برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

فواید برنامه نویسی برای کودکان

چگونه یادگیری کدنویسی خلاقیت کودکان را توسعه  فواید برنامه نویسی برای کودکان می دهد - Tynkerچالش های کدنویسی خلاقانه برای Scratch - MIT Scratch Studio5. کدنویسی به آموزش سواد دیجیتال کمک می کند

چرا بچه ها باید کدنویسی را یاد بگیرند؟

تکنولوژی ما را احاطه کرده است. از کار ما پشتیبانی می کند، ارتباطات را تسهیل می کند، ارتباط اجتماعی را امکان پذیر می کند و تقریباً از هر صنعت در اقتصاد حمایت می کند. در دنیای مدرن، توانایی درک و تعامل با فناوری فقط خوب نیست، بلکه یک ضرورت برای پیمایش در یک جامعه دیجیتالی فزاینده است. کودکان باید فناوری را بدانند. به عبارت دیگر، آنها باید سواد دیجیتالی داشته باشند.

سواد دیجیتال یک اصطلاح گسترده است. به طور کلی، به توانایی فرد برای درک و تعامل با فناوری به روشی متفکرانه و معنادار اشاره دارد. موضوعاتی مانند ایمنی اینترنت، آزار و اذیت سایبری،  فواید برنامه نویسی برای کودکان ردپای دیجیتال و اخلاق آنلاین، همگی در حوزه سواد دیجیتال قرار دارند.

به عنوان مثال، کودکان با سواد دیجیتال می‌توانند به صورت آنلاین درباره موضوعات تحقیق کنند، اطلاعات مرتبط را بیابند و سپس به طور انتقادی در مورد منابعی که شناسایی کرده‌اند فکر کنند. از آنجا، آنها می توانند نظر خود را تنظیم کنند و در صورت نیاز، پاسخ دهند. آنها همچنین می توانند حضور دیجیتال خود را مدیریت کنند و از طریق کانال های آنلاین با دیگران ارتباط برقرار کنند.

شایان ذکر است که بسیاری از کودکان - و به ویژه نوجوانان - از قبل در زندگی دیجیتال ماهرتر هستند و برای مدیریت بار اطلاعاتی که با اتصال مداوم آنلاین به همراه دارد نسبت به نسل‌های قبل مجهزتر هستند.

در حالی که هنوز کدنویسی به عنوان یک ضرورت روزمره برای ساکنان آنلاین مطرح فواید برنامه نویسی برای کودکان  نشده است، احتمالاً تا چند سال دیگر تبدیل به یکی از آن‌ها خواهد شد. در حال حاضر، تمام ارتباطات آنلاین از طریق برنامه های کدگذاری شده تسهیل می شود. برخی از بازی‌ها مانند Minecraft به کاربران اجازه می‌دهند ویژگی‌های خود را کدنویسی کنند. منطقی به نظر می رسد که فکر کنیم برنامه نویسی به خودی خود به یک سواد ضروری تبدیل می شود، همانقدر که پیمایش در یک پلت فرم رسانه های اجتماعی یا تحقیقات اینترنتی تا به حال بوده است.

برای قرض گرفتن نقل قولی از آنت لی، نویسنده کتاب سواد ایرانیان سایبر کدنویسی، «اگر برنامه‌نویسی بلد نیستید، می‌توانید به خوبی به زندگی ادامه دهید. اما این به زودی تغییر خواهد کرد.»

به نظر می رسد بهتر است والدین با یادگیری زودهنگام کدنویسی، فرزندان خود را تشویق کنند تا از منحنی پیشی بگیرند.منابع اضافی:سواد دیجیتال چیست و چرا اهمیت دارد؟ - رنسانس درک تفاوت بین سواد دیجیتال و کدنویسی - کدنویسان جوان

برنامه نویسی برای کودکان: ABC های فواید برنامه نویسی برای کودکان  جدید آموزش دیجیتال - مجله آموزش

6. کدنویسی یک مهارت شغلی است

اهمیت برنامه نویسی را نمی توان در اقتصاد ما دست کم گرفت، اقتصاد ما که اکنون عمدتاً توسط فناوری هدایت می شود.

اداره آمار کار گزارش می دهد که فرصت های شغلی برای توسعه دهندگان نرم افزار قرار است بین سال های 2018 تا 2028 21 درصد افزایش یابد - که بیش از چهار برابر میانگین نرخ برای همه مشاغل است. علاوه بر این، همه کارفرمایان از توسعه دهندگان خود نمی خواهند مدرک چهار ساله دریافت کنند. بسیاری از آنها آنقدر در بند استعداد هستند که از هر کسی که مهارت و پتانسیل کاری لازم را داشته باشد استقبال می کنند.

نموداری که رشد اشتغال توسعه دهندگان نرم افزار را نشان می دهد

اما اینجاست که چرا بچه ها حتی اگر علاقه ای به تبدیل شدن به توسعه دهندگان تمام وقت ندارند، باید کدنویسی کنند: آنها هنوز هم می توانند از یادگیری یک یا دو زبان برنامه نویسی به طور حرفه ای بهره ببرند. دانش برنامه نویسی صرف نظر از پیشینه تحصیلی یا علاقه شغلی فرزند شما ارزشمند است. در برخی موارد، حتی ممکن است این توانایی باشد که در نهایت آنها را بالاتر از رقبای بازار کار خود قرار دهد!

بزرگترین مانع فقط تسلط بر اولین زبان برنامه نویسی است – اما فواید برنامه نویسی برای کودکان  زمانی که آنها این کار را انجام دهند، در موقعیت خوبی برای یادگیری زبان ها، چارچوب ها و فناوری های مختلف در آینده خواهند بود.

[ بازدید : 12 ]

[ سه شنبه 23 آبان 1402 ] 20:15 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]