برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

مزایای یادگیری برنامه نویسی در کودکان

امروز ما برای شما یک پست متفاوت آورده ایم. ما می خواهیم مزایایی را که محاسبات می تواند در جوان ترین ها داشته باشد، نشان دهیم ، زیرا فناوری چیزی است که امروزه بسیار وجود دارد: تلفن های همراه ، خرید آنلاین ، اتومبیل ، تلویزیون و غیره. اما علاوه بر این ، شکی نیست که استفاده از فناوری های جدید در آینده حتی بیشتر خواهد بود.در آینده ، فناوری نقشی اساسی در هر جنبه از زندگی ما بازی خواهد کرد. بنابراین ، آماده سازی فرزندانمان با آنچه ، با اطمینان ، بخشی از هر حرفه ای فردا خواهد بود ، بدون شک یک عامل اساسی برای آینده آنها است.

 

بنابراین ، یادگیری برنامه نویسی نه تنها برای کودکان مناسب نیست ، بلکه درک نحوه کار و یادگیری اصلاح آنها نیز برای آنها یک مزیت خواهد بود. یادگیری رمزگذاری یکی از کاربردی ترین ابزارهاست. نه تنها به دلیل ماهیت تکنولوژیکی آن ، بلکه همچنین به دلیل ادغام آن با رشته ریاضیات و علوم است. بنابراین ، کودکانی که می دانند چگونه برنامه ریزی کنند ، ضمن آماده سازی برای آینده خود ، مهارت های شخصی و شغلی خود را توسعه می دهند.

 

چرا در کودکی؟

یادگیری رمزگذاری در کودکی بیشتر از بزرگسالی مفید است. كودكان از كیفیت های یادگیری بهتری نسبت به بزرگسالان برخوردار هستند و همچنین ، در دنیایی كه فن آوری در آن متولد شده است ، با دستگاه های دست زدن آشنایی بیشتری دارند بنابراین این مهارت را سریعتر فرا می گیرند.

 

به محض دستیابی به این دانش ، درک بیشتری از عملکرد داخلی فناوری مورد استفاده آنها خواهند داشت ، به طوری که از آن پس به بعد ، آنها نه تنها از دستگاه های الکترونیکی به صورت سطحی استفاده می کنند ، بلکه در عین حال توانایی های خود را به منطق و استدلال توسعه دهند. در واقع ، با یادگیری برنامه ریزی ، آنها یک طرز تفکر منظم و منطقی تری پیدا می کنند ، بنابراین مهارت های تحصیلی خود را به ویژه در موضوعاتی مانند ریاضیات یا فیزیک بهبود می بخشند

 

در این مرحله ، ممکن است فکر کنیم چیزی که مزایای زیادی را در اختیار شما قرار دهد ، می تواند تلاشی بزرگ برای کودک باشد. با این حال ، این عکس است ، زیرا یادگیری برنامه برای آنها بسیار سرگرم کننده است. برنامه نویسی روباتی که بتواند طبق دستور حرکت کند و یا یک بازی کوچک را از ابتدا بسازد ، علاقه کودک را چنان جلب می کند که انگیزه او برای ادامه یادگیری افزایش می یابد. علاوه بر این ، آموزش برنامه نویسی در کودکان بسیار روی آزمایش / خطا متمرکز است ، بنابراین به آنها کمک می کند تا صبر و حل مسئله را توسعه دهند ، تا زمانی که هر یک از چالش های پیش روی خود را برطرف کنند.

 

 

چه توانایی هایی را بهبود می بخشند؟

همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، یادگیری کد نویسی مهارتی است که فواید زیادی برای کودکان به همراه دارد. به طور خاص ، ما می توانیم ببینیم که چگونه بر مهارت های زیر تأثیر می گذارد :

این باعث بهبود توجه و تمرکز می شود ، همچنین توانایی حفظ اطلاعات به صورت لحظه ای ، پردازش آن و دادن جواب یا راه حل را افزایش می دهد ، منطق را توسعه دهید ، زیرا آنها عادت خواهند کرد یک مسئله را به قسمت های کوچک تقسیم کنند ، راه حل های ممکن را استدلال کنند ، مسائل را از دیدگاه های مختلف ببینند و بهترین تصمیمات را بگیرند. این به آنها امکان می دهد مشکلات را ساده کرده و با کارآیی بیشتری حل کنند.آنها مهارتهای برنامه ریزی و سفارش خود را بهبود می بخشند. برنامه نویسی به معنی ساختاری بودن و حل مرحله به مرحله حل هر خطایی است که ظاهر می شود.

این خلاقیت ، تخیل و اصالت آنها را تحریک می کند ، زیرا سناریوهای جدیدی را ارائه می دهد که در آن هر یک از این توانایی ها را آزمایش می کنند.

 

تحمل ناامیدی را بهبود می بخشد. آنها با اشتباهات و شکست هایی روبرو خواهند شد که صبر ، نگرش و تمایل به یادگیری برای آنها ضروری است.

 

آنها در مورد الکترونیک و برنامه نویسی یاد می گیرند ، که همانطور که قبلاً بحث کردیم ، در آینده نقشی اساسی دارند.

تفکر انتقادی و علمی را بیدار می کند.آنها ظرفیت خود را برای انتزاع از طریق فرایندهای تجزیه و تحلیل افزایش می دهند . کار تیمی و همکاری را تشویق کنید ، عزت نفس شما را افزایش می دهد ، فرصت هایی برای پیشرفت و شناخت شخصی مثبت ایجاد می کند.

آنها انگلیسی را به روشی طبیعی تمرین می کنند ، زیرا برنامه نویسی با این زبان  کار می کند.

 

نتیجه گیری

با داشتن مزایا و مزایای فراوان ، والدین بیشتری تصمیم می گیرند فرزندان خود را در کارگاه های برنامه نویسی و رباتیک یا برنامه های بعد از مدرسه ثبت نام کنند. نیازی به گفتن نیست که مجاب کردن آنها برای حضور در این کلاس ها تلاش زیادی نمی کند. حتی ممکن است مناسب باشد که برخی از این موضوعات و دانش را در برنامه درسی کلاس اصلی وارد کنیم.

 

عجیب نیست که فکر کنیم این اتفاق در آینده نزدیک خواهد افتاد ، زیرا بین المللی ترین زبان مورد استفاده در سراسر جهان نه چینی است و نه انگلیسی ... بلکه برنامه نویسی است.

 

ما امیدواریم که این مقاله برای شما جالب بوده باشد و دیدگاه مثبتی در مورد استفاده مناسب از این فناوری داشته باشد.

 

https://www.tithink.com/es/2018/10/02/beneficios-de-aprender-a-programar-en-los-ninos/

برچسب ها: برنامه نویسی , کودکان و نوجوانان ,

[ بازدید : 34 ]

[ جمعه 7 خرداد 1400 ] 18:47 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]