برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

هوش مصنوعی اسکرچ

 

جستجوی اطلاعات، تولید محتوا، ترجمه، تشخیص هوش مصنوعی اسکرچ  سخنان مشوق عداوت و تنفر... هوش مصنوعی مولد (AI) نوید افزایش بهره وری قابل توجه در دنیای رسانه را می دهد.

 

رسانه ها به صورت روزانه ما را همراهی می کنند و پشتیبان دموکراسی هستند: آنها آزادی دارند دیدگاه ها و عقاید مختلف را نشان دهند، فساد و تبعیض را محکوم کنند، اما انسجام اجتماعی و فرهنگی را نیز نشان دهند.

 

در حالی که عموم مردم برای اطلاع رسانی، فرهنگ سازی هوش مصنوعی اسکرچ  و سرگرمی به رسانه ها روی می آورند، رسانه ها نمی توانند از دغدغه های اقتصادی و سودآوری یک صنعت که بر حسب مخاطب و فروش سنجیده می شود فرار کنند. در این زمینه، هوش مصنوعی مولد ابزارهای جدید قدرتمندی را به ارمغان می آورد و بیشتر و بیشتر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

اما مهم است که به یاد داشته باشیم که هوش مصنوعی‌های مولد ایده‌ای ندارند، و نظراتی را تکرار می‌کنند که می‌توانند به‌گونه‌ای که جالب و پوچ هستند مرتب شوند (سپس از «توهمات» سیستم‌های هوش مصنوعی اسکرچ  هوش مصنوعی صحبت می‌کنیم). این هوش مصنوعی‌های مولد نمی‌دانند چه چیزی ممکن است یا غیرممکن، درست یا نادرست، اخلاقی یا غیراخلاقی.

 

نه در مورد اخبار فوری نه در مورد نظرات بی اساس.

بنابراین، حرفه روزنامه‌نگاری باید برای تحقیق و استدلال آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان  در مورد موقعیت‌های پیچیده اجتماعی و ژئوپلیتیکی محور باقی بماند. بنابراین چگونه رسانه  هوش مصنوعی اسکرچ ها می توانند از ابزارهای هوش مصنوعی بهره ببرند و در عین حال از مشکلات آنها اجتناب کنند؟

 

کمیته ملی آزمایشی اخلاق دیجیتال (CNPEN) در ماه ژوئیه نظری کلی در مورد مسائل اخلاقی هوش مصنوعی مولد، که من با هماهنگی آن انجام دادم، به وزیر مسئول انتقال دیجیتال ارائه کرد. به ویژه خطرات این سیستم ها را مشخص می کند.

 

ابزارهای قدرتمند برای خبرنگاران

رسانه ها می توانند از هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت هوش مصنوعی اسکرچ  اطلاعات، مبارزه با اخبار جعلی، شناسایی آزار و اذیت و تحریک به نفرت استفاده کنند، اما همچنین به این دلیل که می تواند به پیشرفت دانش و درک بهتر واقعیت های پیچیده، مانند توسعه پایدار یا حتی جریان های مهاجرت کمک کند.

 

هوش مصنوعی‌های مولد ابزارهای شگفت‌انگیزی هستند که می‌توانند نتایجی را به‌دست آورند که بدون آن‌ها نمی‌توانستیم به دست آوریم، زیرا آنها در سطوحی از بازنمایی که متعلق به ما نیستند، با حجم عظیمی از داده‌ها و با سرعتی که مغز نمی‌داند چگونه رفتار کند، محاسبه می‌کنند. اگر بدانیم چگونه خود را به پادمان‌ه هوش مصنوعی اسکرچ ا مجهز کنیم، اینها سیستم‌هایی هستند که در زمان جستجوی اطلاعات، خواندن و تولید صرفه‌جویی می‌کنند و به ما امکان می‌دهند با کلیشه‌ها مبارزه کنیم و فرآیندها را بهینه کنیم.

 

این ابزارها الان تصادفی به دست نمی آیند. در حالی که ما عملاً در سیل اطلاعاتی که به طور مداوم توسط کانال‌های سنتی یا محتوای قابل دسترسی در اینترنت پخش می‌شود غرق شده‌ایم، ابزارهایی مانند ChatGPT به ما این امکان را می‌دهند که از مجموعه‌ای از اطلاعات غول‌پیکر غیرقابل دسترس برای هوش مصنوعی اسکرچ  انسان مشورت و تولید کنیم. مغز در زمان انسان بنابراین، آنها می توانند برای بسیاری از وظایف بسیار مفید باشند، اما همچنین به جریان اطلاعات بدون منبع کمک می کنند. بنابراین ما باید آنها را اهلی کنیم و نحوه کار و خطرات آنها را درک کنیم.

 

یادگیری هوش مصنوعی مولد

عملکرد هوش مصنوعی مولد به ظرفیت یادگیری خود نظارت شده (یعنی بدون هدایت شدن توسط دست انسان، که مفهومی متفاوت از انطباق زمان واقعی است) مدل‌های داخلی آن‌ها، به نام «مدل‌های بنیاد»، که از آموزش‌های بسیار زیادی آموزش داده می‌شوند، بستگی دارد. مجموعه داده متشکل از میلیاردها تصویر،  هوش مصنوعی اسکرچ متن یا صدا اغلب در فرهنگ‌های غالب در اینترنت، برای مثال GPT3.5 از ChatGPT عمدتاً توسط داده‌های انگلیسی پشتیبانی می‌شود. دو نوع یادگیری دیگر نیز مورد استفاده قرار گرفت: قبل از در دسترس بودن آن در پایان سال 2022، ChatGPT با استفاده از یادگیری نظارت شده  Scratch artificial intelligence و سپس با استفاده از یادگیری تقویتی توسط انسان به منظور اصلاح نتایج و حذف نظرات بهینه شد. مطلوب نیست.

 

 

[ بازدید : 2 ]

[ سه شنبه 14 فروردين 1403 ] 16:45 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]