برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

آموزش برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان

در حقیقت ، این دانش آموزان من بودند که یک سری بازی های .io و HQ Trivia را به من معرفی کردند. بنابراین ، مهم است که آنچه آنها یاد می گیرند خنک باشد و چیزی است که آنها می توانند با دوستانشان به اشتراک بگذارند.

اولین چیزی که آنها هنگام شروع کلاس برنامه نویسی پرسیدند "آیا می توانیم مواردی را هک کنیم؟ مانند وب سایت ها و برنامه های آیفون؟ بنابراین ، من به آنها گفتم که ما ابتدا باید HTML و CSS را یاد بگیریم که چگونه یک وب سایت را هک کنیم و این را به آنها نشان دادم.

 

آموزش به آنها برای انجام کاری واقعی

من فهمیدم که روشهای زیادی برای انجام یک کار واقعی وجود دارد و این اصلاً ایجاد نرم افزار با رابط کاربری گرافیکی زیبا یا آموزش ساختارهای داده جدید به آنها یا تهیه مطالب از هاروارد CS50 و نمایش آنها نبود.

من تصميم گرفتم كه بهتر است از سخت افزار استفاده كنم و دانش آموزان را از نظر فيزيكي احساس كنند آنچه را رمزگذاري كرده اند. دو گزینه من Raspberry Pi و Arduino بود.

Raspberry Pi یک کامپیوتر کوچک است که نسخه اختصاصی خود از لینوکس را اجرا می کند و قادر به اجرای بیشتر زبان های برنامه نویسی است. می توانید لوازم جانبی مختلفی را خریداری کنید که از طریق نرم افزار سفارشی خودتان قابل کنترل هستند.

آردوینو بیشتر درگیر است. این یک پلت فرم سخت افزاری منبع باز است و بسیاری از شرکت ها کیت های مختلفی مانند Smart Autonomous Car و Quadruped Robot می سازند.

ما با استفاده از Raspberry Pi یک ایستگاه هواشناسی ساختیم که دما و فشار هوا در اطراف را تشخیص می دهد و آنها را به یک پایگاه داده ابر می فرستد. سپس ، دانش آموزان توانستند داده های آب و هوا را از طریق یک ابزار نمودار سازی آنلاین مشاهده کنند. ما همچنین توابع برنامه های ساده مانند تغییر واحدهای دما و یافتن دمای حداکثر / حداکثر / متوسط ​​را برای ارسال به پایگاه داده برنامه ریزی کرده ایم. این تمرینات به دانش آموزان کمک کرد تا ساختار داده ها و الگوریتم های ساده مانند آرایه ها ، فرهنگ لغت ها و مرتب سازی ها را بیاموزند.

پس از این ، ما به سمت ساخت اتومبیل مستقر در آردوینو حرکت کردیم. هر دانش آموز کد نمونه ای داشت که باعث می شود ماشین ها حرکت کنند و موانع را تشخیص دهند. سپس ، ما یک پیچ و خم ساختیم و به دانش آموزی که ابتدا اتومبیلی را که از پیچ و خم خارج شد ، جایزه دادیم.

دانش آموزان به طور طبیعی بین خودشان بحث کردند که کدام منطق به حرکت موثرتر ماشین از پیچ و خم کمک می کند. و آنها دریافتند که بسیار جالب است که الگوریتم آنها بلافاصله توسط اتومبیلی که ساخته اند آموخته و اجرا شده است. از همه مهمتر ، دانش آموزان واقعاً لذت بردند ، زیرا واقعی و ملموس بود.

https://medium.com/free-code-camp/how-to-teach-programming-to-teenagers-2ecd43846f0d

 

برچسب ها: برنامه نویسی , کودکان و نوجوانان ,

[ بازدید : 41 ]

[ جمعه 7 خرداد 1400 ] 16:11 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]