برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

برنامه نویسی چیست و چه کاربردی دارد؟

برخلاف سایر زبان‌های موجود در برنامه نویسی چیست و چه کاربردی دارد؟  این فهرست، SQL فقط برای تعامل با پایگاه‌های داده قابل استفاده است. این زبان توسط معماران پایگاه داده برای ایجاد زیرساخت داده یک سازمان استفاده می شود. همچنین در زمینه های توسعه وب، تجزیه و تحلیل و علم داده برای استخراج اطلاعات از پایگاه های داده استفاده می شود.

اگر می‌خواهید یک توسعه‌دهنده کامل، دانشمند داده یا تحلیلگر داده شوید، تقریباً مطمئناً باید SQL را بدانید.اگر می خواهید SQL را یاد بگیرید اما نمی دانید از کجا شروع کنید، دوره مقدماتی SQL ما را دنبال کنید.

برنامه نویسی R

R یک زبان برنامه نویسی است که به طور خاص برای محاسبات آماری طراحی شده است. در علم داده برای تجزیه و تحلیل داده ها، ایجاد تجسم های آماری، ساخت مدل های پیش برنامه نویسی چیست و چه کاربردی دارد؟  بینی و تولید گزارش استفاده می شود.

در حالی که Python در حال حاضر بیشتر توسط متخصصان صنعت علم داده استفاده می شود، R در درجه اول در محیط های دانشگاهی و تحقیقاتی استفاده می شود. اگر می خواهید یک آماردان یا محقق علم داده شوید، ایده خوبی است که R را یاد بگیرید.

برای یادگیری زبان از ابتدا در دوره مقدماتی برنامه نویسی R ما شرکت کنید.

جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت پرکاربردترین زبان برنامه نویسی در جهان است. در گذشته، فقط برای برنامه نویسی frontend استفاده می شد - برای ایجاد یک رابط تعاملی برای برنامه ها.

امروزه، بسیاری از شرکت ها از Node.js، یک محیط زمان اجرا مبتنی بر  برنامه نویسی چیست و چه کاربردی دارد؟ جاوا اسکریپت برای نوشتن کد باطن استفاده می کنند. این بدان معناست که تیم‌های توسعه می‌توانند ایرانیان سایبر از جاوا اسکریپت برای سمت سرور و سمت کلاینت استفاده کنند و می‌توانند با استفاده از یک زبان برنامه‌نویسی برنامه‌های فول استک بسازند.

محبوبیت جاوا اسکریپت افزایش یافته است و اکنون شرکت هایی مانند نتفلیکس، پی پال و لینکدین به طور گسترده از آن استفاده می کنند. بیش از نیمی از توسعه دهندگان از جاوا اسکریپت استفاده می کنند.

جاوا

جاوا یک زبان برنامه نویسی شی گرا است که در درجه اول برای توسعه سمت سرور استفاده می شود. این یک زبان پایدار است که برای مدت طولانی وجود داشته است و بسیاری از شرکت های بزرگ به همین دلیل استفاده از آن را انتخاب کرده اند.

اگر می خواهید در یک شرکت بزرگ برنامه نویسی چیست و چه کاربردی دارد؟  که امنیت شغلی را تضمین می کند، روی توسعه برنامه های کاربردی Back-end کار کنید، باید جاوا را یاد بگیرید.

برای کمک به تصمیم گیری آگاهانه تر در مورد زبان برنامه نویسی که انتخاب کنید، در اینجا نموداری وجود دارد که آنها را بر اساس تقاضا رتبه بندی می کند:

پرتقاضاترین زبان های برنامه نویسی در سال 2022

اگر هنوز در مورد مسیر شغلی که می خواهید دنبال کنید مطمئن نیستید، ایده خوبی است که پایتون را یاد بگیرید زیرا در زمینه های بیشتری نسبت به سایر زبان های لیست شده در اینجا کاربرد دارد.

مرحله 2: آموزش

شما می توانید یک مدرک کارشناسی را دنبال کنید، در یک بوت کمپ برنامه نویسی ثبت نام کنید یا در دوره های آنلاین برای یادگیری کدنویسی شرکت کنید.

در حالی که ده سال پیش ممکن بود برای یادگیری کدنویسی 100000 دلار برای برنامه نویسی چیست و چه کاربردی دارد؟  مدرک علوم کامپیوتر هزینه شود، اکنون منابع آنلاین فراوانی وجود دارد که می توانید با کسری از قیمت از آنها استفاده کنید.

[ بازدید : 16 ]

[ سه شنبه 9 آبان 1402 ] 16:48 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]