برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

نحوه آموزش برنامه نویسی به نوجوانان

در گذشته ، بسیاری از والدین مشتاق به من مراجعه کرده اند و از من می پرسند که چگونه در ابتدا کدنویسی را یاد گرفتم - عمدتا با علاقه به یافتن راه هایی برای کمک به فرزندان خود در زمینه کدگذاری. و هر بار ، پاسخ روشنی برای آنها نداشتم ، زیرا کدنویسی را در سنین بالاتر از بسیاری از فرزندان این والدین یاد گرفتم. به منظور کمک به این والدین ، ​​من همچنین سعی کردم منابعی را پیدا کنم که برای کمک به کودکان در یادگیری کدگذاری ایجاد شده است.

من کشف کردم که منابع زیادی به دانشجویان K-6 کمک می کند تا نحوه کدگذاری را یاد بگیرند. برخی از مثالها شامل Scratch و Hour of Code در Code.org هستند که برای شخص جدیدی برای آشنایی با برنامه نویسی کاملاً مفید است.

از طریق این سیستم عامل ها ، دانش آموزان ضمن ایجاد مهارت های مفید در حل مسئله ، برنامه های ساده ای می نویسند که موجودات گرافیکی را به حرکت در می آورد یا بازی های ساده می سازند و با ابزارهای اصلی برنامه نویسی - مانند حلقه ها و شرطی ها - آشنا می شوند. نقطه قوت اصلی این سیستم عامل ها بازخورد تصویری از سیستم عامل است که واقعاً به دانش آموزان کمک می کند تا به طور مداوم با برنامه درسی و تمرینات درگیر شوند.

با این حال ، آموزش برنامه نویسی به نوجوانان بالای 6 کلاس کاملاً متفاوت است. این مقاله نشان می دهد که بیش از 95٪ نوجوانان امروز به تلفن های هوشمند دسترسی دارند. بنابراین ، بازخورد تصویری Scratch یا Code.org دیگر آنها را تحریک نمی کند. در حقیقت ، من کشف کردم که نوجوانان آنها را کاملاً پیش پا افتاده و کودکانه می دانند.

در عوض ، نوجوانان می خواهند چیزی واقعی بسازند یا انجام دهند که بتوانند به نمایش بگذارند. مانند ساخت و راه اندازی یک برنامه واقعی آیفون یا وب سایت شخصی آنها یا هک شدن در برخی از سیستم ها. اما چگونه می توان شخصی را که فقط مجموعه ای از تمرینات Scratch را به پایان رسانده است ، در ساخت یک برنامه آیفون وادار به ساختن یک برنامه آیفون کرد ، در حالی که دائماً وی را مجبور به پایان دادن به آن می کند؟

بنابراین ، من می خواستم تجربیات خود را در زمینه آموزش برنامه نویسی به 4 نوجوان در طول دو سال به اشتراک بگذارم. دانش آموزان با داشتن طیف متفاوتی از مهارت های برنامه نویسی ، شخصیت و انتظارات شروع به کار کردند. بنابراین ، برای درگیر کردن همه ، مجبور شدم آزمایش های مختلفی را انجام دهم تا مواد آموزشی مناسب همه را پیدا کنم.

هدف اصلی این مقاله به اشتراک گذاشتن چیزهایی است که من آموخته ام و آزمایشاتی که موفقیت آمیز بوده اند ، به این امید که به دیگر نوجوانان کمک کند تا برنامه نویسی را یاد بگیرند.

 

نوجوانان انتظارات زیادی دارند

من فهمیدم که نوجوانان مانند اسفنج خشک ، فناوری جدید را جذب می کنند. گرچه ممکن است بزرگسالان از نظر فنی کمی قدیمی باشند ، اما نوجوانان شرط می بندند که خونسرد باشند و از آخرین روند موجود پیروی کنند. دریافتم که نوجوانان حتی قبل از ورود به سرفصل های TechCrunch یا CNBC ، از جالبترین و جدیدترین برنامه ها استفاده می کنند.

 

https://medium.com/free-code-camp/how-to-teach-programming-to-teenagers-2ecd43846f0d

برچسب ها: برنامه نویسی , کودکان و نوجوانان ,

[ بازدید : 35 ]

[ جمعه 7 خرداد 1400 ] 16:11 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]