برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور

سال تحصیلی قبلی (2013-2014)، اولین مقدمه ای  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور برای Scratch در رایانه برای کلاس در 3 سطح (CE2، CM1، CM2) انجام شد. حرکت به 4 سطح در سال 2014-2015 ادامه این فعالیت را پیچیده کرد (فقط 8 دانش آموز از سال گذشته باقی مانده بودند) و به سمت Scratch Junior در تبلت است که ما در مدرسه حدود 30 تبلت اندرویدی داریم.

 

 

 

پیشرفت فعالیت

دانش آموزان به صورت جفت در سطوح مختلف  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور کلاس با یک تبلت در هر جفت می نشینند. آنها اسناد مختلفی دارند:

 

مخزن فرانسوی بلوک های Scratch Junior،

پوشه ای برای گروه کلاس حاوی نمادهای بزرگ شده بلوک ها،

یک صفحه سفید + یک برگه از برچسب‌ها که نشان دهنده بلوک‌های موجود در Scratch است.

در هر جفت، نقش های هر یک مشخص آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  می شود (و قابل تبدیل):

 

"خلبان" که تبلت را دستکاری می کند،

"کمک خلبان" که مداخله می کند، توصیه می کند، پیشنهاد می دهد.

جفت ها باید یک سناریوی "معمایی" ایجاد شده توسط معلم را با استفاده از Scratch Junior حل کنند که ما اسکریپت های آن را نمی بینیم بلکه فقط نتیجه الگوریتم را روی ویدئو پروژکتور می بینیم. این سناریو شامل دو مرحله افزایش سختی است. اولین بار به بازتاب در هر جفت از استراتژی‌های مورد نظر آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  اختصاص داده می‌شود، بلوک‌ها برای انتخاب با دانستن محدودیت استفاده سیستماتیک از بلوک «حلقه» (تابع تکرار) و بلوک «برخورد» (تابع «اگر…») انتخاب می‌شوند. ").

مرحله دوم به جفت اجازه می دهد تا الگوریتم سناریوی «معمایی» را تولید کند، معلم فقط برای رفع انسداد موقعیت ها حضور دارد، دانش آموزان رویه های اجرا شده را تجزیه و تحلیل می کنند و غیره.

سپس کار به صورت جمعی پیش‌بینی می‌شود تا استراتژی‌های مختلف مورد استفاده دانش‌آموزان برای حل این سناریوی «معمایی» را تحلیل کند.

 

 

 

جنبه های تکنیکی

ما حدود سی تبلت (24 تبلت در فرمت 10 اینچ، 7  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور در قالب 7 اینچ)، یک ترمینال Wi-Fi موبایل، یک ویدئو پروژکتور داریم. ما از برنامه Mobizen برای نمایش صفحه تبلت استفاده می کنیم.

برای فعالیت با Scratch Junior، WiFi ضروری نیست: این برنامه (در شکل فعلی آن) در واقع با دنیای خارج پیوند برقرار نمی کند، با این عیب که در حال حاضر نمی توانید اسکریپت های ایجاد شده را به اشتراک بگذارید (بر خلاف Scratch). نسخه برای کامپیوتر).

 

 

 

کمک های ICT

دانش‌آموزان، با فرض اینکه تبلت در ابتدا برای «بازی» آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور در نظر گرفته شده است، به راحتی این ابزار را (برخلاف رایانه) که عملکرد آن شبیه به تلفن‌های هوشمند والدینشان است، در اختیار می‌گیرند: بنابراین هیچ آمادگی خاصی برای دستکاری‌ها وجود ندارد، به خصوص که Scratch Junior نیازی به کارهای عالی ندارد. مهارت های خواننده

بنابراین می‌توانیم مستقیماً به اصل موضوع و «کد» برسیم، بدون اینکه متوجه آن از طریق زبان و فعالیت‌های ریاضی باشیم.

دانش‌آموزان تشویق می‌شوند تا بفهمند یک الگوریتم چیست، که می‌توانند برنامه‌های کوچک ایجاد کنند و بنابراین بهتر بفهمند که مثلاً در بازی‌های تجاری چه اتفاقی می‌افتد.

برنامه های مدارس ابتدایی سال 2016 از نظر کدگذاری باید افق های جدیدی را به سمت مهارت های خاص لازم برای درک دنیای فردا و برای تسلط شهروندان آینده بر سواد سایبری باز کند.

 

 

 

مهارت های اجرا شده

 

به زبان فرانسه:

شرکت در مبادلات با رعایت قوانین ارتباطی،

خود را بیان کنید، بحث کنید، گوش آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  دهید و دیدگاه خود را بیان کنید.

در ریاضیات:

سازماندهی اطلاعات و داده ها،

حل مشکلات کم و بیش پیچیده

استقلال و ابتکار:

در یک گروه کار کنید، در یک پروژه شرکت کنید.

 

 

«از منطق تا کد با اسکرچ جونیور»

 

دانش آموزان.

 

-اون یکی بذاریم اونجا.

 

-و به پرده ها دست میزنی.

 

-آخری رو باید بچرخونی.

 

"کدنویسی در کلاس های CE1، CE2، CM1 و CM2" پاسکال بوخ، معلم مدرسه.

 

-مدرسه Saint-André-d'Embrun در Hautes-Alpes، روستایی، در کوهستان واقع شده است.

 

این یک مدرسه کوچک سه  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور کلاسه با 65 دانش آموز می سازد.

 

و من یک کلاس CE1-CE2، CM1-CM2، از بیست و سه دانش آموز دارم.

 

ما قصد داریم یک جلسه برنامه نویسی  

Scratch junior software training  کوچک با Scratch انجام دهیم.

 

[ بازدید : 9 ]

[ دوشنبه 23 بهمن 1402 ] 8:56 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]