برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

شروع برنامه نویسی جاوا

شما می توانید هر نامی به این کلاس شروع برنامه نویسی جاوا بدهید تا زمانی که با عدد شروع نشود. یک قرارداد وجود دارد: نام یک کلاس جاوا با یک حرف بزرگ شروع می شود. این اجباری نیست اما همه توسعه دهندگان جاوا از این قرارداد پیروی می کنند. وقتی به یک توسعه دهنده باتجربه جاوا تبدیل می شوید، دیدن کلاسی که از این قرارداد پیروی نمی کند برای شما عجیب به نظر می رسد.

اگر این مثال را کامل دنبال می کنید، باید کلاس MyFirstClass را در یک فایل متنی به نام MyFirstClass.java ذخیره کنید.فقط یک هشدار: برای ایجاد و ذخیره این فایل باید از یک ویرایشگر متن ساده استفاده کنید. استفاده از واژه پرداز کار نخواهد کرد.

 آماده سازی مجموعه شروع برنامه نویسی جاوا کلاس اول شما

کامپایل دومین مرحله ای است که باید بعد از ایجاد اولین کلاس خود دنبال کنید. این شامل تبدیل کد جاوای شما در فایل MyFirstClass.java به فرمت دیگری است که می تواند اجرا شود. نتیجه این تبدیل در فایل دیگری که توسط کامپایلر ایجاد شده ذخیره می شود. نام این فایل MyFirstClass.class خواهد بود.

تاکنون تنها ابزاری که استفاده کرده اید یک ویرایشگر متن ساده است. کامپایل این کلاس به یک کامپایلر نیاز دارد. چیزی که ممکن است در رایانه خود نداشته باشید. خوشبختانه می توانید این کامپایلر را دانلود کرده و به صورت رایگان از آن استفاده کنید. اجازه دهید شما را در این فرآیند راهنمایی کنم.

در حال حاضر، دانلود "Java" به معنای دانلود کیت توسعه جاوا است که به JDK نیز معروف است. JDK شامل ابزارهای زیادی استو در میان آنها مواردی هستند که از آنها برای کامپایل و اجرای یک برنامه جاوا استفاده خواهید کرد. این به طور رسمی توسط پروژه OpenJDK و توسط اوراکل توزیع شده است.

ممکن است در مورد عناصر دیگری که "جاوا" نیز نامیده شروع برنامه نویسی جاوا می شوند، شنیده باشید.

JRE مخفف Java Runtime Environment است. ایرانیان سایبر این زیر مجموعه ای از JDK است که دیگر توسط OpenJDK یا Oracle توزیع نمی شود. فقط حاوی ابزارهای مورد نیاز برای اجرای یک برنامه جاوا بود. شما نمی توانید کد خود را با ابزارهای ارائه شده در JRE کامپایل کنید.

همچنین ممکن است در مورد J2EE، Java EE یا Jakarta EE شنیده باشید. همه این کلمات اختصاری به Java Enterprise Edition اشاره دارند. این مجموعه ای از ابزارها و کتابخانه ها برای ایجاد برنامه های کاربردی در کلاس سازمانی است. Java EE با JDK متفاوت است و خارج از محدوده این آموزش است. برای کامپایل و اجرای برنامه ساده ای که ما در این آموزش می سازیم، نیازی به Java EE ندارید.

راه اندازی کیت توسعه جاوا

شما می توانید JDK را از شروع برنامه نویسی جاوا جاهای مختلف دانلود کنید. یک صفحه یک مرحله ای وجود دارد که همیشه به آخرین نسخه JDK اشاره می کند: انتخاب آخرین نسخه JDK "آماده برای استفاده" شما را به صفحه ای می برد که در آن می توانید نسخه JDK مورد نیاز خود را دانلود کنید.

از این صفحه می توانید چهار نسخه را دانلود کنید:این صفحه ساخت‌های منبع باز آماده تولید از کیت توسعه جاوا را ارائه می‌کند، که یک پیاده‌سازی از پلتفرم Java SE تحت مجوز عمومی عمومی گنو، نسخه 2، با استثناء Classpath است.

اجازه دهید نسخه ویندوز را دانلود کنیم. چیزی که دریافت می کنید یک فایل ZIP با حجم حدود 200 مگابایت است که می توانید با هر نرم افزار کاربردی ZIP باز کنید. این فایل ZIP حاوی JDK است. می توانید محتوای این فایل را در هر جایی از رایانه خود از حالت فشرده خارج کنید.

پس از انجام این کار، باید یک متغیر محیطی به نام JAVA_HOME ایجاد کنید که به دایرکتوری که در آن JDK را از حالت فشرده خارج کرده اید اشاره می کند. ابتدا باید یک اعلان DOS را باز کنید. اگر یک فایل ZIP JDK 19 را در دایرکتوری D:jdk از حالت فشرده خارج کرده باشید، دستوری که باید در این دستور DOS تایپ کنید به صورت زیر است:

لطفاً توجه داشته باشید که در این مثال و سایر مثال‌ها، برنامه نویسی جاوا علامت پیشرو > وجود دارد تا به شما نشان دهد که باید این دستور را تایپ کنید یا آن را در یک فرمان قرار دهید. شما نباید این کاراکتر را تایپ کنید یا آن را بچسبانید زیرا بخشی از دستور set نیست.

[ بازدید : 12 ]

[ دوشنبه 30 آبان 1401 ] 17:29 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]