برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

کتاب آموزش برنامه نویسی به کودکان

ترجمه هوانگ سوک هیونگ

این کتاب، «مادران باهوش بیشتر از کوک یانگسو، کدنویسی کتاب آموزش برنامه نویسی به کودکان را آموزش می‌دهند» می‌گوید که فرزندان ما نه تنها باید از دستگاه‌های فناوری اطلاعات مختلفی که در زندگی روزمره خود با آن‌ها مواجه می‌شوند استفاده کنند، بلکه باید سوژه‌هایی شوند که آنها را برنامه‌ریزی می‌کنند و می‌سازند. به طور خاص، توضیح می دهد که چقدر مهم است که برنامه نویسی را از سنین پایین آموزش دهیم و زندگی خود را با ایده های جدید تغییر دهیم.

 فصل 1 کتاب

 معرفی پرزیدنت اوباما "بازی با بازی ها را متوقف نکنید، کتاب آموزش برنامه نویسی به کودکان برنامه نویسی را برای ساختن بازی ها امتحان کنید" معرفی شده در این موضوع به ویژه برای والدینی که به آینده فرزندان خود فکر می کنند مهم است.

 نرم افزاری که زیربنای همه صنایع است، اکنون یک صنعت درجه صفر است که نیازی به توضیح بیشتر ندارد. از بین تمام دستگاه هایی که با آنها روبرو می شویم، هیچ یک از دستگاه ها فاقد نرم افزار هستند. در این بین کره تلاش و سرمایه گذاری زیادی در زمینه سخت افزار انجام داده و محصول اول دنیا را به خود اختصاص داده است. با این حال، در زمینه نرم افزار، واقعیت این است که شرکت های خارجی هنوز هم پول زیادی می پردازند. با توجه به اینکه قیمت یا اهمیت نرم افزارهای حاوی ایده های خلاقانه کتاب آموزش برنامه نویسی به کودکان  در حال افزایش است و قیمت سخت افزار به تدریج در حال کاهش است، بسیار ضروری است که ملت به کودکان برنامه نویسی را آموزش دهند تا صنعت نرم افزاری مبتنی بر خلاقیت ایجاد کنند. بنابراین، احساس می کنم برای تقویت رقابت IT نیاز به شروع آموزش برنامه نویسی در کره دارم.

 توانایی برنامه نویسی فقط آموزش پرورش استعدادهای فناوری اطلاعات نیست. برنامه نویسی به معنای تفکر منطقی به آنچه تصور می کنیم، بیان آن به زبان برنامه نویسی و کاشت آن در ماشین است. این آموزش فرآیندی برای درک الگوریتم ها و درک نحوه تفکر منطقی است. بنابراین حتی اگر فرزند شما لزوماً شغل مرتبط با فناوری اطلاعات نداشته باشد، می توان گفت که این شغل پایه و اساس همه کارها است.

 بیایید تجربه کره را به یاد بیاوریم که فاقد منابع کتاب آموزش برنامه نویسی به کودکان است تا از طریق آموزش با سرعتی سریع در صنایع مختلف پیشتاز شود. ما مشتاقانه منتظر روزی هستیم که فرزندانمان از سنین پایین برنامه نویسی را بیاموزند و کره را به بهترین نیروگاه فناوری اطلاعات تبدیل کنند. این کتاب راهنمای دوستانه ای برای والدین و کودکان و جوانانی خواهد بود که دانش برنامه نویسی ندارند.

ایرانیان سایبر آیا باید برنامه نویسی تدریس کنم؟

"آموزش برنامه نویسی برای کودکان" در حال تبدیل شدن به یک موضوع داغ در سراسر جهان است. با موفقیت بزرگ شرکت های نرم افزاری مانند گوگل، اپل و فیس بوک، برخی هستند که استدلال می کنند، "بیایید به کودکان برنامه نویسی را آموزش دهیم تا استیو جابز و مارک زاکربرگ دوم را ایجاد کنند!"

 همچنین خبرهایی مبنی بر اجباری شدن آموزش کتاب آموزش برنامه نویسی به کودکان برنامه نویسی در ژاپن به گوش می رسد که در این بازنگری به بررسی اجرای آموزش تفکر محاسباتی و برنامه نویسی در مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان می پردازیم. شنیده ام که برنامه نویسی، علوم کامپیوتر و آموزش سواد کامپیوتر در کره در حال گسترش است، جایی که جنگ برای کنکور و استخدام شدیدتر از ژاپن است و کلاس های برنامه نویسی که والدین و فرزندان با هم در آن شرکت می کنند محبوبیت پیدا می کند.

 اما اگر امید آینده فرزند شما این است که مهندس کامپیوتر نباشد، آیا باید برنامه نویسی را آموزش دهد؟

 امروزه رایانه ها در تمام جنبه های زندگی روزمره ما نفوذ کرده اند. رایانه‌ها، تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها، و همچنین دستگاه‌ها و دستگاه‌های مختلف، رایانه‌های داخلی دارند و در همه جا کار می‌کنند. حتی باجه های صندوق در سوپرمارکت ها، دستگاه های خودپرداز در بانک ها و خرید اینترنتی بدون کامپیوتر غیرممکن است. پلوپز برقی، مایکروفر، یخچال، کولر، ماشین لباسشویی، تلویزیون، دوربین فیلمبرداری، دوربین، ربات جاروبرقی، آبگرمکن اتوماتیک در دوش، ترازو و غیره. گویی تمام زندگی ما توسط کامپیوتر احاطه شده است.

 در چنین محیطی، تفکر محاسباتی و برنامه نویسی کتاب آموزش برنامه نویسی به کودکان به عنوان مهارت های تفکر منطقی برای زندگی در قرن بیست و یکم، ابزاری برای تحقق ایده ها و خرد برای درک ساختار جامعه مدرن مورد تاکید قرار می گیرد. در زمینه تجارت، شرکت های نرم افزاری مانند اپل، گوگل و فیس بوک با توجه به موفقیت شگفت انگیز توجهات را به خود جلب می کنند. در همین حال، ارزش برنامه نویسی به عنوان "ابزاری برای پرورش خلاقیت کودکان" نیز توجه ها را به خود جلب می کند.

کتاب برنامه نویسی کودکان خود والدین نمی توانند برنامه نویسی کنند، اما اگر بخواهند بچه هایشان را به برنامه نویسی علاقه مند کنند چه؟ از چنین پرسشی است که این کتاب متولد شد.

 

[ بازدید : 29 ]

[ يکشنبه 23 آبان 1400 ] 11:06 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]