برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

اسکرچ چیست

همانطور که بچه ها در طول کدنویسی چالش های اسکرچ چیست  مختلف را حل می کنند و بر آنها غلبه می کنند، Scratch به آنها کمک می کند تا توانایی های استدلال منطقی و مهارت های حل مسئله را توسعه دهند.

2. منحنی یادگیری را در دنیای کدنویسی ساده می کند

یکی از چالش برانگیزترین عناصر برنامه نویسی این است که درک کامل آن به تلاش زیادی نیاز دارد. با این حال، این مورد در مورد Scratch نیست. از آنجایی که زبان با در نظر گرفتن کودکان ایجاد شده است، درک آن آسان است. کودکان برای درک نحوه عملکرد زبان نیازی به کتاب، دستورالعمل یا درس پیچیده ندارند.

3. سرگرمی و تعامل را همراه با یادگیری فراهم می کند

برنامه نویسی اسکرچ به بچه ها کمک می کند اسکرچ چیست  خلاقانه فکر کنند و آزادانه خودشان را بیان کنند. علاوه بر این، وظایفی که آنها توسعه می دهند جذاب و جذاب است که یادگیری را لذت بخش می کند.

4. یک رابط کاربری جذاب ارائه می دهد

به لطف رابط بصری جذاب، کدنویسی Scratch علاقه فرزند شما را به برنامه نویسی برمی انگیزد. این به کودکان کمک می کند تا کد خود را تجسم کنند و تجربه را لذت بخش تر می کند.

5. آموزش می دهد که چگونه پسوندهای سخت افزاری می توانند با کد قابل همکاری باشند

برنامه نویسی اسکرچ برای کودکانی که از فعالیت های عملی لذت ایرانیان سایبر می برند بسیار عالی است. بسیاری از شرکت ها کیت های سخت افزاری سازگار با Scratch را می فروشند که ممکن است برای ساخت پروژه های جذاب  اسکرچ چیست استفاده شود. به عنوان مثال، Makey-Makey یا micro:bit، کودکان را قادر می سازد تا کنترلرهای بازی خود را طراحی و بسازند.

6. موانع شغل کدنویسی را کاهش می دهد

برنامه نویسی با اسکرچ برای اکثر کاربران اینترنت قابل دسترسی است. بنابراین، می‌توانید با Scratch برای کودکان، درس‌های کدنویسی را از راحتی خانه خود به فرزندتان ارائه دهید. آنها را برای یک حرفه موفق در توسعه نرم افزار بدون ایجاد مشکل در فرآیند یادگیری آماده می کند.

7. منطق برنامه نویسی را به  اسکرچ چیست صورت بصری توضیح می دهد

کودکان می توانند به طور مداوم آنچه را که خلق می کنند ببینند و نتیجه فعالیت های خود را بررسی کنند. این به آنها کمک می کند تا استدلال های اساسی برنامه های رایانه ای را درک کنند. منطق Scratch بر روی ایده‌های اساسی مانند پارامترهای متغیر، انواع داده‌ها، مجموعه‌ها، ماتریس‌ها، حلقه زدن و عملگرها گسترش می‌یابد. وقتی دانش‌آموزان از برنامه‌نویسی مبتنی بر بلوک رایج به برنامه‌نویسی مبتنی بر متن می‌روند، این توانایی‌ها به زبان‌های دیگر نیز فراتر می‌رود.

8. قوانین نحو را در اطراف زبان های برنامه نویسی سنتی دور می زند

بسیاری از زبان های برنامه نویسی کودکان را ملزم می کنند تا دستورات متنی را یاد بگیرند و محدودیت های شدیدی را برای استفاده از آنها اعمال کنند. کد نویسی اسکرچ به کودکان اجازه می دهد تا روی بخش های سرگرم کننده برنامه نویسی تمرکز کنند، مانند ایجاد مفاهیم برای برنامه های جدید، کشف نحوه ساخت آنها، ایجاد آنها و بحث در مورد آنها با دیگران.

برای اطمینان از اینکه کد نویسی Scratch همه این نیازها را برآورده می کند، تیم پشت نرم افزار از مجموعه ای از اصول به نام چهار P یادگیری نحوه کدنویسی پیروی می کند - پروژه ها، اشتیاق، همتایان و بازی.

افراد زمانی که به طور فعال در فعالیت‌های پروژه‌محور، مانند تولید ایده‌ها، توسعه مدل‌ها، بهبودها و تولید محصولات نهایی شرکت می‌کنند، به بهترین شکل یاد می‌گیرند.وقتی افراد روی موضوعاتی متمرکز می‌شوند که به آن علاقه دارند، سخت‌تر و طولانی‌تر کار می‌کنند، علی‌رغم موانع انعطاف‌پذیر می‌مانند و دانش بیشتری در این فرآیند کسب می‌کنند.

با اجتماعی شدن، یادگیری با افراد مبادله ایده ها، همکاری در ابتکارات و  اسکرچ گسترش کار همسالان خود رشد می کند.یادگیری نیاز به کاوش بازیگوش دارد - تلاش برای چیزهای جدید، آزمایش با مواد، فشار دادن محدودیت ها، ریسک کردن، و تکرار مکرر.

[ بازدید : 12 ]

[ يکشنبه 22 مرداد 1402 ] 20:54 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]