برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

یادگیری پایتون چقدر زمان میبرد؟

چرا پایتون برای بچه ها؟

پایتون برای کودکان دارای یادگیری پایتون چقدر زمان میبرد ویژگی های خاصی است که می تواند برای مبتدیان برنامه نویسی بسیار مفید باشد. اول ، خواندن پایتون برای کودکان نسبتاً آسان است ، به ویژه در مقایسه با سایر زبان های برنامه نویسی. دوم ، یک "پوسته تعاملی" وجود دارد که برنامه ها را می توان برای مشاهده نحوه عملکرد آنها وارد کرد. و سوم ، بریگز توضیح می دهد ، برخی از ویژگی های زبان وجود دارد که فرایند یادگیری را بسیار آسان می کند و با استفاده از آنها می توانید به سرعت انیمیشن های ساده و بازی های خود را ایجاد کنید. به عنوان مثال ، ماژول های مختلفی وجود دارد ، مانند ماژول "Tkinter" ، که با آن می توانید گرافیک  یادگیری پایتون چقدر زمان میبرد و انیمیشن های پیچیده را به راحتی ایجاد کنید. ماژول "لاک پشت" نیز یکی از این ماژول ها است (بریگز ، 2013).

 

لاک پشت پیتون

برخی از مردم احتمالاً می پرسند "لاک پشت پیتون چیست؟" این یک ماژول در زبان برنامه نویسی است. این الهام گرفته از گرافیک لاک پشت است که در زبان ماشین قدیمی لوگو در دهه 1960 استفاده می شد. لاک پشت پایتون برای درک بیشتر پایتون برای کودکان و آموزش اصول برنامه نویسی مفید است. زیرا به طور خاص برای یادگیری طراحی شده است. می توانید طیف یادگیری پایتون چقدر زمان میبرد گسترده ای از اشکال و الگوها را با رنگ های روشن روی صفحه ترسیم کنید. برای مثال ، این تصورات کودکان خردسال را بسیار بیشتر از ردیف های طولانی کد مجذوب می کند.

 

به عنوان مثال ، طرح های ایجاد شده با آن می توانند شبیه این باشند:

 

چک لیست اصول اولیه

بهترین راه برای یادگیری زبان برنامه نویسی جدید این است که قدم به قدم کار کنید. حتی اگر برخی از سطوح کمی بالاتر و دستیابی به آنها دشوارتر باشد ، باز هم مهم است که روی توپ یادگیری پایتون چقدر زمان میبرد بمانید و اجازه ندهید که از دروازه خود منصرف شوید.

 

برای یادگیری اصول اولیه ، iranian cyber  می توانید از چک لیست زیر به عنوان راهنما استفاده کنید:

 

جدول 1: چک لیست مقدماتی پایتون برای کودکان

 

منطقه X ✔️

اپراتورها

محاسبات و همچنین متغیرها

رشته ها ، لیست ها ، چندتایی ها و نقشه ها

نقاشی با استفاده از ماژول لاک پشت

سوالات با استفاده از "اگر" و "دیگری"

حلقه ها را بچرخانید

اتفاقاً ، پین (2015) به والدین توصیه می کند  یادگیری پایتون چقدر زمان میبرد که آن را با فرزندان خود امتحان کنند. او خودش خیلی زود شروع کرد به معرفی دو پسرش با برنامه نویسی و به آنها انگیزه داد تا همه چیز را به تنهایی امتحان کنند: اگر متغیری را تغییر دهم چه اتفاقی می افتد؟ شکل ، رنگ و ظاهر اشیا چگونه تغییر می کند؟

 

این نباید برای والدینی که به هر حال چیزی برای علوم کامپیوتر دارند مشکلی ایجاد کند. اما می تواند شروع خوبی برای والدینی باشد که تا به حال با این موضوع ارتباط چندانی نداشته اند. به این ترتیب آنها می توانند با جهان برنامه نویسی یادگیری پایتون چقدر زمان میبرد به همراه فرزندان خود آشنا شوند و سپس درک کنند که فرزندانشان در مورد حلقه ها و متغیرها در مورد چه چیزی صحبت می کنند.

[ بازدید : 30 ]

[ چهارشنبه 3 شهريور 1400 ] 18:15 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]