برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

فواید رباتیک برای کودکان

همچنین، فناوری به بچه ها اجازه می دهد تا فواید رباتیک برای کودکان  درک کنند که دنیای واقعی چگونه است و با استفاده از فناوری به فضای مبتنی بر مسئله بپردازند.

یادگیری رباتیک به کودکان کمک می کند تا کدنویسی و فناوری را یاد بگیرند و درک کنند

4) رباتیک به بچه ها کمک می کند تا مهارت های قرن 21 را بیاموزند

ایالات متحده، استرالیا، فنلاند و سنگاپور تنها چند کشوری هستند که مهارت های قرن 21 را مرکز تلاش های اصلاحی آموزشی خود قرار داده اند. بر اساس تحقیقات دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو (روباتیک آموزشی برای ارتقای مهارت های قرن 21)،  فواید رباتیک برای کودکان رباتیک نقش کلیدی در ارتقای مهارت های قرن 21 در کودکان ایفا می کند.

علاوه بر این، رباتیک موضوعی است که در آن پتانسیل تأثیرگذاری بر مفهوم مهندسی در همه سطوح از پیش از K تا مقطع کارشناسی ارشد را دارد. روباتیک راهی را برای بچه ها ارائه می دهد تا از نظر فنی مسلط شوند. و همچنین به آنها کمک می کند تا ریاضیات و اصول علمی را از طریق سبک یادگیری مبتنی بر تحقیق بیاموزند.

مطالعات متعدد همچنین نشان داده است که دلیل فواید رباتیک برای کودکان اینکه بچه ها باید رباتیک را بیاموزند این است که رباتیک می تواند به دانش آموزان کمک کند تا مهارت های مهم تحصیلی را بیاموزند. مانند نوشتن، خواندن، تحقیق، خلاقیت، همکاری، تفکر انتقادی، تصمیم گیری، حل مسئله و ارتباط. در حالی که آنها را در معرض حوزه های محتوایی مانند فیزیک، زیست شناسی، جغرافیا، ریاضیات، علوم، الکترونیک و مهندسی مکانیک قرار می دهد.

5) رباتیک به کودکان کمک می کند تا بسیاری از مفاهیم علوم و ریاضی را به صورت عملی بیاموزند

رباتیک یک تجربه یادگیری عملی و جذاب را ارائه می دهد که ممکن است تخیل کودک را به عنوان هیچ ابزار دیگری جلب کند. طبق مطالعه انجام شده توسط دانشگاه فناوری نانیانگ (مروری بر استفاده از ربات ها در کودکان آموزشی و خردسال)، بسیاری از بچه ها پس از استفاده از رباتیک در برنامه های آموزشی خود، با موفقیت دانش مفهومی خود را در موضوعات علوم تا 57 درصد افزایش داده اند.

با یادگیری رباتیک، کودکان می توانند STEM را از طریق مشاهده ایرانیان سایبر و درگیر شدن با پروژه های عملی مطالعه کنند. به خصوص پروژه هایی که کاربرد مفاهیم نظری درس را در موقعیت های واقعی نشان می دهد.

دانش ایده هایی مانند نیرو، حرکت و انرژی برای طراحی و برنامه نویسی روبات ها ضروری  فواید رباتیک برای کودکان است. در اینجا بچه ها مهارت های فیزیک و مکانیک خود را بهبود می بخشند.

کودکان می توانند در مورد مواد مختلف و نحوه طراحی و ساخت سازه های محکم یاد بگیرند.بچه ها می توانند با استفاده از aالگوریتم ها و استدلال منطقی برای برنامه ریزی ربات ها

کودکان ممکن است نیاز به استفاده از مفاهیم ریاضی مانند هندسه، اندازه‌گیری و جبر در ساخت و برنامه‌نویسی روبات‌ها داشته باشند.

از این رو، بچه‌ها می‌توانند ارتباط و کاربردهای دنیای واقعی اصولی را که مطالعه می‌کنند از طریق پروژه‌های رباتیک ببینند. این می تواند به دانش آموزان کمک کند که علوم و ریاضیات را جذاب تر و جذاب تر بدانند.

بر اساس مطالعه‌ای از دانشگاه فناوری نانیانگ، مشارکت کودکان در ایجاد مصنوعات برای پروژه‌های رباتیک خود به تقویت همکاری و توانایی‌های حل مسئله در مدرسه ابتدایی کمک کرد. این بیشتر توسط هونگ و همکاران نشان داده شد. مطالعه (2011) نشان داد که استفاده از روبات‌ها به کودکان کمک می‌کند تا در حین کار با همکلاسی‌های خود برای حل چالش‌ها عمیقاً فکر کنند، که تجربه یادگیری آنها را بهبود بخشید.

به طور کلی، کار گروهی و توانایی‌های همکاری که کودکان از  فواید رباتیک برای کودکان طریق پروژه‌های روباتیک ایجاد می‌کنند، می‌تواند در زمینه‌های مختلفی ارزشمند باشد.

6) رباتیک مهارت های کار گروهی و همکاری را در بچه ها توسعه می دهد

[ بازدید : 13 ]

[ چهارشنبه 24 آبان 1402 ] 15:39 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]