برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع

مهم ترین مهارتی که در دنیای امروز باید یاد گرفت، دانستن بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع نحوه نوشتن یک برنامه کامپیوتری است. امروزه کامپیوتر تقریباً در هر صنعتی وارد شده است. چه خلبان خودکار در هواپیما یا سرعت سنج دیجیتالی در دوچرخه شما باشد، رایانه ها به اشکال مختلف ما را احاطه کرده اند. کامپیوترها برای یک سازمان بسیار مفید هستند تا به خوبی مقیاس شوند. دوران قلم و کاغذ گذشته است. امروزه، برای ذخیره و دسترسی به اطلاعات خود، شما کاملاً به رایانه نیاز دارید.

 

جوامع برنامه نویسی و توسعه دهندگان با سرعتی بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع سریعتر از همیشه در حال ظهور هستند. زبان های برنامه نویسی جدید مختلفی در حال ظهور هستند که برای دسته های مختلف توسعه دهندگان (مبتدی، متوسط ​​و متخصص) و همچنین برای موارد استفاده مختلف (برنامه های کاربردی وب، برنامه های کاربردی موبایل، توسعه بازی، سیستم توزیع شده و غیره) مناسب هستند. هر مبتدی با این سوال متحیر می شود که "چه زبان برنامه نویسی را باید یاد بگیرم؟"

 

سطوح برنامه نویسی

سطوح برنامه نویسی

 

چندین زبان برنامه نویسی با هدف خاص بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع خود وجود دارد و شامل مجموعه ای منحصر به فرد از کلمات کلیدی و نحو است که برای ایجاد دستورالعمل ها استفاده می شود. زبان برنامه نویسی در سطح انتزاعی متفاوت است و به دو دسته طبقه بندی می شود:

 

زبان سطح پایین

زبان سطح بالا

زبان سطح پایین

زبان‌های سطح پایین انتزاعی را از سخت‌افزار ارائه می‌کنند و به شکل باینری یعنی 0 یا 1 که دستورالعمل‌های ماشین هستند نشان داده می‌شوند. زبان های سطح پایین بیشتر به عنوان زبان سطح ماشین و زبان سطح بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع اسمبلی طبقه بندی می شوند.

 

پارامترها سطح ماشین ایرانیان سایبر زبان اسمبلی سطح زبان

سطح سلسله مراتب در پایین ترین سطح سلسله مراتب است و سطح انتزاع صفر از سخت افزار دارد. این زبان در سلسله مراتب بالاتر از زبان سطح ماشین است و بنابراین سطح انتزاع کمتری از سخت افزار دارد.

منحنی یادگیری درک آن توسط انسان ها سخت است. یادگیری و نگهداری آن آسان است.

به صورت باینری نوشته شده است که 0 یا 1 است. به زبان انگلیسی ساده نوشته شده است و به راحتی قابل درک است.

Generation یک زبان برنامه نویسی نسل اول است. این زبان برنامه نویسی نسل دوم است.

الزامات مترجم/ اسمبلر کد ماشین مستقیماً بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع  اجرا می‌شود، بنابراین نیازی به مترجم نیست. برای تبدیل زبان اسمبلی به کد ماشین به اسمبلر نیاز دارد.

زبان سطح بالا

زبان سطح بالا به ما این امکان را می دهد که برنامه هایی مستقل از نوع کامپیوتر بنویسیم. زبان های سطح بالا به این دلیل که به زبان های انسانی نزدیک هستند و به راحتی قابل درک هستند، سطح بالا نامیده می شوند، اما نیاز به توجه به منطق مسئله دارد. این زبان به یک کامپایلر برای ترجمه یک زبان سطح بالا به یک زبان سطح پایین نیاز دارد. علاوه بر این، زبان های سطح بالا مزیت زیر را ارائه می دهند.

 

یادگیری و نگهداری زبان سطح بالا آسان است.

زبان های سطح بالا قابل حمل هستند، یعنی مستقل از ماشین هستند.

پارامترها زبان سطح پایین زبان سطح بالا

سطح درک این ماشین دوستانه است، یعنی به راحتی توسط رایانه قابل درک است. کاربر پسند است، زیرا به زبان انگلیسی ساده نوشته شده است.

زمان اجرا زمان می برد تا اجرا شود. با سرعت بیشتری اجرا می شود.

ابزار مورد نیاز این نیاز به اسمبلر دارد که کد اسمبلی را به کد ماشین تبدیل کند. به بهترین زبان برنامه نویسی کامپایلر نیاز دارد تا زبان سطح بالا را به دستورالعمل های ماشین تبدیل کند.

قابل حمل بودن قابل حمل نیست. قابل حمل است.

کارایی حافظه این حافظه کارآمد است. کارایی حافظه کمتری دارد.

اشکال زدایی و تعمیر و نگهداری آسان نیست

برچسب ها: بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع ,

[ بازدید : 31 ]

[ سه شنبه 2 آذر 1400 ] 17:29 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]