برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

اسکرچ جونیور

می‌شود، یا ممکن اسکرچ جونیور است رویدادی باشد که در حین اجرای پروژه شما فعال می‌شود. از تمام بلوک‌های رویدادها با استیج یا اسپرایت‌های خود استفاده کنید: نام برخی از آنها بسته به اینکه با چه چیزی کار می‌کنید کمی تغییر می‌کند.

بلوک های رویداد بلوک های رویداد عبارتند از:

وقتی روی پرچم سبز کلیک می‌شود، بلوک بسیار مهم است که همه چیز را شروع می‌کند. شما می توانید از این با چندین اسکریپت در داخل استفاده کنیدپروژه شما

بلوک هایی اسکرچ جونیور برای سایر تعاملات کاربر مانند فشار دادن یک کلید یا کلیک روی صحنه یا اسپرایت.

رویدادهایی که توسط پس‌زمینه یا تغییر لباس ایجاد می‌شوند (که در دسترس است بستگی به این دارد که اسکریپت شما روی صحنه اعمال شود یا یک جن). بلوکی برای پاسخ به تغییرات صدا، حرکت یا تایمر.

بلوک‌های مربوط به پیام‌ها: می‌توانید یک اسپرایت پیامی را هنگامی که اتفاقی برایش می‌افتد پخش کند و سپس یک اسپرایت دیگر با یک بلوک رویداد به آن پیام پاسخ دهد. این پیام ها روی صفحه نمایش داده نمی شوند: آنها پیام های داخلی در کد هستند.

رویدادها برای شروع اسکریپت اسکرچ جونیور ها مفید هستند، چه زمانی که یک پروژه راه اندازی می شود و هم در حین اجرای آن.

کنترل بلوک ها

بلوک‌های کنترل به شما امکان می‌دهند بلوک‌های درون اسکریپت‌های خود را کنترل کنید، عبارات شرطی، حلقه‌ها، تکرارها و مکث‌ها را وارد کنید. آنها می توانند کد شما را بسیار کارآمدتر کنند و در صورت ترکیب با متغیرها و/یا عملگرها می توانند بسیار قدرتمند باشند.

کنترل بلوک ها

بلوک های کنترل اسکرچ جونیور عبارتند از:

بلوک‌هایی برای مکث: یا منتظر یک دوره زمانی معین یا منتظر بمانید تا اتفاقی بیفتد یا کاربر کاری انجام دهد.

بلوک‌های شرطی: این بلوک‌ها را دور مجموعه‌ای ایرانیان سایبر از بلوک‌ها بپیچید تا در صورت برآورده شدن شرایط، اتفاقی بیفتد.

حلقه‌ها: مجموعه‌ای از بلوک‌ها را چند بار، برای همیشه یا تا زمانی که اتفاقی بیفتد یا شرطی برآورده شود، تکرار کنید.

بلوکی برای توقف همه حلقه ها.

بلوک‌هایی برای ایجاد و استفاده از کلون‌ها: این بلوک‌ها به شما امکان می‌دهند یک sprite را کپی کرده و مکرراً از آن استفاده کنید. اینها تنها بلوک های کنترلی هستند که نمی توان با استیج استفاده کرد.

بلوک‌های کنترل برای افزودن تعامل به پروژه شما اسکرچ جونیور و همچنین برای نوشتن کد مؤثرتر بسیار عالی هستند - یک چیز مفید برای یادگیری!

بلوک های سنجش

بلوک های حسگر به رنگ آبی روشن هستند. آنها به شما اجازه اسکرچ جونیور می دهند تشخیص دهید که در یک نقطه مشخص چه اتفاقی می افتد و باعث می شود که جن یا پس زمینه شما پاسخ دهد.بلوک های سنجش بلوک های حسگر عبارتند از:

[ بازدید : 24 ]

[ يکشنبه 26 دی 1400 ] 15:46 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]