برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

برای برنامه نویس شدن چه رشته ای باید خواند

کنید، Hello World روی صفحه کامپیوتر شما  برای برنامه نویس شدن چه رشته ای باید خواند چاپ می شود. نوشتن چنین قطعه کد کوچکی چقدر طول می کشد - احتمالاً 15 دقیقه.

 چنین کدهایی ممکن است کار زیادی برای بشریت نداشته باشند. با این حال، سوال "چگونه یک برنامه نویس کامپیوتر شویم؟" وقتی شروع به نوشتن این بلوک های کد ساده می کنید دیگر چندان ترسناک نیست. از سوی دیگر، نوشتن مجموعه‌های بزرگ‌تر کد برای کاربردهای عملی می‌تواند حدود یک ماه طول بکشد. با این وجود، این خبر خوب است! مجموعه‌های بزرگ‌تر کد معمولاً با تکه‌های کوچک کد ساخته می‌شوند که با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

در ویدئوی بالا، Deep Sukhwani، مهندس ارشد نرم افزار در Springboard (اینجا ببینید مهندسان نرم افزار چه کار می کنند) نحوه تبدیل شدن به یک برنامه نویس کامپیوتر را همراه با پیش نیازها و مهارت های مورد نیاز را توضیح می دهد.

بیایید به راهنمای گام به گام برنامه نویس شدن شیرجه بزنیم-

1. یک دوره را برای برنامه نویس شدن چه رشته ای باید خواند  کامل کنید

شروع با یک دوره مقدماتی مقدماتی در مهندسی نرم افزار بهترین راه برای شروع حرفه شما است. شما نه تنها به اصول برنامه نویسی تسلط خواهید داشت. همچنین از مربیان باتجربه بینشی در مورد کار در این زمینه کسب خواهید کرد.

2. طرز فکر درست

در حالی که تسلط بر زبان برای به دست آوردن شغل مهم است، این تفکر ممکن است انگیزه قوی برای شما برای کسب مهارت برنامه نویسی نباشد. به این فکر کنید که مهارت های کدنویسی چه کاری می توانند برای شما انجام دهند. درو هادسون، مدیر عامل Dropbox می گوید: «این نزدیک ترین چیزی است که ما به یک ابرقدرت داریم. مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیس بوک، تجربه برنامه نویسی خود را به شرح زیر به اشتراک می گذارد:

اینکه مجموعه‌ای از افرادی که قبلاً شرکتی نساخته‌اند دور هم جمع شوند و چیزی بسازند که یک میلیارد نفر از آن استفاده کنند.مهارت های برنامه نویسی را به عنوان ابرقدرت شخصی خود در نظر بگیرید تا جهان را به روشی  برای برنامه نویس شدن چه رشته ای باید خواند سازنده تغییر دهید.

3. دوست دارید چه کار کنید

نوع کاری که دوست دارید در آن شرکت کنید را مشخص کنید - ایرانیان سایبر وب سایت بسازید، دانشمند داده شوید، فرآیندهای تجاری را خودکار کنید، متخصص هوش مصنوعی شوید؟

4. یک زبان را انتخاب کنید

هنگامی که نوع کاری را که می خواهید انجام دهید مشخص کردید، انتخاب زبان برای یادگیری آسان می شود. هر زبان برنامه نویسی دارای مجموعه ای از برنامه های کاربردی است. این به شما کمک می کند تا بر یادگیری یک زبان که واقعاً در رشته انتخابی شما اهمیت دارد متمرکز بمانید. در نتیجه، با یادگیری چندین زبان گرفتار نخواهید شد. لطفاً برای اطلاعات بیشتر بخش "کدام زبان را انتخاب کنم" این وبلاگ را مطالعه کنید.

5. از کوچک  برای برنامه نویس شدن چه رشته ای باید خواند شروع کنید

گیب نیول، بنیانگذار شرکت بازیسازی Valve، می‌گوید: «اولین باری که واقعاً چیزی به ذهنم رسید و گفت: «سلام جهان» … یک رایانه را ساختم که این کار را انجام دهد، شگفت‌انگیز بود. دستاوردهای کوچک می توانند شما را برای ادامه یادگیری تشویق کنند.

6. از اینترنت استفاده کنید

وب سایت هایی مانند Code.org تجربه طراحی دوره های کدنویسی برای مبتدیان را دارند. سایت‌های آنلاین، مانند Springboard.com، بر سهولت یادگیری و مهارت‌ها تأکید دارند. چنین سایت هایی مربیانی را ارائه می دهند  برای برنامه نویس شدن چه رشته ای باید خواند که هر مشکل یادگیری را حل می کنند و شما را به سمت موفقیت راهنمایی می کنند.

7. در دوره بمانید

[ بازدید : 16 ]

[ پنجشنبه 11 آبان 1402 ] 18:30 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]