برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

آموزش الگوریتم وفلوچارت

در گروهی از یادگیرندگان، دریافت الگوریتم متفاوت، آموزش الگوریتم وفلوچارت اما درست، ایجاد شده توسط هر یک از آنها کاملاً ممکن است. در این مرحله، تصدیق درستی آنها مهم است، اما همچنین تشویق به گفتگو و مقایسه مزایای هر رویکرد است. این تفکر درجه بالاتری است که برنامه نویسان برای ارزیابی "بهترین" رویکرد و در عین حال آگاهی از جایگزین ها به آن نیاز دارند.

چرا الگوریتم ها اینقدر مهم هستند؟

بسته به جایی که از آنها استفاده می شود، عملکرد الگوریتم شما می تواند تأثیر قابل توجهی بر میزان مفید بودن آن داشته باشد. جنبه های مختلف عملکرد الگوریتم در موارد مختلف مهم است:

الگوریتمی که مسیری را که یک آموزش الگوریتم وفلوچارت سیستم Sat-Nav دنبال می‌کند تولید می‌کند، می‌تواند از بین مسیرهای مختلف از A تا B انتخاب کند. برای تجربه کاربر توصیه می‌شود مسیر بهینه را دریافت کنند: کاربر از مسیری که یک مسیر را طی می‌کند راضی نخواهد بود. یک ساعت بیشتر از زمان لازم با این حال، تا زمانی که به مقصد برسد، بعید به نظر می‌رسد که کاربر خیلی اهمیت دهد که سفرش یک دقیقه بیشتر طول بکشد.

در مقابل، الگوریتم‌های حاکم بر رفتار یک خودروی خودران، بر اساس داده‌های حسگر موجود، تصمیم‌هایی را در چند ثانیه اتخاذ می‌کنند. یک تصمیم بد توسط الگوریتم می تواند پیامدهای مرگ و زندگی داشته باشد، بنابراین این الگوریتم ها باید قوی و قابل اعتماد باشند.

هر بار که جستجوی وب انجام می دهید، موتور جستجو از الگوریتمی برای رتبه بندی مرتبط ترین صفحات برای آن جستجو استفاده می کند. در این موردکاربر به دقت نتایج آموزش الگوریتم وفلوچارت جستجو و همچنین سرعت جستجو اهمیت می دهد. کیفیت تجربه جستجو ممکن است بر محبوبیت آن موتور ایرانیان سایبر جستجو و در نهایت پولی که یک شرکت می تواند از آن به دست بیاورد تأثیر بگذارد.

مشکل حل شد؟

همانطور که دیدیم الگوریتم ها همه جا هستند، اما این بدان معنا نیست که آنها کاملاً درک شده اند. دور از آن! در حالی که مشکلات زیادی وجود دارد که با استفاده از الگوریتم‌ها و الگوریتم‌های «استاندارد» فراوان حل شده‌اند، هنوز کار برای انجام دادن وجود دارد. به عنوان یک جامعه، ما در حال یافتن مشکلات جدیدی هستیم که می توانیم با الگوریتم هایی در علم، پزشکی، هنر، سیاست و هوش مصنوعی حل کنیم.

 الگوریتم های جدید مدام در حال اختراع و بهبود الگوریتم های موجود هستند. برای ادامه این کار، جهان به دانشمندان کامپیوتر بیشتری نیاز دارد. الگوریتم ها مجموعه ای از مراحل و تصمیماتی هستند که برای حل یک مسئله یا انجام یک عمل تکمیل می شوند. الگوریتم ها دارای پیچیدگی آموزش الگوریتم وفلوچارت هستند، از نسبتاً ساده، مانند دستور پخت، تا بسیار پیچیده، مانند برنامه هایی که مسیرهای پرواز را در هوانوردی ایجاد می کنند.

درک مجموعه ای از مراحل و تصمیماتی که الگوریتم ها را تشکیل می دهند، جزء مهم فناوری های دیجیتال است. توانایی تولید و تفسیر الگوریتم ها برای دانش آموزان برای ایجاد راه حل های دیجیتال ضروری است.

برای حمایت از دانش آموزان برای شروع درک پیچیدگی و جنبه ترتیبی الگوریتم ها، معلمان می توانند به دانش آموزان در ایجاد نمودارهای جریان کمک کنند. مثال زیر بر اساس ویدیوی "الگوریتم ها چیست؟" است و از مشکل ساخت ساندویچ گیاهی استفاده می کند.

معلم ویدیوی "الگوریتم ها چیست؟" را به کلاس ارائه می دهد.معلم و دانش آموزان با هم تعریفی برای «الگوریتم ها» از محتوای ارائه شده در ویدیو می سازند.

معلم توضیح می دهد که الگوریتم ها را می توان به صورت نمودارهای جریان نشان داد و از نمادهای استاندارد استفاده می کند.معلم یک نمودار جریان اولیه را به کلاس ارائه الگوریتم وفلوچارت می دهد و به صراحت نمادهای استاندارد مورد استفاده در نمودار جریان را آموزش می دهد. مثلا:تابع نمادیک بیضی شکلبیضی شکل

برای شروع یا پایان یک نمودار جریان استفاده می شودمتوازی الاضلاعمتوازی الاضلاعبرای ورودی و خروجی استفاده می شودک مستطیل

[ بازدید : 28 ]

[ پنجشنبه 19 آبان 1401 ] 15:04 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]