برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع

حال اجازه دهید مروری بر بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع  انواع مختلف زبان های برنامه نویسی داشته باشیم: 1. زبان های برنامه نویسی رویه ا این الگوی برنامه‌نویسی که از برنامه‌نویسی ساخت‌یافته مشتق شده است، مجموعه‌ای از رویه‌ها و مراحل به خوبی ساختاریافته را برای نوشتن یک برنامه مشخص می‌کند.

مجموعه ای از دستورات را با تفکیک برنامه به متغیرها، توابع، دستورات و عملگرهای شرطی ارائه می کند. ویرایشگرهای برنامه نویسی یا IDE های مختلف به کاربران کمک می کنند تا کد برنامه نویسی را با استفاده از یک یا چند زبان برنامه نویسی توسعه دهند. برخی از آنها Adobe Dreamweaver، Eclipse یا Microsoft Visual Studio، BASIC، C، Java، PASCAL، FORTRAN نمونه هایی از زبان برنامه نویسی رویه ای هستند.

 

2. زبان های برنامه نویسی کاربردی

زبان برنامه نویسی تابعی یک بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع  الگوی برنامه نویسی اعلامی است که در آن برنامه ها با اعمال و ترکیب توابع ساخته می شوند. زبان بر عبارات و اعلامیه ها تأکید می کند تا اجرای بیانیه ها. اساس برنامه نویسی تابعی، حساب لامبدا است که از عبارات شرطی و بازگشت برای انجام محاسبات استفاده می کند. از تکرار مانند عبارات حلقه و دستورات شرطی مانند if-else پشتیبانی نمی کند. برخی از برجسته ترین زبان های برنامه نویسی کاربردی عبارتند از: Haskell، SML، Scala، F#، ML، Scheme و بیشتر.

 

3. زبان برنامه نویسی شی گرا

این پارادایم برنامه نویسی مبتنی بر "اشیاء" است، یعنی شامل داده ها به صورت فیلدها و کدها در قالب رویه ها است. OOP ها، ویژگی های بسیاری مانند انتزاع، کپسوله سازی، چندشکلی، وراثت، کلاس را ارائه می دهند. ses و Objects. کپسوله سازی اصل اصلی است زیرا کد ایمن را تضمین می کند. همچنین بر قابلیت استفاده مجدد کد با بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع مفهوم وراثت و چندشکلی تأکید می کند که امکان گسترش پیاده سازی های فعلی را بدون تغییر بسیاری از کد فراهم می کند. بیشتر زبان های چند پارادایم، ایرانیان سایبر  زبان های OOPs مانند جاوا، سی پلاس پلاس، سی شارپ، پایتون، جاوا اسکریپت و غیره هستند.

 

شما می توانید جزئیات بیشتر در مورد مفهوم OOPs را در اینجا بخوانید.

 

4. برنامه نویسی زبان های برنامه نویسی

همه زبان های اسکریپت نویسی زبان های برنامه نویسی هستند که نیازی به مرحله کامپایل ندارند و بیشتر تفسیر می شوند. دستورالعمل ها برای یک محیط زمان اجرا نوشته شده اند. این زبان ها عمدتاً در برنامه های کاربردی وب، مدیریت سیستم، برنامه های کاربردی بازی و چند رسانه ای استفاده می شوند. برای ایجاد افزونه ها و افزونه ها برای برنامه های موجود استفاده می شود. برخی از زبان های برنامه نویسی محبوب عبارتند از:

 

زبان های اسکریپت سمت سرور: جاوا اسکریپت، PHP و PERL.

زبان های برنامه نویسی سمت مشتری: جاوا اسکریپت، AJAX، JQuery

مدیریت سیستم: Shell، PERL، Python

رابط لینوکس: BASH

توسعه وب: روبی

5. برنامه نویسی منطقی

پارادایم برنامه نویسی عمدتاً مبتنی بر منطق رسمی است. بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع این زبان به ماشین نمی‌گوید که چگونه کاری را انجام دهد، اما محدودیت‌هایی را در مورد آنچه که باید انجام دهد اعمال می‌کند. PROLOG، ASAP (Answer Set programming)، و Datalog زبان های اصلی برنامه نویسی منطقی هستند، قوانین در قالب کلاس ها نوشته می شوند.

 

بیایید نگاهی به بهترین زبان های برنامه نویسی برای یادگیری در سال 2021 برای شغل و برای چشم انداز آینده بیندازیم:

 

بهترین زبان های برنامه نویسی

1. پایتون

Python-LogoPython بدون شک در صدر لیست قرار دارد. به طور گسترده ای به عنوان بهترین زبان برنامه نویسی برای یادگیری در ابتدا پذیرفته شده است. پایتون یک زبان برنامه نویسی سریع، کاربردی و آسان برای استقرار است که به طور گسترده برای توسعه برنامه های کاربردی وب مقیاس پذیر استفاده می شود. YouTube، Instagram، Pinterest، SurveyMonkey همگی پایتون داخلی هستند. پایتون پشتیبانی عالی از کتابخانه را ارائه می دهد و جامعه توسعه دهندگان بزرگی دارد. زبان برنامه نویسی یک نقطه شروع عالی برای مبتدیان فراهم می کند. در مورد کسانی که به دنبال شغل بهتری هستند صحبت می کنیم، قطعاً باید در اسرع وقت Python را یاد بگیرید! بسیاری از استارت آپ ها از پایتون به عنوان پشته اصلی خود استفاده می کنند و بنابراین، این فرصت بزرگی را برای توسعه دهندگان فول استک پایتون بازبهترین زبان برنامه نویسی می کند. بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع در اینجا یک نمونه Python "Hello World!" برنامه:

برچسب ها: بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع ,

[ بازدید : 28 ]

[ سه شنبه 2 آذر 1400 ] 17:32 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]