برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

کتاب آموزش برنامه نویسی به کودکان

«برنامه‌نویسی چیست؟»، «کامپیوترها چگونه کار می‌کنند؟» کتاب آموزش برنامه نویسی به کودکان زندگی روزمره، کار و برنامه نویسی چگونه به هم مرتبط هستند؟» و «چگونه برنامه نویسی را یاد بگیرم؟» این کتاب پاسخ هایی به این سؤالات ارائه می دهد و سعی می کند ماهیت برنامه نویسی را با هم بفهمد.

 این کتاب یک کتاب مقدماتی یا فنی برنامه نویسی نیست. در واقع هیچ کد برنامه ای اصلا بیرون نمی آید. بنابراین، اگر شما یک مهندس یا برنامه نویس هستید که از قبل با دنیای برنامه نویسی آشنا هستید، ممکن است احساس کنید که محتوای این کتاب تا حدودی کم است. با این حال، این کتاب طیف گسترده ای از اطلاعات در مورد مبانی و آموزش دنیای برنامه نویسی را پوشش می دهد.

 علاوه بر این، من واقعا خوشحالم که ترجمه کتاب من کتاب آموزش برنامه نویسی به کودکان (عنوان اصلی "به بچه های خود کدنویسی را آموزش دهید تا آنها را تبدیل به میلیاردر کنید") در کره منتشر شده است. دوست عزیزم، پروفسور هوانگ سوک هیونگ، که مسئولیت ترجمه نسخه کره ای را بر عهده داشت، دانشجوی ارشدی است که در دوران تحصیلات تکمیلی در همان آزمایشگاه کار می کردم. اگر مترجمان دیگری این کتاب را ترجمه می کردند، خیلی نگران می شدم، اما چون پروفسور هوانگ بود، با خیال راحت توانستم آن را به امانت بگذارم. به طور خاص، پروفسور هوانگ به طور مفصل در مورد کارآفرینان کره ای فناوری اطلاعات و آموزش برنامه نویسی نوشته است. ترجمه کره ای با همکاری پروفسور هوانگ است. پروفسور هوانگ! بسیار از شما متشکرم.

 والدین! هیچ وقت برای یادگیری برنامه نویسی کتاب آموزش برنامه نویسی به کودکان دیر یا زود نیست. امیدوارم "چیزهای مربوط به برنامه نویسی" را که در زندگی روزمره پنهان شده است کشف کنید و در حین تفکر و یادگیری با فرزندان خود بازی کنید. و، کودکان و نوجوانان کره ای، برنامه نویسی وسیله ای برای ایجاد یا بیان چیزی مانند نقاشی، موسیقی یا نوشتن است. لذت خاص است. حتما با والدین و دوستانتان از آن لذت ببرید. ما برای شما محصولات و ایرانیان سایبر خدمات عالی با ایده هایی را آرزو می کنیم که در آینده والدین و بزرگترهای شما را شگفت زده کند.

 حالا بیایید دنیای برنامه نویسی را با فرزندانمان کشف کنیم.

نویسنده: کوجی ماتسوبیاشی

در ایالات متحده، که استعدادهای نرم افزاری کتاب آموزش برنامه نویسی به کودکان در سطح جهانی مانند استیو جابز، بیل گیتس و مارک زاکربرگ را تولید کرده است، شور و شوق آموزش «کدنویسی» به شدت در حال افزایش است. در سال 2013، باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده، یک پیام ویدئویی برای شهروندان آمریکایی منتشر کرد:

کدنویسی را یاد بگیرید. کدنویسی نه تنها آینده شماست، بلکه آینده کشور شما نیز هست.

 به جای خرید یک بازی ویدیویی، سعی کنید بازی ویدیویی خود را بسازید. به جای دانلود آخرین برنامه، اپلیکیشن خود را طراحی کنید. به جای بازی با بازی های گوشی هوشمند خود، سعی کنید بازی های گوشی هوشمند خود را برنامه ریزی کنید.

 برنامه نویسان کامپیوتر متولد نمی شوند. کتاب آموزش برنامه نویسی به کودکان هر کسی که تحصیلات داشته باشد می تواند این کار را انجام دهد. مهم نیست کجا زندگی می کنید، کامپیوتر شما آینده شما را شکل خواهد داد.

این پیام از ویدیوی ارسال شده به رویداد "هفته آموزش علوم کامپیوتر" است که در دسامبر 2013 برگزار شد. سازمان‌دهنده این رویداد Code.org است، یک سازمان غیرانتفاعی که از آموزش نرم‌افزار پشتیبانی می‌کند، برای گسترش آموزش علوم کامپیوتر در سراسر جهان و آموزش برنامه‌نویسی به همه کتاب برنامه نویسی کودکان افراد در هر سنی، از جمله کودکان پیش‌دبستانی و دانش‌آموزان ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان. بیایید به آنها اطلاع دهیم و آنها را علاقه مند کنیم.

[ بازدید : 24 ]

[ يکشنبه 23 آبان 1400 ] 11:12 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]