برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان

با آگاهی از این موضوع، باید برای یافتن نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان  راه‌حل‌های منطقی برای مشکلاتی که باید حل کنید تلاش کنید و از رفتن به مسیرهای پیچیده‌تر که فقط باعث سردرگمی می‌شود، اجتناب کنید.

 

به عنوان مثال، اگر از شما خواسته شد که همه اعداد از 1 تا 10 را نمایش دهید، به سادگی یک حلقه انجام دهید که شمارنده ای را بین 1 تا 10 تغییر می دهد و در هر نوبت، مقدار این شمارنده را نشان می دهد. راه حلی که شامل ایجاد حلقه ای است که شمارنده را از 9 به 0 تغییر می دهد و در هر  نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان نوبت نتیجه 10 - شمارنده را نشان می دهد نیز کار می کند اما باید از آن اجتناب شود زیرا "پیچ خورده" است.

 

کد باید صریح باشد

زمانی که الگوریتم می نویسیم یا برنامه ها را توسعه می دهیم، گاهی اوقات وسوسه می شویم که میانبرها را انتخاب کنیم، زیرا "می دانیم" که این یا آن روش به ما امکان می دهد این یا آن کار بسیار عملی را انجام دهیم.

 

استفاده از این میانبرها ممنوع نیست، اما همیشه باید مراقب نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان باشید که حداقل از طریق نظرات توضیح دهید که چرا این کار را می کنید. این هم برای اینکه دیگران بفهمند چرا راه حل شما هوشمندانه است، هم برای شما مهم است، در صورتی که یادتان نرود "چرا این کار را کردید".

 

به عنوان مثال، اگر شما نیاز به نمایش ماتریسی از ابعاد MxM دارید، روش معمول این است که دو حلقه تودرتو ایجاد کنید که به هر یک از عناصر ماتریس اجازه نمایش داده شود. اکنون، اگر می دانید که ماتریس شما مثلثی است، احتمالاً می خواهید حلقه نمایش دوتایی خود را بهینه کنید. این البته ایده خوبی است... اما یادتان باشد در کامنت به خود یادآوری کنید که چرا این کار را می کنید.

 

کد باید در طول زمان منظم و قوی باشد

هنگامی که ما کد می نویسیم، تمایل ناخوشایندی داریم نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان که به محض کار کردن، متوقف می شود. این اشتباه است! کد باید حفظ شود. این به این معنی است که شما باید پس از اتمام کد خود را دوباره بخوانید، بررسی کنید که عناصر منسوخ را حذف کرده اید، بررسی کنید که نظرات به روز و مطابق با کد نگه داشته شده باشد و غیره.

 

این عملیات "نگهداری" کد بسیار مهم است، اما اغلب توسط بسیاری نادیده گرفته می شود، که می تواند مشکلاتی را ایجاد کند، به خصوص زمانی که با یک باگ مواجه می شوید.

 

کلاسیک ترین مثال این است: شما یک روش مرتب سازی را پیاده سازی می کنید که به شما امکان می دهد عناصر یک آرایه را مرتب کنید. شما از رفتار این روش هنگام استفاده از برنامه اصلی خود راضی نیستید. بنابراین روش آزمایش دیگری را پیاده سازی می کنید که از استراتژی دیگری برای مرتب سازی  نرم افزار برنامه نویسی برای کودکانعناصر آرایه استفاده می کند. این روش بهترین کار را دارد. بنابراین شما از آن در برنامه اصلی خود استفاده می کنید. برنامه شما کار می کند و بدون اینکه فکر کنید تغییرات خود را به درستی در برنامه ادغام کنید، ادامه می دهید. چند روز بعد به کد خود باز می گردید و متوجه یک باگ می شوید. شما فکر می کنید این از مرتب سازی آرایه است. بنابراین مشاهده خواهید کرد که چه اتفاقی می افتد. بعد از چند ساعت تحقیق، از دست خود عصبانی می شوید، زیرا در نهایت متوجه می شوید که روش مرتب سازی مدت زیادی است که در کد شما استفاده نشده است...

 

باور کنید، مشکلاتی از این دست خیلی بیشتر از نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان  آن چیزی که فکر می کنید اتفاق می افتد... به خصوص زمانی که سعی می کنید کارها را سریع انجام دهید.

 

قبل از حرکت، یک مثال کد دیگر. آیا مشکلی می بینید؟

 

حلقه #اگر منفی باشد یا اگر ادامه به نادرست ارزیابی شود، متوقف می‌شود

i = 0

j = 4

در حالی که ادامه دهید:

         چاپ ("کد من کار می کند")

         #i += 1

         j += 1

         اگر j > 10:

            ادامه = نادرست

این همه خوب و خوب است، اما برنامه نویسی به درستی زمان می برد!

این اشتباه است ! سرعت را نباید با عجله اشتباه گرفت.

 

ما اغلب فکر می‌کنیم که زمان زیادی را برای مراقبت  نرم افزار برنامه نویسی برای کودکاناز کد، ساختار صحیح، سازماندهی مجدد و مستندسازی آن تلف می‌کنیم، اما این درست نیست. برعکس، با انجام همه این کارها در زمان صرفه جویی می کنیم.

 

در اینجا چند توضیح برای متقاعد کردن شما وجود دارد:

 

اگر از ابتدا بهترین شیوه ها را اتخاذ کنید، 50 درصد کار را قبلا انجام داده اید.

 

اگر کد به خوبی نوشته شده باشد، تصحیح کردن آن آسان‌تر و در نتیجه سریع‌تر است و به یاد داشته باشید که زمان بیشتری را صرف خواندن کد خود می‌کنید تا نوشتن آن... بنابراین وقتی کدتان تمیز است، در وقت خود صرفه‌جویی می‌کنید.

 

اگر کد منطقی و ساختار خوبی داشته باشد، یافتن باگ های موجود در آن آسان تر خواهد بود و در نتیجه آن را بهبود می بخشد.

 

همه اینها دلایلی هستند که باید شما را متقاعد کنند که در نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان هنگام توسعه، سازماندهی، شفاف بودن، روشمند بودن و دقیق بودن مهم است.

 

در مورد اهمیت نظرات

نظرات برای "روشن کردن" کد ضروری هستند. نظر متنی است که هنگام اجرای برنامه توسط کامپیوتر نادیده گرفته می شود، اما می تواند توسط توسعه دهنده هنگام خواندن برنامه خوانده شود.

 

در پایتون، خطی که با علامت # شروع می شو Programming software for children د یک نظر است. همچنین می‌توانید بلوک‌های نظرات را در چندین خط با استفاده از گول‌های سه‌گانه ایجاد کنید.

[ بازدید : 4 ]

[ شنبه 19 اسفند 1402 ] 15:56 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]