برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

برنامه نویسی کودکان در کرج

برخی مانند روزنامه‌نگار ابی وایت، استدلال کرده‌اند  برنامه نویسی کودکان در کرج که این نمایش‌ها «آخرین میدان نبرد برای نمایندگی LGBTQ» هستند، و می‌گویند که اگر در این برنامه‌ها حضور داشته باشد، هیچ بهانه‌ای برای عدم حضور آن در هیچ کجای رسانه‌ها وجود ندارد و به استناد Danger & Eggs، اشاره کرد. استیون جهان، و She-Ra و شاهزاده خانم های قدرت به عنوان نمونه.[34] وایت همچنین گفت که «هیجان‌انگیز است که می‌بینیم مردم کل روایت‌های خود را به شیوه‌هایی عجیب و غریب می‌کنند» که به کودکان و «مخاطبان گسترده‌تر» می‌رسد. او و کالای وایت همچنین خاطرنشان کردند که نمایش‌هایی که توسط مجری‌های نمایشی اجرا می‌شوند که دگرباش، غیر باینری یا ترنس هستند «مسئول اصلی هجوم شخصیت‌های غیردودویی و ترنس در انیمیشن‌های کودکانه هستند»، در حالی که برای افزودن بازنمایی بیشتر به نمایش‌های خود با چالش‌هایی مواجه هستند. [36] با وجود این، وایت اظهار داشت که بیش از 90 درصد از شخصیت‌های LGBTQ در برنامه‌های انیمیشن کودکان در پایگاه داده شخصیت‌های اینسایدر در برنامه‌های تلویزیونی انیمیشن کودکان «برای مشاهده آنها در اولین پخش به یک کابل، ماهواره، پخش جریانی یا اشتراک اینترنتی نیاز دارند».[37 ]

1.2. تاریخ در بقیه جهان

تلویزیون کودکان برای بسیاری  برنامه نویسی کودکان در کرج از بازارها ساخته شده است، با موفقیت های قابل توجهی مانند Play School، Noggin the Nog، Thunderbirds and Thomas & Friends از بریتانیا، Belle and Sebastian و The Magic Roundabout از فرانسه، The Singing Ringing Tree از آلمان، و Marine Boy از ژاپن.

استودیوی کانادایی Nelvana یک تهیه کننده ویژه برنامه های کودکان است. بسیاری از محصولات Nelvana در سراسر جهان پخش می شود، به ویژه در ایالات متحده، جایی که شباهت در گویش بدون ایرانیان سایبر هیچ گونه دوبله یا بومی سازی نیاز دارد.

2. کانال ها

2.1. ایالات متحده

در ایالات متحده، سه شبکه کابلی تجاری عمده به تلویزیون کودکان اختصاص داده شده است. هر سه خدمات ثانویه را نیز با حوزه های تخصصی بر اساس کتابخانه های مربوطه خود، مانند تمرکز بر sp. جمعیت شناسی خاص، یا تمرکز بر برنامه نویسی کلاسیک که در محدوده و جمعیت آنها قرار می گیرد.

Nickelodeon، اولین کانال تلویزیونی کودکان، که در سال 1979 راه اندازی شد  برنامه نویسی کودکان در کرج (اگرچه تاریخچه آن به راه اندازی کانال C-3 QUBE در سال 1977 باز می گردد)؛[38] این شبکه عمدتاً شامل سریال های اصلی با هدف کودکان، پیش از نوجوانان و نوجوانان جوان است، از جمله مجموعه‌های انیمیشن، تا سریال‌های کمدی و اکشن لایو اکشن، و همچنین سریال‌هایی با هدف کودکان پیش‌دبستانی، و مخاطبان بزرگسال و نوجوان را با مجموعه‌ای از تکرارهای کمدی اکشن زنده و تعداد محدودی از برنامه‌های اصلی در Nick at Nite جذب می‌کنند.

Nickelodeon چهار کانال دیجیتال کابلی و ماهواره ای جدا از سرویس اصلی را اداره می کند: Nick Jr.، کانالی که به برنامه نویسی پیش دبستانی اختصاص دارد. Nicktoons، که در درجه اول (اگرچه نه به طور انحصاری) برنامه نویسی متحرک را اجرا می کند. NickMusic، یک سرویس ویدیوی موسیقی پاپ با نام تجاری MTV Hits قبل از سال 2016. و فضای کانالی که بین TeenNick نوجوان محور در طول روز و سرویس پخش مجدد NickRewind با محوریت دهه 1990  برنامه نویسی کودکان در کرج در شب تقسیم شده است. این علاوه بر تعداد انعطاف‌پذیر کانال‌های دیجیتال رایگان با نام تجاری Nickelodeon در سرویس فوق‌العاده Pluto TV شرکت مادر ViacomCBS است.

شبکه کارتون که در سال 1992 راه‌اندازی شد، عمدتاً برنامه‌های کودکانه را پخش می‌کند، عمدتاً برنامه‌های انیمیشنی، از اکشن تا کمدی انیمیشن. هدف اصلی این برنامه کودکان و نوجوانان جوان بین سنین 6 تا 14 سال است و نوجوانان و بزرگسالان مسن‌تر را با محتوای بزرگسالان در طول شب شنای بزرگسالان در آخر شب یا شبانه روز هدف قرار می‌دهد.

Cartoon Network همچنین Boomerang و Cartoonito را اداره می‌کند، کانالی که در برنامه‌هایی با محوریت برندهای کلاسیک که شرکت مادر WarnerMedia مالک آن است، به همراه برخی برنامه‌های وارداتی برنامه نویسی کودکان در کرج  تخصص دارد. بلکه برنامه نویسی را از شبکه اصلی خود اجرا می کند. یا مارک های کلاسیک را از شبکه فیلم ارائه می دهد

[ بازدید : 10 ]

[ سه شنبه 23 آبان 1402 ] 18:49 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]