برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

برنامه نویسی و بازی سازی اسکرچ

مورد برای اسپرایت ها و 4 مورد منحصراً برای برنامه نویسی و بازی سازی اسکرچ استیج رزرو شده اند. طبق آمار اسکرچ، این دسته بلوک با بیش از 2 میلیون استفاده، بیشترین استفاده را دارد.

بلوک‌های صوتی صداها را پخش کنید، جلوه‌های صوتی را تغییر دهید، یا صدا را با بلوک‌های صوتی تغییر دهید، که جلوه‌های صوتی را به Sprite اضافه می‌کند.

بلوک‌های حسگر یکی از ده دسته بلوک‌های خراش، بلوک‌های حسگر هستند. آنها فیروزه ای رنگ هستند و برای شناسایی جنبه های مختلف یک پروژه استفاده می شوند. در میان 18 بلوک Sensing که اکنون موجود است، سه بلوک پشته، پنج بلوک بولی و ده بلوک گزارشگر وجود دارد.

Sprites برای شروع اجرای کد با استفاده از بلوک های رویداد هشدار داده می شوند. آنها یک طرح رنگ زرد روشن دارند و برای شناسایی رویدادهایی که باعث اجرای اسکریپت ها می شوند استفاده برنامه نویسی و بازی سازی اسکرچ می شوند. بدون بلوک های سرپوش از این دسته، پروژه نمی تواند شروع شود مگر اینکه اسکریپت ها به صورت دستی اجرا شوند.

در حال حاضر، هشت بلوک رویداد وجود دارد: شش بلوک Hat و دو بلوک پشته. این کوچکترین نوع بلوک است. همه بلوک‌های رویداد قبلاً در Scratch 1.4 و قبل از آن به عنوان بلوک‌های کنترل طبقه‌بندی می‌شدند. در Experimental Viewer و نسخه‌های اولیه Scratch 2.0، بلوک‌های رویدادها پس از اعطای دسته‌بندی، ابتدا به عنوان «محرک‌ها» شناخته شدند. از سوی دیگر، Scratch Day 2012 نام رویداد را به "رویدادها" تغییر داد.

بلوک های کنترل بلوک های کنترلی برای ساخت انیمیشن های حلقه ای استفاده می شوند یا بین رویدادها مکث می کند. کنترل بیشتری روی کد در اختیار شما قرار می دهد.

یکی از ده نوع بلوک اسکرچ، بلوک های من است (به نام بلوک های بیشتر در اسکرچ 2.0). این شامل روال‌های اسپرایت انتخاب شده فعلی است. رنگ آنها صورتی است. به جز دکمه «ساخت بلوک» برنامه نویسی و بازی سازی اسکرچ، قبل از ساختن هر بلوکی خالی است.

Make a Block یک کادر گفتگو را باز می کند که در آن کاربر ایرانیان سایبر می تواند رویه ای ایجاد کند. بلوک جدید در پالت ظاهر می شود و پس از فشار دادن OK یک تعریف خالی در ناحیه کد ظاهر می شود. هنگامی که روش اجرا می شود، Scratch بلوک های زیر بلوک منطبق Define را اجرا می کند.

چرا بازی ها را روی اسکرچ بسازیم؟

Scratch یکی از محبوب ترین پلتفرم های کدنویسی آنلاین برای افراد در هر سنی است. تبلت‌های اندروید و اکثر رایانه‌های رومیزی می‌توانند بدون مشکل از این پلتفرم استفاده کنند. همچنین مکان بسیار خوبی برای شروع یادگیری اصول برنامه نویسی از طریق کدنویسی مبتنی بر بلوک برای برنامه نویسان جدید 8 ساله و بالاتر است. -

Scratch یک زبان برنامه نویسی قدرتمند است که می تواند برای ایجاد همه چیز از انیمیشن گرفته تا داستان سرایی تعاملی استفاده شود. با این حال، Scratch بیشتر به دلیل استفاده از آن در توسعه بازی های ویدیویی شناخته شده است. اگر به انجمن Scratch بروید، یک کتابخانه شگفت انگیز از بازی های ویدیویی را خواهید دید که به طور مداوم در برنامه نویسی و بازی سازی اسکرچ حال به روز رسانی و گسترش است. می‌توانید این را بررسی کنید تا از طریق کلاس‌های کدنویسی برای بچه‌ها، مدیریت بازی با Scratch را یاد بگیرید. Scratch برای بازی‌های سرگرم‌کننده ایده‌آل است، زیرا به بازیکنان اجازه می‌دهد تا داده‌ها را وارد کنند و عملاً کنترل کامل روی کد را برای آنها فراهم می‌کند.

انواع بازی های اسکرچ

برای اینکه بدانید چگونه یک بازی را از ابتدا برای مبتدیان بسازید، لازم است عملکرد پلتفرم و بازی های مختلف را درک کنید.

بازی کلیک: در یک بازی کلیکی، بازیکنان روی Sprites روی صفحه کلیک می کنند تا برای هر اقدام موفق امتیاز کسب کنند. به عنوان مثال، شاید برای کسب امتیاز روی تاکو کلیک کنید و تاکوهای کوچکتر و دشوارتر امتیاز بیشتری کسب می کنند.

بازی تعقیب و گریز: یک جن را به اطراف حرکت دهید برنامه نویسی و بازی سازی تا امتیاز کسب کنید. شاید این یک کوسه باشد که در حال تعقیب ماهی است و هر بار که با یکی تماس می گیرد امتیاز می گیرد.

[ بازدید : 24 ]

[ چهارشنبه 29 تير 1401 ] 19:36 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]