برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

برنامه نرم افزار اسکرچ جونیور

حتی یک کتابخانه نمونه پروژه‌ها وجود دارد که شامل  برنامه نرم افزار اسکرچ جونیور مجموعه‌ای از هشت پروژه از پیش ساخته شده است که از طیف وسیعی از بلوک‌ها و ویژگی‌ها استفاده می‌کنند تا انواع پروژه‌هایی را که می‌توانید با ScratchJr انجام دهید، به شما نشان می‌دهد. به طور خلاصه، ScratchJr آنلاین یک منبع مکمل عالی برای برنامه است و می تواند به شما کمک کند تا بفهمید چه چالش هایی را باید امتحان کنید.

چگونه در ScratchJr کدنویسی می کنید؟

کدنویسی در ScratchJr شامل استفاده از انگشتان شما برای کلیک کردن روی کاراکترها و نمادها و کشیدن و مرتب کردن بلوک‌ها به منظور تکمیل کاراکتر شماست. شبیه بازی با لگوهای دیجیتال است!

برای کدنویسی در ScratchJr، کافی است مرحله New Project خود را باز کنید. در ScratchJr، صفحات «صحنه‌هایی» هستند که اسپرایت، پس‌زمینه و پخش‌های خاص خود را دارند. و شما می توانید تا 4 صفحه در هر پروژه داشته باشید.

برای اضافه کردن کاراکترها برنامه نرم افزار اسکرچ جونیور  و پس‌زمینه، روی نماد مثبت در سمت چپ کلیک کنید. اگر تصمیم دارید یک کاراکتر را حذف کنید، اگر شخصیتی را که نمی خواهید انتخاب کنید، روی آن کلیک کنید و نگه دارید.

سپس روی کاراکتری که می‌خواهید کاری انجام دهید کلیک کنید تا مطمئن شوید که برای آن شخصیت کدنویسی می‌کنید. در مرحله بعد، روی بخش بلوک ها کلیک کنید و بلوک های زرد را انتخاب کنید. بلوک Green Flag را انتخاب کرده و با کشیدن آن به بخش کدنویسی خود اضافه کنید. پرچم سبز به معنای رفتن است، بنابراین وقتی روی پرچم سبز در بالای صفحه کلیک کنید، کد شما اجرا خواهد شد!

برای اینکه کاراکتر خود را حرکت دهید، روی بلوک های حرکت آبی کلیک کنید. انواع فلش ها را خواهید دید که به هر جهتی که می خواهید شخصیت شما حرکت کند اشاره می کند. اگر می خواهید گربه شما تمام طول صفحه را بچرخاند، روی فلش راست کلیک کرده و بکشید و آن را به پرچم سبز وصل کنید. در ScratchJr بلوک ها از چپ به راست انباشته می شوند. عدد فلش راست را به تعداد دفعاتی که می خواهید تغییر دهیدشخصیت خود را به سمت راست حرکت نکنید.

اگر می خواهید شخصیت شما این عمل را تکرار کند، یک ایرانیان سایبر بلوک برنامه نرم افزار اسکرچ جونیور  حلقه قرمز را به انتها وصل کنید. حالا شما می دانید که چگونه یک حرکت شخصیت را ایجاد کنید! کارهای خیلی بیشتری وجود دارد که می توانید انجام دهید - می توانید هر چیزی را که تصور کنید بسازید!

به یادگیری ادامه دهید! نحوه استفاده از بلوک های حرکتی برای شخصیت های صحنه خود را تماشا کنید.

این برنامه، در حالی که رایگان است، واقعاً دستورالعمل های زیادی را ارائه نمی دهد. بنابراین بهترین راه برای شروع یادگیری ScratchJr این است که به یک کلاس آنلاین زنده بپیوندید که توسط متخصصی رهبری می شود که می تواند به سؤالات در حین مطرح شدن پاسخ دهد و تشویق کند. در این کلاس معرفی رایگان ScatchJr، با برنامه درسی طراحی شده توسط متخصصان گوگل، استنفورد، و MIT، دانش آموزان از طریق پلتفرم Scratch Junior هدایت می شوند و از آن برای کدنویسی یک انیمیشن سرگرم کننده - Dance Party استفاده می کنند! فرزند شما یاد خواهد گرفت که چگونه کاراکترها را اضافه کند، چگونه کاراکترها را با بلوک های کدنویسی کنترل کند، و چگونه با ترکیب بلوک ها برای ساخت انیمیشن، کدنویسی کند.

سپس به برنامه کلاس Scratch Junior بپیوندید. در این سری کلاس، بچه‌ها در حین یادگیری مفاهیم اصلی کدنویسی، مجموعه‌ای از انیمیشن‌ها و بازی‌های سرگرم‌کننده ایجاد می‌کنند. به عنوان  برنامه نرم افزار اسکرچ جونیور مثال، فرزند شما حلقه‌ها، پیام‌رسانی، نحوه ثبت رویدادها در یک بازی برای انجام عمل و بسیاری موارد دیگر را می‌آموزد. آنها از پروژه های ساده با کاراکترهای مختلف که به طور مستقل کار می کنند تا ارتباط کاراکترها با اقدامات پیچیده پیشرفت خواهند کرد.

پروژه های ScratchJr و چالش های کدنویسی در صفحه پروژه های من، روی نماد کوچک “ + “ کلیک کنید تا یک پروژه جدید شروع شود.

پروژه جدید در ScratchJrایده پروژه Racing ScratchJrاز 2 کاراکتر / جن برای حرکت در سراسر صفحه از چپ به راست استفاده کنید.چالش: کاراکترها  برنامه نرم افزار اسکرچ جونیور را وادار کنید تا با سرعت های مختلف روی صفحه حرکت کنند.

ایده پروژه مسابقه ScratchJr

[ بازدید : 12 ]

[ پنجشنبه 4 خرداد 1402 ] 7:49 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]