برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

باید و نباید های شروع برنامه نویسی برای کودکان

 

 

Scratch یک زبان برنامه نویسی مبتنی بر بلوک است  شروع برنامه نویسی برای کودکان که برای کودکان بالای هشت سال مناسب است. توسط Mitch Resnik در موسسه فناوری ماساچوست (MIT) ایجاد شد. این نرم افزار به بیش از 70 زبان مختلف ترجمه شده است و می تواند توسط کودکان برای ایجاد پروژه های کوچک با استفاده از بلوک ها استفاده شود.

 

بلوک های بصری آن را به گزینه ای عالی برای برنامه شروع برنامه نویسی برای کودکان  نویسی برای بچه ها تبدیل می کند زیرا خطوط آزاردهنده کد را که می تواند حتی نوجوانان را بترساند حذف می کند. یادگیری کدنویسی ساده می شود و اولین قدم خوبی برای هر کودکی است زیرا به آنها اعتماد به نفس می دهد تا به مرحله دوم بروند.

 

کودک احساس می کند که طراحان واقعی بازی یا پروژه ای شروع برنامه نویسی برای کودکان  هستند که ساخته اند، که می تواند هیجان انگیز باشد. یکی دیگر از ویژگی های جالب این است که کار ذخیره شده خود را در سرور Scratch ذخیره می کنید که به سایر کاربران امکان می دهد آن را ببینند و از آنها یاد بگیرند.

 

به فهرست مطالب برگردید »

 

بلوکی

Blockly - زبان برنامه نویسی بصری برای کودکان

Blockly یکی دیگر از زبان های برنامه نویسی بصری است شروع برنامه نویسی برای کودکان ، به همین دلیل برای برنامه نویسی با بچه ها مناسب است. این نرم افزار توسط گوگل ایجاد شده است و یک نرم افزار منبع باز است که برای همه استفاده می شود. این یک ویرایشگر کد تصویری است که می تواند به برنامه های وب و موبایل اضافه شود. بنابراین، به جای مفاهیم کد واقعی مانند حلقه ها یا متغیرها، Blockly از بلوک ها برای نمایش این شروع برنامه نویسی برای کودکان  عناصر استفاده می کند.

 

اغلب به عنوان یک کتابخانه سمت کلاینت برای زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت در نظر گرفته می شود. یک راه خوب برای فکر کردن به Blockly این است که به آن به عنوان یک زبان ایجاد شده از چندین زبان برنامه نویسی دیگر نگاه کنید. همچنین می توان آن را به عنوان یک ابرمجموعه از زبان ها به دلیل ای شروع برنامه نویسی برای کودکان ن ویژگی توصیف کرد. این اغلب به عنوان پاسخ گوگل به Scratch در نظر گرفته می شود زیرا این دو شباهت های زیادی دارند.

 

این نرم‌افزار با چیدن بلوک‌ها در کنار هم برای تشکیل کد کار می‌کند که بعداً می‌تواند به کد متنی واقعی ترجمه شود. با وجود اینکه Blockly بسیار مناسب برای کودکان است، می‌تواند برای ایجاد معادلات ریاضی و سایر کدهای پیچیده‌تر نیز استفاده شود، به همین دلیل است که می‌تواند کدنویسی را برای  شروع برنامه نویسی برای کودکان کودکان تا سن 16 سالگی آموزش دهد.

 

به فهرست مطالب برگردید »

 

لوا

در نهایت، Lua تنها زبان برنامه نویسی مبتنی بر شروع برنامه نویسی برای کودکان  متن در این لیست است. زمانی که برای اولین بار با بچه ها کدنویسی می کنید و آنها را با کدهای مبتنی بر متن آشنا می کنید، زبان خوبی برای استفاده در نظر گرفته می شود.

 

Lua یک زبان برنامه نویسی رایگان است که به دلیل سرعت و سادگی شناخته شده است. اغلب برای ایجاد برنامه ها و بازی ها در دستگاه های Android و iOS استفاده می شود شروع برنامه نویسی برای کودکان . با این دمو زنده می توانید ببینید که برنامه های Lua چه شکلی هستند.

 

 

اگر فرزندان شما به تازگی اولین کلاس برنامه نویسی خود را می گذرانند، مهم است که چند دقیقه برای آماده سازی آنها وقت بگذارید تا بدانند چه انتظاری دارند. شما می توانید این کار Start programming for kids  را با توضیح اینکه دقیقاً کدنویسی چیست و چند زبان از رایج ترین زبان هایی که می توانند با آنها روبرو شوند را توضیح دهید.

 

[ بازدید : 5 ]

[ شنبه 19 اسفند 1402 ] 9:03 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]