برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

برنامه اسکرچ 3 را دریافت کنید

Scratch نرم افزاری است که امکان یادگیری سرگرم دانلود برنامه اسکرچ 3  کننده و آموزشی برنامه نویسی کامپیوتر را فراهم می کند. هدف این برنامه برای کودکان، نوجوانان و همچنین بزرگسالانی است که مایلند در مورد نحوه عملکرد یک برنامه بیشتر بدانند.

 

Scratch به لطف یک زبان اقتباس شده و یک رویکرددانلود برنامه اسکرچ 3  آموزشی، امکان برنامه‌ریزی داستان‌های کوتاه یا بازی‌های تعاملی را به راحتی می‌دهد. رابط کاربری رنگارنگ و شهودی است و شما به سادگی بلوک های رنگی را برای شروع برنامه نویسی جابه جا می کنید. شخصیت، صداها، داستان، بازی خود را بسازید، اجازه دهید خلاقیت خود را نشان دهد!

 

یک پایگاه داده تقریباً 2,690,000 پروژه مختلف را گرد دانلود برنامه اسکرچ 3 هم می آورد که می توانند با یک حساب کاربری اسکرچ بین کاربران به اشتراک گذاشته شوند.

 

می توانید Scratch را برای ویندوز، مک یا اندروید دانلود و نصب کنید. این نرم افزار برای کار کردن نیازی به اتصال به اینترنت ندارد. اگر نمی خواهید برنامه را نصب کنید، توجه داشته باشید که به شکل یک سرویس آنلاین (که برای کار کردن به اینترنت نیاز دارد) نیز وجود دارد که می توانید آن را از یک مرورگر وب ساده باز کنید.

 

چرا از Scratch استفاده کنیم؟

Scratch یک برنامه آموزشی است که به هر کاربر دانلود برنامه اسکرچ 3  اجازه می دهد تا مراحل ایجاد یک برنامه کامپیوتری را درک کند. برای انجام این کار، Scratch به آنها اجازه می دهد تا حرکات و اعمال یک شخصیت کوچک را روی صفحه برنامه ریزی کنند. بنابراین کاربران داستان های تعاملی خود را ایجاد می کنند و حتی آنها را با سایر اعضای جامعه به اشتراک می گذارند.

 

Scratch برای یادگیری توسط کودکان 8 تا 16 ساله ایجاد شده است. البته، افراد بالای 16 سال می توانند بدون هیچ نگرانی شروع به ایجاد داستان در اسکرچ کنند. اما برای کوچک‌ترین (زیر 8 سال)، به شما توصیه می‌کنیم که آنها را به سمت برادر کوچکش هدایت کنید: Scratch Jr.

 

از همان ابتدا، Scratch به شما کمک می کند تا با و دانلود برنامه اسکرچ 3 یژگی های مختلف خود به لطف مجموعه ای از آموزش های ویدیویی به زبان فرانسوی (بیش از 60 زبان موجود است) شروع به کار کنید. بیش از بیست آموزش به شما کمک می کند که بدانید چگونه کاراکترها را عملی کنید، پس زمینه، افکت ها و غیره اضافه کنید.

 

آموزش خراش

 

شما می توانید آموزش ها را به صورت زنده دن دانلود برنامه اسکرچ 3 بال کنید تا اقدامات مورد نظر خود را انجام دهید. می‌توانید به تعداد دلخواه کاراکتر (یا اسپرایت) را در نما وارد کنید، پس‌زمینه (از جمله تصاویر خودتان) را تغییر دهید و صداها (از جمله صدای خودتان) را اضافه کنید. کاراکترها و پس‌زمینه‌ها را می‌توان با استفاده از یک ویرایشگر تصویر داخلی ویرایش کرد که به شما امکان می‌دهد رنگ‌ها، طراحی و موارد دیگر را تغییر دهید. صداها را می توان در ویرایشگر صدا مدوله کرد.

 

ویرایشگر تصویر Scratch

 

رابط کاربری بسیار آسان است. به شکل سه بلوک م دانلود برنامه اسکرچ 3 ی آید. در سمت چپ، بلوک برنامه نویسی سه زبانه را ارائه می دهد: کد، لباس / پس زمینه و صداها. برگه دوم به شی فعال (جنگ یا پس زمینه) بستگی دارد، این ویرایشگر تصویر است.

 

تب کد که تب اصلی است، تقریباً مانند کدهای کامپیوتری، تگ های کد را ارائه می دهد. در واقع هر تگ در واقع یک قطعه پازل است و برای ایجاد کد خود باید آنها را به ترتیب دلخواه در کنار هم قرار دهید. این برچسب ها به چند دسته تقسیم می شوند: حرکت، ظاهر، صدا، رویدادها، کنترل ها، حسگرها، اپراتورها، متغیرها و بلوک های من.

 

رابط برنامه نویسی Scratch

 

همانطور که در کدهای کامپیوتری استاندارد، می توانید  دانلود برنامه اسکرچ 3 متغیرهایی ایجاد کنید که باعث ایجاد اقدامات مختلف در داستان شما می شود. شما حتی می توانید برچسب های سفارشی خود را ایجاد کنید.

 

در نهایت توجه داشته باشید که Scratch در آموزش از جمله توسط معلمان آموزش ملی Download the Scratch 3 program  فرانسه استفاده می شود. این یک راه سرگرم کننده برای یادگیری و

[ بازدید : 30 ]

[ سه شنبه 24 بهمن 1402 ] 14:15 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]