برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

برنامه نویسی برای کودکان

برنامه نویسی دیگر فقط مختص nard های فناوری نیست. دانش پایه برنامه نویسی مهم است ، به هر حال ، زمینه های زندگی بیشتر و بیشتر بر اساس نرم افزار و الگوریتم ها است. بنابراین به ویژه کودکان باید به صورت دیجیتال روی سن بیایند. والدین چه کاری می توانند انجام دهند تا فرزندانشان نه تنها از این فناوری استفاده کنند ، بلکه واقعاً آن را درک کنند؟ ما معتقدیم: فقط آن را امتحان کنید. انواع مختلفی از برنامه های ساده و رایگان وجود دارد که کودکان می توانند با استفاده از آنها اصول برنامه نویسی را به صورت رایگان و به روشی سرگرم کننده بیاموزند. این برنامه ها برای تقریباً هر سن و سطح تجربه از برنامه وب ساده گرفته تا برنامه برای Android یا iOS گرفته تا بازی های پیچیده برای بارگیری در دسترس هستند.

 

اسکرچ

: Scratch یک محیط و جامعه برنامه نویسی آنلاین است که در آن کودکان با بازی با مفاهیم پشت برنامه نویسی آشنا می شوند.

 

Scratch طبق گفته توسعه دهندگان مناسب برای: ، برای کودکان هشت ساله و بالاتر مناسب است.

 

وقتی نوبت به یادگیری برنامه نویسی می رسد ، یکی از محبوب ترین موارد استفاده از Scratch است. و به حق با استفاده از Scratch ، کودکان می توانند با بازی اصول برنامه نویسی را یاد بگیرند. شما یاد می گیرید که چگونه حلقه ها ، شرایط یا متغیرها بدون کار با کد "واقعی" کار می کنند. در بسیاری از آموزش ها (تمرین ها) شما اصول را گام به گام آموزش می دهید و بعداً از دانشی که به طور خلاقانه آموخته اید در برنامه های خود استفاده می کنید. این امکانات از انیمیشن های ساده گرفته تا داستان های تعاملی و بازی های کوچک را شامل می شود. کودکان همچنین می توانند موسیقی ، تصاویر یا وب کم خود را ادغام کنند. پروژه های تمام شده را می توان در یک انجمن به اشتراک گذاشت. در آنجا کودکان همچنین می توانند پروژه های کاربران دیگر را امتحان کنند و بر روی ایده های پروژه دیگران کار کنند. برنامه نویسی توسط رشته های بلوک یا ماژول ها با کد برنامه ساده انجام می شود. به همین دلیل و پیشرفت گام به گام امکانات ، Scratch مخصوصاً برای برنامه نویسان مبتدی مناسب است. Scratch در هر مرورگر رایج مانند Chrome ، Firefox یا Safari کار می کند. ScratchJr شاخه فرعی (برای کودکان بین پنج تا هفت سال) نیز به عنوان یک برنامه رایگان در دسترس است.

 

APP مخترع

این تمام شد: App Inventor یک محیط برنامه نویسی است که در آن می توانید برنامه های شخصی خود را برای گوشی های هوشمند اندرویدی بکشید و رها کنید و آنها را امتحان کنید.

 

مناسب برای: App Inventor برای جوانان از حدود دوازده سالگی مناسب است.

 

با استفاده از App Inventor ، جوانان می توانند به سرعت و به راحتی برنامه های خود را برای تلفن های هوشمند Android یا رایانه لوحی در مرورگر توسعه دهند. اما حتی کسانی که دستگاه اندرویدی ندارند می توانند برنامه نویسی را یاد بگیرند. یک گوشی هوشمند برای این منظور شبیه سازی شده است. مشابه Scratch ، کاربران با کنار هم قرار دادن بلوک های ساختمانی با دستورات برنامه ریزی می کنند. کسانی که هرگز برنامه نویسی نکرده اند می توانند اصول برنامه نویسی را در بسیاری از آموزش های رایگان (متأسفانه فقط به زبان انگلیسی) بیاموزند. اگر در مراحل اول تسلط دارید ، می توانید برنامه خود را امتحان کنید. آنچه در مورد App Inventor بسیار جالب است این است که می توان برنامه های تمام شده را در تلفن هوشمند بارگیری و با دوستان به اشتراک گذاشت. App Inventor برای شروع کار با توسعه برنامه یا گام بعدی بعد از Scratch مناسب است ، زیرا ایده های پیچیده تری نیز می توانند به عنوان یک برنامه برنامه ریزی شوند. از آنجا که این برنامه فقط به زبان انگلیسی در دسترس است ، ما این برنامه را بیشتر برای کودکان بزرگتر و جوانان توصیه می کنیم.

https://www.codingkids.de/machen/programmieren-fuer-kinder-11-tolle-ideen#app-inventor

برچسب ها: برنامه نویسی , کودکان و نوجوانان ,

[ بازدید : 41 ]

[ جمعه 7 خرداد 1400 ] 16:14 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]