برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

کاربردهای زبان برنامه نویسی جاوا

منتشر شده است. کاربردهای زبان برنامه نویسی جاوا دو نسخه محبوب جاوا، نسخه های 1.7 و 1.8 هستند که به ترتیب با نام های جاوا 7 و جاوا 8 نیز شناخته می شوند. نسخه فعلی جاوا جاوا 13 اس

جاوا با یک مشخصات تعریف می شود و از یک زبان برنامه نویسی، یک کامپایلر، کتابخانه های پایه و یک زمان اجرا (ماشین مجازی جاوا) تشکیل شده است. Java Runtime به توسعه دهندگان نرم افزار اجازه می دهد تا کدهای برنامه را به زبان هایی غیر از زبان برنامه نویسی جاوا بنویسند، که هنوز روی ماشین مجازی جاوا اجرا می شود. کاربردهای زبان برنامه نویسی جاوا پلتفرم جاوا به طور کلی با ماشین مجازی جاوا و کتابخانه های اصلی زبان جاوا مرتبط است.

زبان جاوا با ویژگی های زیر طراحی شده است:

Platform Independent: برنامه های جاوا از ماشین مجازی جاوا به عنوان یک انتزاع استفاده می کنند و مستقیماً به سیستم عامل دسترسی ندارند. این باعث می شود برنامه های جاوا بسیار قابل حمل باشند. یک برنامه جاوا (که با استانداردها مطابقت دارد و از قوانین خاصی پیروی می کند) می تواند بدون تغییر در همه سیستم کاربردهای زبان برنامه نویسی جاواعامل های پشتیبانی شده، به عنوان مثال ویندوز یا لینوکس، اجرا شود.

زبان برنامه نویسی شی گرا: به استثنای انواع داده های اولیه، همه عناصر در جاوا شی هستند.

زبان برنامه نویسی قوی تایپ شده: جاوا به شدت تایپ می شود، به عنوان مثال، انواع متغیرهای مورد استفاده باید از قبل تعریف شده باشد و تبدیل به اشیاء دیگر نسبتاً سخت است و در بیشتر موارد باید توسط برنامه نویس انجام شود.

زبان تفسیر شده و کامپایل شده: کد منبع جاوا درایرانیان سایبر قالب بایت کد منتقل می شود که به پلت فرم هدف بستگی ندارد. کاربردهای زبان برنامه نویسی جاوااین دستورالعمل های بایت کد توسط ماشین مجازی جاوا (JVM) تفسیر خواهند شد. JVM حاوی یک به اصطلاح Hotspot-Compiler است که دستورالعمل های بایت کد حیاتی عملکرد را به دستورالعمل های کد بومی ترجمه می کند.

مدیریت خودکار حافظه: جاوا تخصیص و تخصیص حافظه را برای ایجاد اشیاء جدید مدیریت می کند. برنامه دسترسی مستقیم به حافظه ندارد. به اصطلاح " زباله جمع کن " به طور خودکار اشیایی را که هیچ اشاره گر فعالی برای آنها وجود ندارد حذف می کند.

نحو جاوا شبیه به زبان C ++ است. جاوا به حروف کوچک و بزرگ حساس است، به عنوان مثال، متغیرهایی به نام "myVariable" و "myVariable" به عنوان دو متغیر متفاوت در نظر گرفته می شوند.

اهداف

دوره های ارائه شده در این زیربخش کاربردهای زبان برنامه نویسی جاوا تا حد زیادی کافی، کامل و مفصل در زبان جاوا هستند و تجربه نظری و همچنین عملی خوبی از برنامه نویسی شی گرا (که اغلب OOP نامیده می شود) ارائه می دهند. و این، از اصول نوشتن یک برنامه در جاوا، کامپایل آن و 

[ بازدید : 29 ]

[ سه شنبه 23 آذر 1400 ] 9:03 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]