برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

آموزش پایتون برای کودکان

هنگام اجرای خط اول ، ابتدا سمت راست معادله اجرا می شود. با وارد کردن رشته "نام شما چیست؟" ، ورودی () را اجرا کنید. 'نمایش داده می شود و جریان برنامه متوقف می شود تا آموزش پایتون برای کودکان زمانی که کاربر ورودی را از طریق پوسته خط فرمان وارد کند.

سپس اجرای برنامه ادامه می یابد و مقدار برگشتی از آن در متغیری به نام nameinput () که در سمت راست برابرها قرار دارد ذخیره می شود. متغیر نام اکنون رشته وارد شده توسط کاربر  آموزش پایتون برای کودکان را نگه می دارد. توجه: نام متغیرها همیشه در سمت چپ علامت مساوی و مقادیری که می خواهید ذخیره کنید همیشه در سمت راست قرار دارد.

بنابراین ، خط زیر اجرا می شود ، با فراخوانی و ارسال رشته () 'Hello' و نام متغیر رشته ای که با کاما جدا شده است. سپس ، در خروجی پوسته ، print () 'Hello' و مقداری که در نام متغیر وجود دارد ، در کنار هم و با فاصله از یکدیگر چاپ می شوند.

در صورت تمایل می توانید رشته ورودی و پیام چاپ شده  آموزش پایتون برای کودکان را تغییر دهید و دوباره دکمه پخش را فشار دهید

 

گسترش مثال - تعداد حروف (اختیاری)

بیایید مثال قبلی را کمی سرگرم کننده تر کنیم!

 

پایتون دارای یک تابع دیگر به نام len () است.

 

len () یک رشته را به عنوان یک آرگومان ورودی می گیرد iranian cyber  و تعداد کاراکترهای آن رشته ، از جمله فاصله ها را برمی گرداند.

 

برای شمارش تعداد نویسه ها در یک نام کاربری آموزش پایتون برای کودکان  مشخص استفاده می شود.

 

فقط روی دکمه پخش کلیک کنید ، نام خود را بعد از س typeال تایپ کنید و Enter را مانند مثال قبلی بزنید.

 

اکنون باید چیزی شبیه به تصویر زیر را مشاهده کنید.

 

 

نتیجه چاپ شده توسط برنامه هنگامی که "Vinícius" رشته ورودی است.

بنابراین ، آنچه در این مثال جدید اتفاق می افتد این است:

 

یک خط جدید در زیر خط اول اضافه شد ، جایی که len () مقدار ذخیره شده در نام متغیر (رشته ای حاوی ورودی کاربر) ارسال می شود.

سپس به صورت داخلی تعداد کاراکترهای آموزش پایتون برای کودکان موجود در رشته ذخیره شده در متغیر نام len () را شمارش می کند و این مقدار را در خروجی برمی گرداند. این خروجی اکنون یک مقدار عددی است و در یک متغیر جدید به نام name_length ذخیره می شود.

من همچنین یک خط جدید در پایین برنامه اضافه کردم. با append print () تماس بگیرید و رشته "Your name has" ، متغیر name_length و یک رشته دیگر "حروف" را ارسال کنید. هر 3 جدا شده با کاما-print () چندین آرگومان  آموزش پایتون برای کودکان می گیرد و می توان آنها را با نمایش رشته مرکب در کنسول اضافه کرد.

[ بازدید : 36 ]

[ چهارشنبه 20 مرداد 1400 ] 20:28 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]