برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

برنامه نویسی جاوا چیست

JAVA توسط جیمز گاسلینگ در برنامه نویسی جاوا چیست در سال 1995 توسعه یافت و بعداً توسط شرکت Oracle خریداری شد. این یک زبان برنامه نویسی ساده است. جاوا نوشتن، کامپایل و اشکال زدایی برنامه نویسی را آسان می کند. این به ایجاد کدهای قابل استفاده مجدد و برنامه های مدولار کمک می کند. جاوا یک زبان برنامه نویسی مبتنی بر کلاس و شی گرا است و به گونه ای طراحی شده است که تا حد امکان وابستگی های پیاده سازی کمتری داشته باشد. یک زبان برنامه نویسی همه منظوره ساخته شده برای برنامه نویسی جاوا چیست توسعه دهندگان برای نوشتن پس از اجرا در هر جایی که کد جاوا کامپایل شده است، می تواند بر روی تمام پلتفرم هایی که جاوا را پشتیبانی می کنند اجرا شود. برنامه های جاوا به کد بایتی کامپایل می شوند که می تواند روی هر ماشین مجازی جاوا اجرا شود. سینتکس جاوا شبیه c/c++ است.


تاریخچه: تاریخچه جاوا بسیار جالب است. این یک زبان برنامه نویسی است که در سال 1991 ایجاد شد. جیمز گاسلینگ، مایک شریدان و پاتریک ناتون، تیمی از مهندسان Sun معروف به تیم گرین زبان جاوا را در سال 1991 آغاز کردند. Sun Microsystems اولین اجرای عمومی خود را در سال 1996 با نام جاوا 1.0 منتشر کرد. این برنامه زمان اجرا بدون هزینه را در پلتفرم های محبوب فراهم می کند. کامپایلر Java1.0 توسط برنامه نویسی جاوا چیست در جاوا بازنویسی شد تا کاملاً با مشخصات آن مطابقت داشته باشد. با ورود جاوا 2، نسخه های جدید دارای تنظیمات ایرانیان سایبر متعددی بودند که برای انواع مختلف پلتفرم ها ساخته شده بودند.

در سال 1997، Sun Microsystems به بدنه استانداردهای ISO نزدیک شد و بعداً جاوا را رسمی کرد، اما به زودی از این فرآیند خارج شد. زمانی، Sun اکثر پیاده‌سازی‌های جاوا خود را با وجود وضعیت نرم‌افزاری اختصاصی، بدون هزینه در دسترس قرار داد. Sun از طریق فروش مجوزهای محصولات تخصصی مانند Java Enterprise System از جاوا درآمد ایجاد کرد.


در 13 نوامبر 2006، سان بیشتر ماشین مجازی جاوا خود را به عنوان نرم افزار رایگان و منبع باز منتشر کرد. در 8 می 2007، Sun این فرآیند را به پایان رساند و تمام کدهای اصلی JVM برنامه نویسی جاوا چیست خود را تحت شرایط توزیع منبع باز در دسترس قرار داد.


اصول ایجاد جاوا ساده، قوی، ایمن، کارایی بالا، قابل حمل، چند رشته ای، تفسیر شده، پویا و غیره بود. در سال 1995 جاوا توسط جیمز گاسلینگ، که به عنوان پدر جاوا شناخته می شود، برنامه نویسی جاوا چیست توسعه یافت. در حال حاضر جاوا در دستگاه های تلفن همراه، برنامه نویسی اینترنتی، بازی ها، تجارت الکترونیک و غیره استفاده می شود.

برچسب ها: برنامه نویسی جاوا چیست ,

[ بازدید : 26 ]

[ شنبه 5 شهريور 1401 ] 10:40 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]