برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

آموزش کامپیوتر صفر تا صد

هر دوی آنها خود را مهندس نرم افزار می نامند  آموزش کامپیوتر صفر تا صد و هر دو تمایل دارند در ابتدای کار خود حقوق های مشابهی دریافت کنند. اما مهندسان نوع 1 در طول زمان به سمت کارهای رضایت بخش تر و با دستمزد بهتر پیشرفت می کنند، خواه این کار تجاری ارزشمند باشد یا پروژه های منبع باز، رهبری فنی یا مشارکت های فردی با کیفیت بالا.

سیستم پیام کوتاه جهانی روزانه حدود 20 میلیارد پیام ارسال می کند. واتس اپ اکنون 42 میلیارد کار می کند. با 57 مهندس.

مهندسان نوع 1 راه هایی برای یادگیری عمیق علوم کامپیوتر پیدا می کنند، چه از طریق روش های معمولی و چه با یادگیری بی وقفه در طول حرفه خود. مهندسان نوع 2 معمولاً در سطح می مانند و ابزارها و فن آوری های خاص را به جای پایه های اساسی خود یاد می گیرند و فقط زمانی مهارت های جدید را بدست می آورند که باد مد فنی تغییر کند.

در حال حاضر، تعداد افرادی که وارد صنعت می شوند به سرعت در حال افزایش است، در حالی که تعداد فارغ التحصیلان CS نسبتا ثابت است. این عرضه آموزش کامپیوتر صفر تا صد  بیش از حد مهندسان نوع 2 شروع به کاهش فرصت های شغلی آنها کرده و آنها را از کار رضایت بخش تر صنعت دور نگه می دارد. چه بخواهید یک مهندس نوع 1 شوید یا به دنبال امنیت شغلی بیشتر باشید، یادگیری علوم کامپیوتر تنها راه قابل اعتماد است.

راهنمای موضوع برنامه نويسي

اکثر برنامه های CS در مقطع کارشناسی با "مقدمه ای" بر برنامه نویسی کامپیوتر شروع می شوند. بهترین نسخه‌های این دوره‌ها نه تنها برای تازه‌کارها، بلکه برای کسانی که مفاهیم مفید و مدل‌های برنامه‌نویسی را در ابتدای یادگیری کدنویسی از دست داده‌اند، پاسخ می‌دهد.

توصیه استاندارد ما برای این محتوا، ساختار کلاسیک و تفسیر برنامه‌های  آموزش کامپیوتر صفر تا صد رایانه‌ای است که هم به‌صورت کتاب و هم به‌عنوان مجموعه‌ای از سخنرانی‌های ویدئویی MIT به‌صورت رایگان در دسترس است. در حالی که این سخنرانی ها عالی هستند، پیشنهاد ویدیویی ما در واقع سخنرانی های SICP برایان هاروی (برای دوره 61A در برکلی) است. این سخنرانی‌ها بیشتر از سخنرانی‌های MIT برای ایرانیان سایبر دانشجویان جدید هدف‌گذاری شده‌اند.

توصیه می کنیم حداقل سه فصل اول SICP را مطالعه کرده و تمرینات را انجام دهید. برای تمرین بیشتر، مجموعه ای از مشکلات برنامه نویسی کوچک مانند مشکلات مربوط به ورزش را حل کنید.

از آنجایی که این راهنما برای اولین بار در سال 2016 منتشر شد، یکی از متداول‌ترین سؤالات این بود که آیا ما اکنون ضبط تکرار جدیدتر 61A که توسط جان دنرو آموزش داده شده است، و/یا کتاب مربوطه Composing Programs، که «در سنت SICP» اما از پایتون  آموزش کامپیوتر صفر تا صد استفاده می کند. ما فکر می‌کنیم منابع DeNero نیز عالی هستند، و ممکن است برخی از دانش‌آموزان آنها را ترجیح دهند، اما ما همچنان سخنرانی‌های SICP، Scheme و برایان هاروی را به عنوان اولین مجموعه منابعی که باید امتحان کنیم، پیشنهاد می‌کنیم.

چرا؟ زیرا SICP در توانایی خود - حداقل به طور بالقوه - در تغییر باورهای اساسی شما در مورد رایانه و برنامه نویسی منحصر به فرد است. همه این را تجربه نخواهند کرد. برخی از کتاب متنفر خواهند شد، برخی دیگر از چند صفحه اول نمی گذرند. اما پاداش بالقوه آن را ارزش امتحان کردن می کند.

اگر از SICP لذت نمی برید، Composing Programs را امتحان کنید. اگر باز هم مناسب نیست، نحوه طراحی برنامه ها را امتحان کنید. اگر به نظر می رسد هیچ یک از اینها پاداش تلاش شما را نمی دهد، شاید این نشانه آن باشد که باید برای مدتی روی موضوعات دیگر تمرکز کنید و یک یا دو سال دیگر رشته برنامه نویسی را دوباره مرور کنید.

در نهایت، یک نکته برای توضیح: این راهنما برای کسانی که کاملاً در برنامه نویسی تازه کار هستند طراحی نشده است. ما فرض می کنیم که شما یک برنامه نویس ماهر و بدون پیشینه در علوم کامپیوتر هستید و به دنبال پر کردن برخی از شکاف های دانش هستید. این واقعیت که ما بخشی در مورد "برنامه نویسی" گنجانده ایم به سادگی یادآوری است که ممکن است چیزهای بیشتری برای یادگیری وجود داشته باشد. برای کسانی که قبلاً  آموزش کامپیوتر صفر تا صد هرگز کدنویسی نکرده‌اند، اما دوست دارند، ممکن است راهنمایی مانند این را ترجیح دهند.

ساختار و تفسیر برنامه های کامپیوتری معماری کامپیوتر

[ بازدید : 11 ]

[ پنجشنبه 4 خرداد 1402 ] 5:47 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]