برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

بازی برنامه نویسی کودکان

Codemoji یک پلتفرم کدنویسی «مبتنی بر ایموجی» است بازی برنامه نویسی کودکان که با استفاده از مهارت آنها در تشخیص، انتخاب و استفاده از ایموجی ها (آیکون های دیجیتالی کوچک، رنگارنگ که برای بیان احساسات استفاده می شود) پیشرفت کدنویسی کودکان را به سرعت دنبال می کند. هر عنصر نحوی دارای یک شکلک متناظر است که درک و درک عنصر را برای زبان‌آموزان بسیار آسان‌تر می‌کند. این با از بین بردن نگرانی در مورد اشتباهات تایپی یا نحوی، کدنویسی را برای بچه ها بسیار ساده و ساده نگه می دارد.

این در نهایت از اعتقاد راسخ شرکت پیروی می کند که یادگیری کد نباید توسط مسائل فنی یا مکانیکی مانع شود و در عوض باید کاملاً روی "ایجاد، ساخت و تسلط بر اصول کد" تمرکز کند

Codemoji امیدوار است به بچه ها کمک کند تا بفهمند که کدنویسی بازی برنامه نویسی کودکان با استفاده از ایموجی ها پیچیده تر از چت معمولی نیست.

LIGHTBOT

لایت بات

 

در نگاه اول، LightBot ممکن است یک بازی کاملاً طراحی شده برای مبتدیان و برنامه نویسان اول به نظر برسد. با این حال، همانطور که بازیکن در طول بازی پیشرفت می کند، به زودی متوجه می شود که این بازی شامل فعالیت های منطقی عالی و چالش های کدنویسی برای کدنویسان باتجربه تر نیز می شود.

 

این بازی پازل از گرافیک تمیز، ساده و سطوح طراحی ایرانیان سایبر  منحصر به فرد استفاده می کند تا شما را به بازی ادامه دهد. و همانطور که انجام می دهید، به ناچار مفاهیم کدنویسی و منطق برنامه نویسی را در طول مسیر یاد خواهید گرفت!

هدف بازی این است که به شخصیت ربات کمک کند تا بازی برنامه نویسی کودکان تمام کاشی های آبی را روشن کند، اما چالش ها و موانع اضافی در این راه وجود دارد. اگرچه اصطلاحات و تعاریف خاصی وجود ندارد، چیزهایی مانند توالی، بارگذاری بیش از حد، رویه ها و حلقه های بازگشتی ظاهر می شوند.

برای در اپلیکیشن‌ها، LightBot یک بازی سرگرم‌کننده و آرام‌بخش است که برای آموزش به بچه‌ها نحوه کدنویسی بدون اینکه شبیه درس مدرسه یا موضوع کتاب درسی به نظر برسد، عالی است. و با توجه به این واقعیت که بیش از 20 میلیون نفر آن را دانلود و پخش کرده اند، به جرات می توان گفت که یک برنامه کدنویسی بسیار موثر است.

OSMO

Osmo یکی دیگر از پلتفرم های بازی است که انواع بازی های آموزشی را برای علوم کامپیوتر و برنامه نویسی کامپیوتر ارائه می دهد. سه بازی اول آنها - نیوتن، تانگرام و وردز - همگی بازی برنامه نویسی کودکان مورد تحسین و ستایش والدین و معلمان قرار گرفتند.

 

اکنون، بیش از پنج سال بعد، آنها کتابخانه خود را گسترش داده اند تا شامل Numbers، Masterpiece، Coding Awbie، Monster و Pizza Co باشد. همه این بازی ها دارای شخصیت های سرگرم کننده، منحصر به فرد و به یاد ماندنی هستند که کودکان مطمئناً با آنها ارتباط برقرار می کنند. بازی برنامه نویسی کودکان آنها همچنین اصول برنامه نویسی کامپیوتری را ترکیب می کنند و در عین حال خلاقیت و تفکر خارج از چارچوب را تشویق می کنند

[ بازدید : 37 ]

[ يکشنبه 28 آذر 1400 ] 15:23 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]