برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

آموزش الگوریتم و فلوچارت

ورودی/خروجی  آموزش الگوریتم و فلوچارت ورودی/خروجی

ورودی/خروجی با یک لوزی نمایش داده می شود و ورودی یا خروجی داده ها را نشان می دهد. این شبیه به تنظیم یک مقدار برای یک متغیر است.

فرآیند

یک فرآیند که با یک مستطیل نشان داده می شود، عملیاتی است که داده ها را دستکاری می کند. این را به عنوان تغییر مقدار یک متغیر مبتنی بر عدد با استفاده از عملگرهایی مانند + در نظر بگیرید.

تصمیم

تصمیمات با یک لوزی نشان داده می شوند و یک عملیات مشروط را آموزش الگوریتم و فلوچارت نشان می دهند که تعیین می کند یک برنامه باید کدام مسیر را طی کند. این شبیه به دستورات شرطی است که جریان اجرا را در یک برنامه کنترل می کند.

تبدیل مراحل به نمادهاخوب! اکنون که همه مراحل الگوریتم را مشخص کرده ایم، بیایید آنها را با نماد فلوچارت مربوطه جفت کنیم:

INPUT/OUTPUT: رمز عبوری را که قصد داریم اعتبارسنجی کنیم وارد کنید.PROCESS: برای پیگیری طول رمز عبور، یک متغیر pass_length ایجاد کنید و در ابتدا آن را روی 0 قرار دهید.

PROCESS: برای پیگیری آموزش الگوریتم و فلوچارت اینکه آیا رمز عبور دارای عدد است یا خیر، یک متغیر contain_number ایجاد کنید و در ابتدا آن را روی False قرار دهید.تصمیم: آیا کل رمز عبور جستجو شده است؟FLOWLINE: اگر نه، به مرحله 5 ادامه دهید.FLOWLINE: اگر چنین است، به مرحله 8 بروید.

PROCESS: به کاراکتر بعدی رمز عبور ایرانیان سایبر تکرار کنید.PROCESS: طول_گذر را افزایش دهید.تصمیم: آیا کاراکتر فعلی یک عدد است؟FLOWLINE: اگر نه، مستقیماً به مرحله 4 برگردید و به تکرار کل رمز عبور ادامه دهید.

PROCESS/FLOWLINE: اگر چنین است، متغیر contain_number را روی True قرار دهید و سپس به مرحله 4 برگردید.تصمیم: آیا pass_length بزرگتر از 8 است و contain_number برابر True است؟ترمینال: اگر نه، پسورد نامعتبر است.ترمینال: اگر چنین است، پس رمز عبور معتبر است!ترسیم فلوچارت

وای اکنون که هر مرحله با یک نماد مرتبط است، می توانیم همه آنها را به هم متصل کنیم تا جریان را در نمودار قرار دهیم!

خوشبختانه، بیشتر مراحل یکی پس از دیگری اتفاق می‌افتند، بنابراین محصول نهایی نسبتاً ساده است. با این حال، توجه داشته باشید که چگونه تکرار رمز عبور به خطوط جریان نیاز آموزش الگوریتم و فلوچارت دارد که به طور فیزیکی در فلوچارت حلقه شوند:راه حل فلوچارتپیشرفت با شبه کد

اکنون که کل الگوریتم را به صورت تصویری در نظر گرفته ایم، می توانیم برای تبدیل آن به کد گام برداریم. برخی از افراد ممکن است بتوانند مستقیماً به یک محیط توسعه بپرند توسعه نرم افزار پیچیده است و معمولاً شامل بسیاری از طرف ها می شود که با هم کار می کنند. بنابراین، برنامه ریزی یک پروژه قبل از شروع برنامه ریزی برای موفقیت ضروری است.

در این مقاله، یک مسئله دنیای واقعی را بررسی می کنیم و سعی می کنیم یک الگوریتم را گام به گام طراحی کنیم تا با استفاده از کد شبه و فلوچارت به بهترین شکل آن را حل کنیم.اعتبار سنجی رمز عبورمشکل

گذرواژه‌ها همه جا هستند و ما همیشه آنها را برای دسترسی به مجموعه‌ای از خدمات ایجاد می‌کنیم. با این حال، گاهی اوقات راهنمایی کاربران برای ایجاد رمزهای عبور قوی تر می تواند مفید باشد. این را می توان با اعمال محدودیت هایی در مورد اینکه چه رمزهای عبور معتبری در نظر گرفته می شود انجام داد.

اگر بخواهیم چند محدودیت ایجاد کنیم، مانند اینکه رمز الگوریتم و فلوچارت عبور باید حداقل 8 کاراکتر باشد و شامل یک عدد باشد، پسوردهای زیر معتبر خواهند بود:اما اینها نمی توانند:

کلمه عبورسگشکارچی 2همه ما چنین رمزهای عبور زیادی دیده‌ایم، بنابراین بیایید یک الگوریتم ساده برای اعتبارسنجی رمزهای عبور مانند این پیدا کنیم!راه حل

[ بازدید : 18 ]

[ چهارشنبه 16 آذر 1401 ] 21:17 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]