برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

دوره صفر تا صد کلاس برنامه نویسی

جای تعجب نیست که دوره صفر تا صد کلاس برنامه نویسی جاوا اسکریپت رتبه اول را در لیست "10 زبان برنامه نویسی فعال در GitHub" دارد. چندین سال است که این زبان محبوب ترین زبان توسط برنامه نویسان در سراسر جهان بوده است. در سال 2019، Statista گزارش داد که جاوا اسکریپت توسط 67.8٪ از توسعه دهندگان در سراسر جهان استفاده می شود. GitHub همچنین این زبان را در بالاترین رتبه قرار داده است. جاوا اسکریپت دوره صفر تا صد کلاس برنامه نویسی در ساخت وب سایت ها و برنامه های کاربردی وب محبوب است. سبک وزن است و می تواند پایه ای قوی برای اپلیکیشن ها یا سایت های قوی و پویا باشد. همچنین ساده ترین روش برای یادگیری است.

جاوا اسکریپت اولین زبان برنامه نویسی بهترین زبان در سال 2019 بود

پایتون

پایتون در میان محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در GitHub در رتبه دوم قرار دارد. برای سال‌های متمادی، جاوا رتبه دوم را به خود دوره صفر تا صد کلاس برنامه نویسی اختصاص داد. با این حال، پایتون در چند وقت اخیر به سرعت محبوبیت پیدا کرده است. سال گذشته، رسماً جاوا را پشت سر گذاشت و از تقاضای جاوا اسکریپت عقب بود. بنابراین، علت این جهش چیست؟ توجه فزاینده ای به کلان داده و علم داده شده است. و پایتون تا حد زیادی محبوب ترین زبان در زمینه علم داده و یادگیری ماشین است. بر اساس یک نظرسنجی اخیر، 83 درصد از متخصصان داده به طور منظم از پایتون استفاده می کنند، که اکثر آنها این زبان را برای کسانی که آرزوی ورود به این حوزه را دارند توصیه می کنند.

 

پایتون پیشتاز 11 پلتفرم برتر علم داده و یادگیری ماشین در سال 2019 است

پایتون در سال گذشته 11 پلتفرم برتر علم داده و یادگیری دوره صفر تا صد کلاس برنامه نویسی ماشین را رهبری می کند

جاوا

اگرچه جاوا یک رتبه سقوط کرده است، اما هنوز هم زبانی بسیار محبوب در میان توسعه دهندگان در GitHub است. امسال از نظر محبوبیت در رتبه سوم قرار دارد. با گذشت حدود 25 سال از انتشار، جاوا زبان اصلی برای توسعه برنامه های کاربردی برای کاربران گوشی های هوشمند اندرویدی بوده است. این زبانی است که با انعطاف‌پذیری در ذهن ایجاد شده است و می‌توان از آن برای دوره صفر تا صد کلاس برنامه نویسی ساخت برنامه‌هایی استفاده کرد که می‌توانند بر روی هر دستگاهی اجرا شوند. امروزه، توسط میلیون‌ها توسعه‌دهنده بیشتر برای ساخت اپلیکیشن‌های سرویس‌دهنده-کلینت-وب استفاده می‌شود. و اگرچه نسخه های جاوا تا جاوا 11 پیش می روند، حداقل 83 درصد از توسعه دهندگان هنوز از جاوا 8 استفاده می کنند.

[ چهارشنبه 31 فروردين 1401 ] 10:55 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]