برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

اسکرچ جونیور رازهای پنهان




به نظر می رسد، Kodable بچه ها را د اسکرچ جونیور چیست ر معرض کد واقعی قرار می دهد، حتی اگر آنها خودشان کد را تایپ نمی کنند. در تصویر زیر نمونه ای از آن را مشاهده می کنید.

 

 

قرار گرفتن در معرض کد در Kodable

کد از قبل در قسمت متن در بالا پر می شود و بچه ها برچسب  اسکرچ جونیور چیست بسته شدن را روی صفحه زیر می کشند تا لجن سبز از حمله به شخصیت آنها جلوگیری کند. این یک رویکرد جالب است. دخترم از این بازی خاص لذت برد، اما مطمئن نیستم که بخش کدنویسی آن واقعاً تا چه اندازه در آن فرو رفته است. مانند نمونه سازی اشیاء جدید و تنظیم ویژگی های شی در کدهایی که خودشان می نویسند.

 

Kodeable همچنین شامل مضامین اجتماعی آگاهانه اسکرچ جونیور چیست  با بازی‌هایی مانند پاکسازی ساحل است، که در آن بچه‌ها زباله‌ها را از ساحل خارج می‌کنند تا فوک‌ها و لاک‌پشت‌ها را نجات دهند.

 

Kodable ورود قوی والدین را ارائه می دهد که در آن می توانید پیشرفت فرزند خود را مشاهده کنید. شما می توانید چندین نمایه ایجاد کنید، بنابراین من نمایه خود را ایجاد کردم تا  اسکرچ جونیور چیست قبل از اینکه دخترم به آنها برسد، بازی ها و سطوح را آزمایش کنم تا زمانی که او به آنها برسد مفیدتر باشم.

 

Code Spark از همان بازی‌های منطقی به سبک کشیدن و رها کردن  اسکرچ جونیور چیست مانند سایر برنامه‌ها استفاده می‌کند، اما حس آرکید بیشتری به بازی‌ها دارد. به نظر می‌رسید دخترم از بازی‌های Codespark بیشتر از همه برنامه‌هایی که آزمایش کردم لذت می‌برد. بیش از یک بار، من او را در حال بازی در Codespark بدون هیچ درخواستی پیدا کردم.

 

در زیر می توانید اسکرین شات یکی از بازی های کشیدن و  اسکرچ جونیور چیست رها کردن با استفاده از حلقه ها را مشاهده کنید.

 

 

بخش «کاوش» کدسپارک، بچه‌ها را با مفاهیم برنامه‌نویسی پیچیده‌تری مانند متغیرها و نابرابری‌ها، پشته‌ها و صف‌ها و منطق بولی آشنا می‌کند. برخی از بازی‌هایی که به تقویت این مفاهیم کمک می‌کنند بهتر از سایرین هستند و برای بسیاری از بازی‌ها، نیاز به نگه داشتن دست برای کمک به فرزند شما در مراحل مختلف دارد. اسکرچ جونیور چیست  من متوجه شدم که برخی از بازی‌ها در Codespark چندان شهودی نیستند، و مانند بسیاری از یادگیری‌ها در برنامه‌نویسی، وظایف در نهایت کمی ساختگی به نظر می‌رسند. در زیر یک نمونه از بازی "Stacks and Queues" آورده شده است  برنامه نویسی کودکان که در آن باید ترتیب حیوانات را از پلتفرم انتخاب کنید تا شخصیت مناسب در پایین پر شود.

 

 

مثال بالا یک بازی فوق العاده سرگرم کننده و چالش برانگیز است، اسکرچ جونیور چیست  اما دامنه توجه دخترانم پس از مدت کوتاهی شروع به کاهش کرد. بنابراین، باز هم، اطمینان از اینکه بازی‌ها سرگرم‌کننده و جذاب هستند و در عین حال مفاهیم برنامه‌نویسی را تقویت می‌کنند، خطی است که این برنامه‌ها سعی در طی کردن آن دارند.

Kodable و Code Spark برنامه درسی کامل تری دارند که بچه ها با بزرگتر شدن می توانند آن را دنبال کنند، در حالی که Scratch Jr بسیار محدود است. هر دو Kodable و CodeSpark دارای برنامه درسی برای مربیان هستند و کنترل های قوی ورود والدین را ارائه می دهند که در آن می توانید پیشرفت فرزند خود را مشاهده کنید.

 

در پایان، شما واقعاً نمی توانید با هیچ یک از این برنامه ها ضرر کنید. با این حال، Kodable و CodeSpark قطعا تجربه جامع تری را برای بچه ها ارائه می دهند و ویژگی های بسیار بیشتری را که در برنامه های مدرن انتظار داریم ارائه می دهند. برای کمتر از 10 دلار در ماه، این نوار برای امتحان کردن این برنامه ها و دیدن اینکه فرزند شما چگونه آنها را دوست دارد بسیار پایین است. وجود این برنامه‌ها در دسترس فرزندانتان نیز به مدت زمان صفحه نمایش آن‌ها تفاوت‌های ظریفی می‌دهد. بنابراین به‌جای اینکه زمان صفحه‌نمایش تجربه‌ای باشد (که به معنای ویدیو است)، می‌توانید «زمان صفحه نمایش آموزشی» را به گزینه‌های آن‌ها اضافه کنید.

 

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و اگر برنامه‌های What is Scratch Junior? برنامه‌نویسی وجود دارد که فرزندانتان از آن استفاده می‌کنند، در نظرات زیر با ما در مورد آن‌ها اطلاع دهید.

 

[ بازدید : 9 ]

[ يکشنبه 15 بهمن 1402 ] 8:50 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]