برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

آموزش برنامه نویسی

منتشر شده، مرجع هر یک از آنها بود، لذا به آموزش برنامه نویسی بررسی بیشتر مقالات اخیر و مطالب مورد علاقه بیشتر پرداختیم و بدین ترتیب تعداد 82 مقاله تکمیل شد.

معیارهای ورود و خروج طبق دستورالعمل های مرور سیستماتیک توصیه شده است.متون مورد بررسی دارای ویژگی های زیر هستند:* به طور مستقیم به یک یا چند سؤال تحقیق پاسخ داده است.

* مربوط به آموزش برنامه نویسی کامپیوتر در مؤسسات آموزشی بود.مطالعات در صورتی حذف شدند که:* در قالب کتاب یا ادبیات خاکستری (مقالات نظری، گزارش های فنی، وبلاگ ها، ارائه ها و غیره) بودند.

* به هیچ سوال تحقیقی پاسخ نداد.* دیگر معیارهای خروج از مطالعه، پرسیدن سؤالات زیر بود:- ارزیابی چقدر به اهداف و مقاصد اصلی خود می پردازد؟- جمع آوری داده ها چقدر خوب آموزش برنامه نویسی انجام شد؟- گزارش چقدر واضح و منسجم است؟

پس از این مراحل که شامل مطالعه چکیده ها و نتیجه گیری ها و حذف مقالات در صورت عدم انطباق با معیارهای فوق بود، 101 مقاله برای بررسی انتخاب شدند. با توجه به سال انتشار مقالات بررسی شده، مشخص می شود که 19 درصد مربوط به سال 2018، 40 درصد مربوط به انتشارات سال 2019، 22 درصد مربوط به انتشارات سال 2020 و 5 درصد مربوط به انتشارات سال 2021 است.

زمینه سازی

بدون شک آموزش برنامه نویسی کامپیوتر فاقد آموزشی است که آن را آموزش برنامه نویسی هدایت کند و مطالب را در واحدهای کوچکتر تقسیم کند و پیچیدگی را جدا کند تا یادگیری را برای دانش آموزان روان تر کند. در شرکتاین رشته مانند جنبه دیگری از آموزش است که شامل عناصر آموزشی از سایر حوزه‌های STEM نیست و در مسیر خود اجرا می‌شود، جایی که کسانی که تدریس می‌کنند آموزش آموزشی ندارند و با همان روشی که آموخته‌اند تدریس می‌کنند.

یک دایره باطل برخلاف تعلیمات، همانطور که در ریاضیات، علوم و سایر زمینه های یادگیری اتفاق می افتد. آموزش برنامه نویسی کامپیوتری برای کسب مهارت های تفکر محاسباتی اساسی است، که فرصت های جدیدی را برای یادگیری با مهارت های انتزاع، تفکیک مسائل، الگوریتم سازی، پردازش موازی کار، اشکال زدایی و تشخیص الگو و غیره باز می کند.

بنابراین، در این بررسی، ما به دنبال پاسخ به سوالات تحقیق، راهنمایی آنچه در این زمینه در حال انجام است، یا تعریف آنچه در کشورهای مختلف در نظر گرفته شده است، خواهیم بود. لازم به ذکر است که همه نشریات به زبان انگلیسی نوشته نشده بودند، بنابراین ترجمه از چینی، روسی، کره ای و آلمانی و غیره مورد نیاز بود. با این حال، وجه مشترک یافت شده این بود که آموزش تفکر محاسباتی مهارت کلیدی برای قرن بیست و یکم است، که باید از دوره های اولیه آموزش داده شود، آموزش برنامه نویسی که مهارت های آن قابل انتقال به سایر حوزه های دانش است، و اینکه کامپیوتر برنامه نویسی داربست طبیعی برای رسیدن به این هدف است.

پرسش‌های پژوهشی که پاسخ آن‌ها به دنبال آن بود، عبارت بودند از: تفکر محاسباتی چیست و چگونه با برنامه‌نویسی مرتبط است؟ آیا راهبردهای آموزشی در آموزش برنامه نویسی کامپیوتر در مدرسه وجود دارد؟ و در صورت وجود چه راهبردهای آموزشی در آموزش برنامه نویسی کامپیوتر در مدرسه استفاده می شود؟

در چه زمینه بین المللی فرآیند آموزش برنامه نویسی کامپیوتر در مقاطع مختلف آموزشی طراحی و اجرا می شود؟ اولیه، ثانویه و سوم؟ کشورهای پیشگام در اجرای آموزش برنامه نویسی کامپیوتر کدامند، چه می کنند؟ از چه ابزارهای محاسباتی یا زبان های برنامه نویسی برای ایجاد داربست برای کسب مهارت های تفکر محاسباتی استفاده می شود؟

با به دست آمدن نتایج، چندین راه برای مقابله با مشکل عدم وجود راهبردهای آموزشی در آموزش برنامه نویسی رایانه یافت شد. برخی از آنها به استفاده از بازی ها متوسل می شوند، برخی دیگر به رباتیک آموزشی، استعاره و غیره، اما هیچ یک از آنها آموزشی به درستی توسعه یافته را پیشنهاد نمی کنند که در همه زمینه ها و سطوح تدریس قابل استفاده باشد، بلکه آزمون و خطا هستند.

 به قاعده کلی، 10 اصل آموزشی براون و ویلسون (2018)، که آموزش برنامه نویسی نوعی الگوریتم برای آموزش برنامه نویسی ایجاد می کند، متمایز است، که شاید مسیری است که باید طی شود. به این معنا، به خواننده واگذار می شود که عناصر قضاوت لازم را به دست آورد، مانند اعتبار بخشیدن به این یا آن تلاش برای شکل دادن به آموزش های برنامه ریزی محاسباتی، درست همانطور که آموزش ریاضیات و علوم داشته است.

[ بازدید : 14 ]

[ شنبه 19 آذر 1401 ] 18:22 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]