برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

شروع برنامه نویسی برای کودکان

 Code.org پر استفاده‌ترین پلتفرم بازی کدنویسی آنلای شروع برنامه نویسی برای کودکان ن در بین بچه‌ها، زبان‌آموزان و معلمان است که کدنویسی اولیه را برای بچه‌ها آموزش می‌دهد. آنها اطلاعات مفیدی را از طریق بازی‌ها، برنامه‌ها و ویدیوها ارائه می‌دهند. این پلتفرم ایده آل برای هدایت توجه فرزند شما به سمت برنامه نویسی و فناوری اطلاعات است. می‌توانید منابع، برنامه‌ها و ویدیوهای الهام‌بخش زیادی را در این وب‌سایت برای فرزندتان به‌دست آورید.

 

  2. خراش

8

 

Scratch یک وب‌سایت کدگذاری بلوک رایگان برای شروع برنامه نویسی برای کودکان  کودکان است که توسط آزمایشگاه رسانه MIT توسعه یافته است. Scratch زبان برنامه نویسی خودش است و از بلوک گرافیکی تشکیل شده است که به هم متصل می شود.

 

علاوه بر این، Scratch دارای یک جامعه آنلاین بزرگ است که در آن کودکان می‌توانند رسانه‌های تعاملی مانند بازی‌ها، داستان‌ها و انیمیشن‌ها را با مردم از سراسر جهان برنامه‌نویسی کرده و به اشتراک بگذارند. پلتفرم اسکرچ مخصوصاً برای کودکان 8 تا 16 ساله طراحی شده است. کودکان کوچکتر نیز  شروع برنامه نویسی برای کودکان می توانند ScratchJr را امتحان کنند، نسخه ساده شده Scratch که برای سنین 5 تا 7 سال طراحی شده است.

 

3. کدینگال

6-9

 

کدینگال یک برنامه درسی منحصربه‌فرد دارد که بر اساس مدل طبقه‌بندی BIDE، STEAM و بلوم تحقیق شده برای تقویت مهارت‌های شناختی، منطقی و محاسباتی ساخته شده است. همراه با پروژه های عملی، برنامه نویسی اولیه را برای بچه ها نه تنها آموزنده بلکه سرگرم کننده می کند!

 

کدینگال یک دوره رایگان برای دانش‌آموزان و  شروع برنامه نویسی برای کودکان همچنین والدین ارائه می‌دهد که در آن کلاس‌ها می‌توانند زمان خود را با توجه به راحتی خود انتخاب کنند. می توانید کلاس رایگان را اینجا ببینید.

 

4. کد میمون

10

 

Code Monkey یک وب سایت برنامه نویسی است که به بچه ها کدنویسی را از طریق بازی های آنلاین سرگرم کننده آموزش می دهد. کودکان با هدف کمک به میمون ها در جمع آوری موز کد م شروع برنامه نویسی برای کودکان ی نویسند. بازیکن از طریق یک سری چالش کار می کند و در نهایت کد کافی را یاد می گیرد تا بتواند بازی خود را بسازد.

 

در نهایت، بچه‌ها می‌توانند با یک ویرایشگر متنی کد بنویسند و CoffeeScript را یاد بگیرند، زبانی که از نحوی شبیه به انگلیسی استفاده می‌کند اما در جاوا اسکریپت کامپایل شده است. داستان‌های آن‌ها همه مفاهیم ضروری کدگذاری مانند حلقه‌ها، توالی، الگوریتم‌ها، منطق و جهت را پوشش می‌دهند.

 

Code Monkey با در نظر گرفتن دانش آموزان کلاس شروع برنامه نویسی برای کودکان  اول و دوم ساخته شده است، اما آنها همچنین به بچه های کوچکتر با Code Money Jr خود آموزش می دهند.

 

5. آکادمی خان

11

 

Khan Academy عمدتاً به خاطر بازی های ریاضی گسترده و چالش برانگیز خود که اولین گام ها برای آموزش کدنویسی برای بچه ها هستند، شناخته شده است. این وب‌سایت دارای مجموعه‌ای از آموزش‌های اصلی برنامه‌نویسی است که به بچه‌ها کمک می‌کند تا یاد بگیرند که چگونه انیمیشن‌ها، انیمیشن‌ها، تجسم‌های تعاملی، از جمله چیزهای دیگر بسازند. آکادمی خان اخیراً با Pixar شریک شد و به هنرمندان پیکسار این امکان را می‌دهد که ببینند شروع برنامه نویسی برای کودکان  چگونه چنین محتوای شگفت‌انگیزی تولید می‌کنند.

 

6. کد هیولا

12

 

این وب سایت روشی بسیار خاص و روشمند برای آموزش کدنویسی به کودکان دارد. آنها دارای دو جعبه در کنار هم هستند. یکی از کادرها کد را نمایش می دهد و دیگری نشان می دهد که کد نمایش داده شده چه کاری انجام می دهد. همانطور که کودک به بازی کردن با کد ادامه می دهد (با دستورهایی که در دسترس شروع برنامه نویسی برای کودکان  هستند)، آنها به آرامی یاد می گیرند که هر دستور چه کاری انجام می دهد.

 

7. زمین های بازی سوئیفت

13

 

Swift Playgrounds توسط اپل، در درجه اول برای iPad طراحی شده است. این یک وب‌سایت رایگان برای آموزش برنامه‌نویسی برای بچه‌ها است که در آن می‌توانند بسیاری از پازل‌های تعاملی را در «آموزش کدنویسی» حل کنند - دوره‌ای هدایت‌شده که درس‌هایی برای تسلط بر اصول اولیه برنامه‌نویسی دارد. آنها اجازه آزمایش با طیف گسترده ای از چالش ها را می دهند که به کاربران امکان می دهد چندین تجربه کدنویسی منحصر به فرد را کشف کنند. به یک iPad با iOS 12.0 یا بالاتر نیاز دارد.

 

5 زبان برنامه نویسی برتر برای کودکان

1. خراش

14

 

Scratch یکی از این زبان‌های کدنویسی است که در  شروع برنامه نویسی برای کودکان درجه اول برای بچه‌هایی ساخته شده است که علاقه‌مند به خلق داستان‌های تعاملی، انیمیشن، هنر یا موسیقی هستند. دیگه چی؟ می توان آن را به صورت آنلاین یاد گرفت! ویژگی جالب این زبان برنامه نویسی برای کودکان این است که ساده است و دارای گزینه ها و قابلیت های کافی برای استفاده حتی برنامه نویسان با تجربه است.

 

یکی دیگر از ویژگی‌های Scratch، جامعه آنلاین آن‌ها است که در آن افراد کارهای خلاقانه خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند و تعامل فراوانی را ایجاد می‌کنند.

 

2. بلوکی

15

 

Blockly یکی دیگر از زبان های برنامه نویسی مبتنی بر بلوک بصری برای کودکان است که از بسیاری از زبان های برنامه نویسی از قبل موجود ساخته شده است. Blockly بستری را برای برنامه‌نویس‌ها فراهم می‌کند تا برنامه‌های واقعی اندروید را توسعه دهند که می‌تواند توسط افراد عادی استفاده شود. در حالی که این زبان برای کودکان شگفت انگیز است، اما به طور گسترده توسط برنامه نویسان کهنه کار نیز استفاده می شود. برای کودکان، آنها می توانند با پیوند دادن بلوک های مختلف درست در کنار صفحه نمایش خود، کدنویسی کنند.

 

3. یاقوت سرخ

16

 

برای برنامه نویسان مبتدی، روبی خواناترین نحو را دارد. اکثر کدها در اینجا به خودی خود توضیح داده می شوند، به این معنی که دانش آموزان مجبور نخواهند شد ساعت ها را برای درک کدی که باید در دستگاه تایپ شود تلف کنند. برای کودکان، این درک آسان یک عامل مهم است زیرا آنها هنوز در حال یادگیری مفاهیم اولیه برنامه نویسی هستند. درک روشنی از این مفاهیم است که به آنها در نوشتن کدهای مؤثر کمک می کند.

 

واقعیت جالب: روبی برای ایجاد توییتر معروف استفاده شد.

 

4. پایتون

17

 

پایتون یک زبان برنامه نویسی است که بسیار شبیه ب Start programming for kids ه گفتار عادی است. کد پایتون به ندرت نیاز به کامنت اضافی دارد

[ بازدید : 5 ]

[ شنبه 19 اسفند 1402 ] 7:59 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]