است استفاده کنم. ساختار WM به من این امکان را می‌دهد که یادگیری را سازماندهی و نظارت کنم و در عین حال به دانش‌آموزانم کمک می‌کنم تا با ایجاد شایستگی در کدنویسی، مسئولیت بیشتری نسبت به تسلط خود داشته باشند. درگیر کردن آنها در این ساختار همچنین منجر به افزایش اعتماد به نفس و تمایل به گسترش قابلیت های فرضی آنها برای مهارت چند لایه کدنویسی می شود.

در اقتباسی که از WM دارم، درس‌های کوچکی را برگزار می‌کنم و به گروه‌هایی از دانش‌آموزان اجازه می‌دهم برنامه‌هایی ایجاد کنند و مهارت‌های کدنویسی خود را با فعالیت‌های مناسب برای سطوح مختلف خود ایجاد کنند. معلمان می توانند با مشارکت در چرخش ایستگاه های زیر در ساختار WM، یادگیری را برای یادگیرندگان آموزش برنامه نویسی تازه کدنویسی تسهیل کنند:

کدنویسی با معلم: برای یادگیرندگانی که بسیار جدید هستند، داشتن مدل و مربی من در کنارشان این اطمینان را به آنها می دهد که آنها نیز می توانند اولین برنامه خود را کدنویسی کنند.

برنامه نویسی جفتی: برنامه نویسی زوجی (PP) یک استراتژی است که توسط توسعه دهندگان نرم افزار و دانش آموزان در کلاس های CS برای یادگیری مشترک و تکمیل پروژه های بزرگ و پیچیده استفاده می شود. هنگامی که هر دو شریک تازه کار هستند، استراتژی PP دارای قابلیت بالایی استمشکلات اساسی، بنابراین حتماً سرفصل ها را تهیه کنید و برای بررسی مکرر معلمان و بازتاب دانش آموزان وقت بگذارید.

یادگیری مفاهیم اصلی با استفاده از آموزش‌های شخصی‌سازی‌شده: از آنجایی که دانش‌آموزان با مفاهیم اصلی و edtech اعتماد بیشتری به دست می‌آورند، به آنها اجازه می‌دهم تا با استفاده از آموزش‌هایی که به مهارت‌های کدنویسی خاص (یعنی حلقه‌ها، توابع و غیره) می‌پردازند، به طور مستقل تسلط بیشتری کسب کنند. باز هم، از آنها بخواهید از روبریک ها استفاده کنند و چک-این های مکرر را ارائه دهند.

کدنویسی یک مهارت چند لایه است که برای دستیابی به تسلط نیاز برنامه نویسی به زمان، صبر، استفاده مؤثر از edtech و استراتژی های صحیح دارد. علاوه بر این، ایجاد یک دانشمند کامپیوتر می تواند تا 25 سال طول بکشد - این نمی تواند در یک کلاس، درس یا ترم اتفاق بیفتد. بنابراین، تدریس خود را بر روی مبانی متمرکز کنید، ظرفیت دانش آموزان را افزایش دهید و آنها را به جایی که باید 

[ بازدید : 34 ]

[ يکشنبه 11 دی 1401 ] 8:27 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]