برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

مهم ترین کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ

برنامه نویسی بخش بزرگی از علوم کامپیوتر است و علوم  کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست کامپیوتر در هسته برنامه درسی محاسبات ما قرار دارد. از آنجایی که برنامه نویسی خود هسته اصلی علم کامپیوتر است، ارزش آن را دارد که کمی وقت بگذارید تا هم با برنامه نویسی به عنوان یک سری مفاهیم و هم یکی از ابزارهای اصلی مورد استفاده در مدارس برای آموزش این مفاهیم، Scratch، آشنا شوید.

 

برنامه نویسی به سادگی به هنر نوشتن دستورالعمل ها (الگوریتم ها) اشاره دارد تا به رایانه بگوید چه کاری انجام دهد. Scratch یک زبان برنامه نویسی بصری است که محیط یادگیری ایده آلی کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست  را برای انجام این کار فراهم می کند. Scratch که در اصل توسط موسسه فناوری ماساچوست آمریکا توسعه یافته بود، یک زبان برنامه نویسی ساده و بصری است. بلوک‌های کد رنگی به سادگی به روش‌های خاصی مانند اره منبت کاری اره مویی به هم می‌چسبند و خطاهای تایپی را که معمولاً هنگام استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی مبتنی بر متن رخ می‌دهند، از بین می‌برند. بسیاری از برنامه های غنی از رسانه را می توان با استفاده از Scratch ساخت، از جمله بازی ها، انیمیشن ها و داستان های تعاملی. Scratch تقریباً پرکاربردترین نرم افزار برای آموزش کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست  برنامه نویسی به Key Stage 2 و Key Stage 3 (یادگیرندگان 8 تا 14 سال) است.

 

Scratch یک ابزار عالی برای توسعه مهارت های برنامه نویسی زبان آموزان است، زیرا امکان ساخت انواع برنامه های مختلف را فراهم می کند. برای کمک به توسعه دانش و درک مرتبط با این مهارت ها، مهم است که با برخی از مفاهیم کلیدی برنامه نویسی که زیربنای محیط برنامه نویسی Scratch هستند و برای کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست   هر زبان برنامه نویسی قابل اجرا هستند، آشنا باشید. با استفاده از اسکرین شات های برخی از پروژه های Scratch خودم، مفاهیم اصلی برنامه نویسی را که می توان از طریق استفاده از این برنامه یاد گرفت، در اینجا نوشته ام.

 

جن

 

Scratch Sprite

مهمترین چیز در هر برنامه اسکرچ اسپرایت ها هستند. Sprites اشیاء یا کاراکترهای گرافیکی هستند که عملکردی را در برنامه شما انجام می دهند. اسپرایت پیش فرض در اسکرچ گربه است کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست که به راحتی قابل تغییر است. Sprites به خودی خود هیچ کاری انجام نمی دهند، البته، بدون کدنویسی!

دنباله ها

 

برای ایجاد هر برنامه ای در اسکرچ، باید به ترتیب مراحل فکر کنید.

برای ساختن یک برنامه در هر زبان برنامه نویسی، باید به ترتیب مراحل فکر کنید.

تکرار (حلقه)

 

Scratch Repeat

تکرار به سادگی به تکرار یک سری دستورات اشاره دارد. این در Scratch با استفاده از تکرار، تکرار تا یا برای همیشه بلوک انجام می شود.

اظهارات مشروط

 

دستور شرطی مجموعه ای از قوانین است که در کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست  صورت تحقق یک شرط خاص انجام می شود. در Scratch، بلوک‌های if و if-else یک شرط را بررسی می‌کنند.

دستور شرطی مجموعه ای از قوانین است که در صورت تحقق یک شرط خاص انجام می شود. در Scratch، بلوک‌های if و if-else یک شرط را بررسی می‌کنند.

متغیرها

 

Scratch Variables

یک متغیر اطلاعات خاصی را ذخیره می کند. متداول ترین متغیرها در بازی های رایانه ای برای مثال امتیاز و تایمر هستند.

لیست ها (آرایه ها)

 

فهرست ابزاری است که می‌توان از آن برای ذخیره چندین اطلاعات در یک زمان استفاده کرد.

فهرست ابزاری است که می‌توان از آن برای ذخیره چندین اطلاعات در یک زمان استفاده کرد.

مدیریت رویداد

 

هنگام فشار دادن کلید، خراشید

هنگامی که کلید فشار داده می شود و زمانی که اسپرایت  کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست کلیک می شود نمونه هایی از مدیریت رویداد هستند. این بلوک‌ها به اسپرایت اجازه می‌دهند تا به رویدادهایی که توسط کاربر یا سایر بخش‌های برنامه راه‌اندازی می‌شوند، پاسخ دهد.

  موضوعات

 

یک رشته فقط به جریان یک دنباله کد خاص در یک برنامه اشاره دارد. یک رشته نمی تواند به تنهایی اجرا شود، اما در یک برنامه اجرا می شود. زمانی که thread ها همزمان راه اندازی می شوند، اجرای موازی نامیده می شود.

یک رشته فقط به جریان یک دنباله کد خاص در یک برنامه اشاره دارد. یک رشته نمی تواند به تنهایی اجرا شود، اما در یک برنامه اجرا می شود. هنگامی که دو رشته به طو برنامه نویسی نوجوانان ر همزمان کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست  راه اندازی می شوند، اجرای موازی نامیده می شود.

  هماهنگی و همگام سازی

 

پخش خراش

پخش و زمانی که من بلوک‌ها را دریافت می‌کنم، می‌تواند اقدامات چندین جن را هماهنگ کند. آن‌ها از طریق تبادل پیام با یک نفر دیگر، اسپرایت‌ها را به همکاری می‌رسانند. یک مثال رایج زمانی است که یک اسپرایت به اسپرایت دیگری برخورد می کند که سپس سطح جدیدی را پخش می کند.

ورودی صفحه کلید

 

ورودی صفحه کلید خراش

این روشی برای تعامل با کاربر است. پرسش و انتظا کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست ر از کاربران می خواهد تا تایپ کنند. بلوک پاسخ ورودی صفحه کلید را ذخیره می کند.

منطق بولی

 

هنگام دریافت خراش

منطق بولی شکلی از جبر است که در آن همه مقادیر به درست یا نادرست کاهش می یابد. عبارات و، یا، نه نمونه هایی از منطق بولی هستند.

طراحی رابط کاربری

 

دکمه خراش

رابط کاربری را خراش دهید

رابط های کاربری تعاملی را می توان در Scratch با استفاده از sprites های قابل کلیک برای ایجاد دکمه ها طراحی کرد.

افکار پایانی

 

Scratch با گنجاندن این مفاهیم کلیدی برنامه نویسی، علوم کامپیوتر را در دسترس همه زبان آموزان قرار می دهد. با انجام این کار، مهارت های حل مسئله را ارتقا می دهد، که در همه زمینه های زندگی مهم هستند، نه فقط برنامه نویسی. مزیت استفاده از Scratch 2.0 برای انجام این کار این است که زبان برنامه نویسی Scratch

What is the use of Scratch programming language?  را به وب منتقل می کند و یادگیری در مورد آن را آسان تر از همیشه می کند.

[ بازدید : 5 ]

[ يکشنبه 13 اسفند 1402 ] 6:03 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]